Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bankrekening openen met F1 visum...of niet?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bankrekening openen met F1 visum...of niet?

Bericht door inge67 »

Hoi,

In augustus vertrekt mijn zoon voor een jaar studeren in Santa Barbara. Ik vraag me af of het handig/slim is om een rekening te openen voor hem daar. Of is het beter om gewoon alles via een Belgische rekening te regelen?

Wie heeft hier ervaring mee/verstand van?

Inge
Bandido
Amerika-expert

Re: Bankrekening openen met F1 visum...of niet?

Bericht door Bandido »

Het zou handig kunnen zijn, omdat hij dan bv de beschikking krijgt over checks (er gaan hier toch best veel overschrijvingen zoals huur via checks). En hij krijgt dan de beschikking over Amerikaanse debit cards (vergelijkbaar met NL pinpas). Weet wel dat dit niet hetzelfde is als een credit card, ondanks het Visa of MasterCard logo op zijn pasje. Mijn advies zou zijn: waarom niet. Hij kan op zich prima ook met zijn Belgische rekening verder, maar een Amerikaanse rekening kan altijd. Maar hij moet er wel om denken dat hij deze rekening opheft zodra hij weer teruggaat naar Belgie.
"Keep Georgia On Your Mind"
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Bandido schreef:Maar hij moet er wel om denken dat hij deze rekening opheft zodra hij weer teruggaat naar Belgie.
Want?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Dankjewel voor je reactie Bandido. Zijn er nog 'voorkeuren' voor rekeningen? En hoe werkt het dan met het overzetten van geld van België naar de VS? Zet je best een groot bedrag in 1 keer over, of maandelijks?
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

Ik had ook een bankrekening geopend bij Bank of America toen ik als student in Amerika was. Mijn reden was dat ik mijn portemonee kwijt was en dus ook mijn Nederlandse bankpasjes.

Ik merkte eerlijk gezegt niet een heel groot verschil. De 2 dollar die je steeds moet betallen met je Europeese bankpas als je wilt binnen geldt ook als je met je BoA pasje bij een andere bank wilt pinnen.

De kosten om geld over te maken van mijn Europese bankrekeningnummer naar de Amerikaanse bedroeg steeds 16 euro.
Is toch een aardig bedrag als je die steeds doet.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Brian89: dus beter een groot bedrag in 1 keer overmaken?
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

Ja precies. Wat is nou precies de reden dat waarom (denkt) dat het handig kan zijn een amerikaanse rekening te openen?
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Ik heb hier al bedacht om een paar dagen achter elkaar te pinnen van de NL (of belgische) rekening en storten op de amerikaanse rekening.
Scheelt toch een hoop kosten ?
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je moet bij je eigen bank informeren wat de kost is om geld over te schrijven, dit kan van bank tot bank verschillen!

Als je voldoende geld op de rekening ginder zet, dan kan je met de debitcard die je er bij krijgt ook bijvoorbeeld "cash back" doen als je voedingswaren of zo gaat kopen. Op die manier kan je gratis geld afhalen van je bankrekening.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Zonder Social Security Number een bankrekening openen in Amerika is lastig, maar niet onmogelijk (is al meer over gepost hier). De universiteit kan daar vaak wel bij helpen, die weten welke bank branches vaker met dat bijltje hebben gehakt. Op afstand een bankrekening openen is dacht ik niet mogelijk. Over het algemeen kost een bankrekening maandelijks geld, behalve als er of een hoog bedrag op staat of je er automatisch inkomen op krijgt gestort. Dat is ook de reden dat je de rekening moet opheffen bij vertrek, anders loopt'ie langzaam leeg door de maandelijkse kosten.

Ik denk wel dat je zonder een Amerikaanse bankrekening kunt, maar het is net even makkelijker, bijv. betalen van huur. Heel soms kom je online dingen tegen die je niet met een buitenlandse creditcard kunt kopen. Een Amerikaanse bankrekening zal netto wat goedkoper zijn als je grote bedragen ineens overschrijft. Anders moet je bijvoorbeeld elk kwartaal de tuition betalen met een buitenlandse overschrijving.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer