Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

10 dgn vakantie - nu al stress! HELP

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: 10 dgn vakantie - nu al stress! HELP

Bericht door RNA »

Tja beter spijt van iets wat je wel hebt gedaan dan spijt van iets wat je niet hebt gedaan toch?

Ik zou er gewoon naartoe gaan, het ergste wat je kan gebeuren is dat je em idd nog niet mee kan nemen.
Als je niet gaat en hun sturen hem niet op omdat ze denken dat je wel komt heb je een groter probleem....
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Jeeeetje! :banghead:

Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar nu moet ik gewoon even reageren ... wat een verschrikking zeg! Echt onvoorstelbaar dat dit zo lang moet duren. Ik ben het eigenlijk wel met RNA eens; ze denken dat je op donderdag vertrekt, dus anders sturen ze het misschien niet eens meer op. Alleen hoe kom je daar dan binnen? Je hebt deze keer immers geen afspraak. Zou je anders morgenochtend nog een keer kunnen bellen/e-mailen en het dan tijdens de middag ophalen? Of zijn ze dan niet open? Anders zit er denk ik niks anders op dan je vliegtickets wijzigen, al weet je dan nog steeds niet of je ze dan wel zal hebben ...

Ik duim voor je dat je het morgen kan ophalen!
Afbeelding
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Bericht door MisterCrazy »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! En leuk dat jullie mijn ervaringen lezen.
Dit topic is echt een uitlaatklep voor mij. Thanx nogmaals allemaal! Super...

Goed, ik heb er de hele avond over na zitten denken....ben er wel een klein beetje uit maar toch even opsommen...
Ik heb meerdere opties:

Optie 1-
Om 8.30 voor het hek gaan staan en via de email die ik vrijdag ontvangen heb kom ik wel binnen (waar ze uiteindelijk overigens niet naar kijken), daar twijfel ik niet over... maar dan kom ik binnen en dan gaan ze geheid zeggen: "Ja meneer leuk dat u er weer bent, maar uw visum is nog niet 'klaar'.
Dan kunnen ze 2 dingen zeggen....
A: Meneer gaat u maar lekker naar huis en bedankt voor uw komst en fijn om u weer hier gezien te hebben;
B: Meneer wat vervelend dat u weer moet komen, gaat u maar zitten (en neem een bak koffie van het huis! wilt u melk en suiker?), wij gaan ons uiterste best doen en ik krijg m binnen enkele uren in mijn handen... en ik leefde nog lang en gelukkig...;

Optie 2-
Ik ga om 8.30 mailen en krijg om ongeveer 9.00 uur antwoord...
"Still busy with your visa" ofzo...
En dan krijg ik pas om of na 10.30 uur een mail dat mijn visa klaar is en dat ik m mag komen ophalen...
En dan opeens...: "Oeps! Het is 10.30 uur geweest meneer, sorry U kunt vandaag niet meer binnen komen (want je mag alleen tussen 8.30 en 10.30 uur binnen komen, toch?) U bent morgenochtend om 8.30 uur weer de eerste meneer!"

Optie 3-
Het lukt de hele dag niet om mijn visum te krijgen omdat hun systeem de hele release nog moet verwerken bladiebladiebla...
En ik moet overgaan naar plan-B en mijn tickets verzetten naar ....?? (dat weet ik dus ook niet, krijg ik m dan vrijdag wel? of maandag pas? )

Pfffff......
Ik ben eergister daar nog geweest, en toen ik 45min voor het hek stond, keek ik de hele tijd naar het hek en het gebouw en dacht alleen maar, 'Dit is de laatste keer jonge, alleen nog even je paspoort inleveren en dan heb je je paspoort binnen een paar dagen binnen...met je visum waar je voor gevochten hebt'
Nu moet ik er morgen hoe dan ook - als mijn visum 'gereleased' is - wéér naartoe... en daar heb ik dus écht helemaal geen zin in...geen energie meer voor...
Al die procedures, al die energie die ik moet gaan verbruiken om alleen maar op vakantie te gaan... Heb ik nog wel energie hiervoor...?
Ojee, ik word depressief volgens mij... :cry: :cry: :cry:

Goed, mijn hoofd zit vol, mijn koffer is nog leeg (die moet ik nog pakken uit de tussenzolder), ons vogeltje heeft nog geen oppas... en heb ook niet eens mijn paspoort, laat staan visum... :thumbup: gaat goed, en deze persoon gaat op vakantie...

