Ik ben hier nieuw op het forum en heb een heleboel vragen! Ik heb al wat proberen op te zoeken maar kon niet alles even duidelijk vinden. Mijn Amerikaanse vriend en ik zijn dolverliefd, gaan over een maand naar Amerika (Staat Washington, niet Washington DC!) en wij willen graag gaan trouwen.
Ik ben nog nooit in de States geweest, we hebben elkaar in Indonesie leren kennen en hebben altijd hier gewoond. Maar nu moet hij voor werk weer terug naar de States, en uiteraard willen we samen verhuizen!
Ik mag onder het Visa Waiver Program 90 dagen in Amerika verblijven zonder visa, maar nu zijn mijn vragen:
1. Ik moet bij aankomst aantonen dat ik ook het land weer uit ga, moet ik een ticket laten zien?
(Dus welke info moet ik precies invullen of aantonen in het vliegtuig op of de port of arrival?)
2. Ik las dat ik na die 90 dagen niet naar een buurland van Amerika mag, klopt dit?
(Dus niet even een weekje naar Canada na die 90 dagen?)
3. Mogen wij gedurende deze 90 dagen trouwen?
(Dus een Marriage License aanvragen waar hij woont en het rechtsgeldig maken? Ik lees namelijk bij bijna iedereen dat ze het via het K1 visa hebben gedaan, is dit verplicht? En als het wel blijkt te kunnen, wat gebeurd er dan voor mij als m'n 90 dagen op zijn? Mag ik dan blijven of moet ik eerst het land toch weer uit?)
4. Als we het uiteindelijk wel via het K1 visum doen, mag ik dan terwijl ik wacht op approval bij hem in de States blijven, of moet ik het land uit?
(Ik lees namelijk dat bij goedkeuring je moet trouwen binnen 90 dagen dat de verloofde Amerika binnenkomt, betekend dit dat ik eerst het land uit moet zijn?)
5. Wat is de snelste manier voor ons om te trouwen?
(Als alle andere opties niet kunnen, zijn we dan gedoemd om een Las Vegas huwelijk te hebben? Is dit geldig en wat heb ik hier voor nodig? Ik las namelijk dat dit een stuk makkelijker is maar ik wil toch wel even zeker weten hoe en wat en wat ervaringen horen!)
Nou een hoop vragen, ik ben nog een Amerika n00b
Alvast bedankt!!!
Ray