Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
J1 visum nodig voor een week stage?
J1 visum nodig voor een week stage?
Een vriendin van mij heeft me om hulp gevragd, maar ik weet ook niet goed waar met deze vraag terechtkan. Vandaar dat ik het hier maar probeer. Zij kan voor een week stage lopen in Amerika en vraagt zichzelf af of ze hiervoor een J1 visum moet aanvragen. Bij Visa Versa hebben ze tegen haar gezegd dat er geen visum bestaat voor een week. Maar ik neem ook aan dat ze niet zomaar met een visa waiver een week kan gaan stagelopen. Weet iemand hier meer over? Alvast bedankt!! 
Re: J1 visum nodig voor een week stage?
Formeel gezien wel, lijkt me. Maar als het om een week gaat zou jet het ook als werkbezoek kunnen beschouwen, waarvoor je geen visa nodig hebt.
-
Cybewinder
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: J1 visum nodig voor een week stage?
Zolang ze niet betaald wordt, zou ik het ook maar gewoon bij VWP houden. Als ze voor de stage wel betaald gaat worden, dan wordt het een ingewikkeld verhaal ben ik bang en lijkt het me bijna zinvoller om dat ene weekje stage maar ergens in europa te gaan doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 27193 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 24 Reacties