Ik sta morgenochtend om 8.30 uur wéér voor het hek! Ik hou jullie op de hoogte...
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik volg de topic vanaf het begin.
Ik ben benieuwd of je morgen je paspoort terug heb.
Heel veel sterke morgen en hoop dat je met vakantie kan.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heel veel succes morgen Mister. Ik zal aan je denken :!: (en hoop natuurlijk dat je gauw hier terug komt met goed nieuws)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heel veel succes morgen!!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Heel veel succes morgen! Ze zeggen altijd dat de aanhouder wint, toch?
Afbeelding
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ik zal ook duimen dat je vandaag op welke manier dan ook je visum krijgt. Suc6 :thumbup:
Fan of the U.S.A.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Het is toch onvoorstelbaar. Succes!!!!!!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Het is onvoorstelbaar hoe hulpeloos dat consulaat is. Mijn F-1 visum van anderhalf jaar geleden kreeg ik binnen een dag (had er om dinsdag afspraak om 09.00 uur en had hem woensdag binnen), en ik weet dat er veel mensen zijn die hun paspoort gewoon binnen een / twee werkdagen hebben. Als ik jou was, zou ik serious een klacht indienen. Volgens mij kan dat via het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik weet niet of dat nog veel zin heeft, maar het is immers wel een idee om jouw verhaal kwijt te kunnen. Ik vind dit namelijk te zot voor woorden en ik vind dit echt niet kunnen! Succes nog vandaag en ik hoop van harte dat jij vandaag je visum ontvangt!
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

En is er al iets bekend? Hopelijk ben je nu zo druk bezig met je koffer inpakken dat je geen tijd hebt om ons op de hoogte te houden...
Ben het wel eens met Nafets, zou het er zeker niet bij laten zitten.. al heeft een klacht indienen waarschijnlijk geen zin, misschien voor je persoonlijke gemoedsrust??
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

Ben nu toch ook wel erg benieuwd geworden over de afloop.
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hij houdt ons lekker in spanning.... ik zie dat hij wel al online is geweest vanavond: Last visited:Thu Sep 30, 2010 5:46 pm.
Hopelijk goed nieuws ...
Sandy
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben nu ondertussen ook wel heel benieuwd. Ik lees mee vanaf het begin, en het is echt te gek voor woorden. Dat ze het druk hebben is begrijpelijk, en dat ze alles goed willen uitzoeken ook, maar dit duurt wel bizar lang. Ik zou, als het niet goed aflootp, zeker kijken of ik ergens mijn klacht kwijt zou kunnen.

Maar goed, misschien is hij wel zijn koffers aan het pakken - wie weet!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Bericht door MisterCrazy »

Hallo Allemaal,

Erg bedankt voor alle berichtjes nogmaals! Erg leuk om te zien dat zoveel mensen mijn verhaal volgen...

Oke komt ie, mijn dagverslagje...:

Ben vanochtend om 6.30 uur vertrokken en ben net (18.30uur) thuis...
Het is één grote dramatische gebeurtenis vandaag...Ik ben thuis, maar zonder paspoort... :cry:
Ik stond vanochtend binnen en ze vroegen wat ik kwam doen. Toen ik vertelde dat ik mijn paspoort kwam halen, gingen ze vragen wie tegen mij heeft gezegd dat ik moest komen... Ik uitgelegd.
Mdw: "Helaas meneer, uw visum is nog niet gerealesed uit het systeem. (wat er moet gebeuren weet ik ook niet precies maar ik denk dat ze het in het systeem moeten verwerken) "komt u straks maar terug tussen 15.00 en 16.00 uur dan zal het wel klaar zijn.
Ik had gevraagd of ze me ajb konden bellen als ie eerder klaar is. Ik weer terug met de hoop dat het straks wel in orde is...

