Oke,
Gisteren mijn laatste taak volbracht voor mijn visum.
Om 7.45uur stond ik voor het hek bij de Amerikaanse Consulaat.
Ik was de 2e in de rij, voor mij stond een meisje die kwam voor een werkvisum.
Even later kwam er een medewerker van het Consulaat en die verzocht iedereen mét electronische apparatuur in de rij te blijven en de mensen zonder mochten een nieuwe rij maken voor de hekdeur...
Ik had geen electronische apparatuur bij me

dus ik was nu 1e
Het hek ging voor me open nadat ik door de intercom bevraagd werd of ik een afspraak had.
IK: "Nee, maar ik heb een mail ontvangen"
Intercom: "Heeft u de mail ook bij U?"
IK: "Uiteraard... (Ik zorg ervoor dat ik meer dan voorbereid ben...)
Goed, ik kreeg nr.1 en was ook meteen aan de beurt (heerlijk!)
Paspoort ingeleverd (Mail werd niet eens naar gekeken, maar goed...toch altijd meenemen zou ik zeggen)
Mdw: "Gaat u maar zitten u wordt zo opgeroepen door de Consul"
2 minuten later...
Consul: "Meneer komt u maar..."
De Consul verteld even in het kort dat ze heeft besloten om mij door te laten en dat er geen redenen waren om mijn verzoek af te wijzen... Prima heerlijk allemaal... maar ik ben m aan het knijpen want ik weet dat het normaliter 5 werkdagen duurt tot ik mijn paspoort terug krijg...
Consul:"Oke meneer, wij sturen uw paspoort over ongeveer 4 werkdagen terug..."
IK:"EEEHhhhmmmmm, ja maar ik vlieg donderdag... " (Ik moest donderdag zeggen van de Mdw die mij belde vrijdag, dus doen we dat maar)
De Consul zet met een rode pen bovenaan de papieren iets in de trant van spoed of iets dergelijks...
(Mooi dacht ik!)
De Consul zegt vervolgens..."We kunnen niet garanderen dat u uw paspoort woensdag in huis heeft. Het is niet een kwestie van een stempel erop en klaar. Het moet door verschillende systemen verwerkt worden en dat kost tijd. Mocht het niet lukken om uw paspoort op tijd terug te sturen dan bellen we U...."
IK:"Slik....Uhm...Ja...uhum..."
Consul:"...maar we doen ons best meneer..."
Oke...
We houden de spanning erin!