jaja5 schreef:Inreizen als toerist is geen enkel probleem mocht je je altijd keurig aan de regels hebben gehouden. ik merk dat ik juist extra makkelijk en snel door de douane kom (2x F1 altijd aan de regels gehouden) en ook met mn visa interview was het een kwestie van papieren en verder leuk, makkelijk en op zn hollands gezellig
Zo heb ik er nog nooit tegenaangekeken, maar het zal best zo zijn dat als je een lange historie hebt van inreizen en weer netjes op tijd teruggaan dat ze minder snel de zaak niet vertrouwen. Ik heb ook nog nooit problemen gehad, alleen een keer wat simpele testvragen toen ik voor het op m'n O-1 inreisde, die er duidelijk op gericht waren om te testen of ik dat visum niet op e.o.a. manier in de handen gedrukt had gekregen.
Een F-1 is trouwens normaal nog
60 dagen geldig vanaf het beindigen van je studie, maar dat gaat over hoe lang je nog mag blijven na het afronden van je studie, niet of je in die periode weer op je F-1 de VS in mag; ik verwacht van niet. Er zijn diverse gevallen waarin je legaal in de VS bent, maar niet meer op dat visum in kan reizen, zoals in geval van een verlopen F-1 terwijl je nog steeds studeert. Eigenlijk zijn ze best coulant, bij de USCIS...