Ik ging naar buiten... even in de auto zitten... laten verwerken..
Ben inkopen gaan doen voor de vakantie, het is 45 graden momenteel in LA dus allemaal kleding gekocht etc...
Rond 14.30 stond ik weer voor het hek. Ik had uiteraard een briefje gevraagd met een krabbeltje erop dat ik weer naar binnen mocht...
Ik ging me weer melden. Haloo, daar ben ik weer..
Mdw: "Meneer het systeem is nog niet klaar en we hebben alles al geprobeerd.
IK: "SLIK...maarr.... kan ik een nood-visum krijgen of een...? Er MOET toch een oplossing zijn of hangt alles nu aan één computertje wat niet een visum wil releasen?

De medewerkster die ik vorige week woensdag aan de telefoon had die super geïrriteerd was, was er ook... en die kwam er gezellig mee bemoeien...
Mdw-geïrriteerd: "Nee! want u dient dan op het ESTA formulier bij 1 vraag JA in te vullen en dan krijgt u de ESTA niet"
IK: "Nee ik bedoel, dat jullie mij iets in de trant van een noodvisum ofzo geven of wat dan ook..., een bewijs zodat ik toch Amerika binnen kom of...? (verzin maar wat!)"
Mdw-geïrriteerd: "Ow u wilt dus liegen op het ESTA formulier?

Ik dacht bij mezelf... ben ik nou zo *&%(*$*$*#($#@ of wat is dit? Is dit de Bananesplitshow ofzo?
Word ik in de maling genomen...? Nee het is écht allemaal... ze dollen niet met me... NIET-TE-FILMEN... écht

De medewerksters keken mekaar aan, microfoon werd uitgezet... geroezemoes... moeilijk kijkende blikken... zuchten...puffen... microfoon weer aan...
Mdw: "Meneer we gaan nog 1 poging doen en dan komen we bij u terug, maar we beloven niets...
Mdw-geïrriteerd: "Ja maar we beloven niets!"
IK: "Ja ja... oke ik blijf rustig en ga daar zitten...
Om 16.10 uur wordt ik geroepen naar window 1...

Mdw-geïrriteerd: "Meneer, de Consul heeft alles gedaan maar het lukt helaas niet. U zult uw vlucht moeten verzetten"
"En we hebben al tegen u eerder gezegd dat u uw reis nog niet moet boeken..."
De Consul komt zich er ook nog even mee bemoeien...pfff...
Consul: "I told you sir, I told you..." (knikkend met haar hoofd)
IK: "Ja, ja klopt allemaal, maar als je al sinds juni bezig bent, tja.." (wie plant er nou een vakantie pas op het laatste moment. Dat kan je doen als je vrijgezel bent en voor jezelf werkt) "Ik ga met mijn vrouw en nog een stel. Ik moet dingen plannen, vrij nemen van werk"
Mdw-geïrriteerd: "Ja, maar u moet pas gaan boeken als u de visum heeft"
Consul: "I told you sir... :evil: "
Consul loopt vervolgens weg...

Mdw-geïrriteerd: "Ja ik moet nu verder meneer! Dag!"
IK: "Oke en nu?"
Mdw-geïrriteerd: "Ja meneer ik moet verder...U kunt uw reis toch verzetten naar woensdag ofzo?, dat andere stel kan gewoon gaan toch?"
IK: "Ja als ik nu niet mijn visum krijg dan ga ik alles annuleren en ga dan niet meer. Mag ik aub mijn paspoort terug?"
Mdw-geïrriteerd: "Wat?? U wilt annuleren? Gaat u dan niet meer? En u wilt uw paspoort terug?? en uw visa dan?"
IK: "Nee dan ga ik niet meer inderdaad.." (Raar he?!)
Mdw-geïrriteerd: "Ow dus al die moeite die we gedaan hebben voor niets?! Dat zal de Consul leuk vinden!"

Ik dacht... mijn God... mijn God... waar hebben jullie het over! Al die moeite van jullie of die van mij? Jullie doen jullie werk gewoon en ik ben alleen maar, echt alleen maar zo ongelooflijk DOM geweest dat ik altijd eerlijk moet zijn en blijven... deed ik dat maar een keer niet... En dan gaan ze het raar vinden dat je gaat boeken, en raar vinden dat je ze gaat mailen, en dan ook nog behandelen eens behandelen als een stuk vuil.. zo voelt het tenminste! Alsof mevrouw-geïrriteerd lerares is en ik ben haar leerling die heel stout is geweest...

En over dat boeken: Ja leuk gezegd allemaal, maar als jullie niet eens kunnen zeggen hoelang het duurt om een visum te behandelen en als jullie computer niet zijn werk doet (of jullie niet doen jullie werk gewoon niet!) dan kan ik daar ook weinig aan doen.. pfff, ze hebben me helemaal gek gemaakt vandaag.... echt!
Ben zo kwaad... ik kan niets Amerikaans meer horen of zien...

Ik heb onderweg met mijn vrouw (die is ook de hele dag met mij mee) besproken dat we dit maar achter ons gaan laten.
Sommige dromen komen niet uit helaas... maarja, het is voor ons ook geen droom meer! Dus...

We gaan straks samen achter internet en dan kijken naar last-minutes binnen Europa... Dat hebben we nu wel meer dan verdient... :clap: :clap: :clap:

Allemaal super bedankt voor de berichtjes, tips, steun en medeleven.
Dit heeft mij en mijn vrouw zeker geholpen in deze spannende maanden, weken en vooral de laatste paar dagen...
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Jeetje....... ik ben er stil van.....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wow..en ik had nog zo'n goede hoop dat het goed zou komen. Ik snap er helemaal niks van. Wat ontzettend vervelend zeg!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Dit is gewoon bagger. Ongelofelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:
Wat een stel hufters en dat is nog netjes gezegd. Het is dat ik Amerika zo'n leuk land vind, maar anders.....

Die kennis van mij heeft deze week haar ESTA formulier ingevuld en gewoon overal NEE opgezegd. We nemen het risico gewoon. Dit wil ik niet meemaken.

Maar ja, nou heb je je paspoort ook niet terug of heb ik iets gemist?? Hoe ga je dan op vakantie? Ik hoop zo dat je een hele fijne vakantie hebt, waar dan ook, dat heb je wel verdiend. En let op, morgen ligt je visum in de bus. Dit is alleen een geldkwestie en ze doen dit om je te pesten.

Nogmaals een hele fijne vakantie en volgend jaar maar meteen in november a.s. een visum aanvragen. Het is te hopen dat je hem dan ergens volgend najaar in de bus hebt. :mrgreen: Bah wat een bureaucratie.
Fan of the U.S.A.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Balen Mister.... wat een zooitje. Lang leve de bureaucratie... :wink: Geniet maar lekker van je welverdiende vakantie in Europa. :thumbup: :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wow ... dat jij je geduld nog kon bewaren tegenover die vrouw! Ga je nog ergens een klacht indienen?
Heeft ze echt geen enkel moment enig begrip getoond voor jouw situatie? Onbegrijpelijk.
Ik kan me daar zo aan ergeren. Ik denk dat ik wel het achterste van mijn tong had laten zien...
(maar je schiet er helaas niets mee op).
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer