Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
F-1 Student Visa
F-1 Student Visa
Hallo Amerika kenners!
Ik heb een vraag, Ik zit in het midden van het proces om terug te gaan naar Colorado Springs, CO voor College. Eerst had ik me aangemeld bij de school, en daar kreeg ik uiteindelijk een i-20 formulier van nadat al mijn formulieren in orde was. Daarna heb ik alle formulieren ingevuld wat nodig is voor het aanvragen van het F-1 Visa. (In mijn geval waren het de formulieren: DS-156, DS-157 en DS-158) Ik heb ook een afspraak gemaakt met het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam.
Maar ik las dus op 1 van mijn formulieren dat mijn i-20 van start gaat op January 20, 2010 (Dat is wanneer ik school zal starten) -- En het eindigt op May 20, 2011. Echter is dit niet wanneer ik zal stoppen.. Mijn opleiding is een 4 jarige opleiding. Ik wil dus twee jaar naar deze school (Community College) en daarna naar een Universiteit. Dus als ik het nu bekijk, zitten er 4 semesters in die periode.. waaronder ook de Zomer zit.. En ik zou graag de zomer vrij willen hebben. Hoe werkt dit allemaal nou? is dit mogelijk? om de zomer vrij te krijgen en dan dus mijn i-20 te verlengen?
Ik had de school ge-emailed en zei zei dit:
Okay Bob,
STOP worrying about this! You will be able to take off the summer semester or take less than 12 credit hours and be alright! You will be able to transfer to a university as long as you are in good standing with us, get good grades and pay your bill!
Now, just have good holidays, enjoy your family and get ready to come over to study hard!
Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is om dit te doen dan? Want het lijkt mij dat ik daarna terug moet naar Nederland als mijn i20/visum eindigd.. of kan de school dit voor mij regelen op het moment dat ik nog in de US ben?
Bedankt alvast!
Bob
Ik heb een vraag, Ik zit in het midden van het proces om terug te gaan naar Colorado Springs, CO voor College. Eerst had ik me aangemeld bij de school, en daar kreeg ik uiteindelijk een i-20 formulier van nadat al mijn formulieren in orde was. Daarna heb ik alle formulieren ingevuld wat nodig is voor het aanvragen van het F-1 Visa. (In mijn geval waren het de formulieren: DS-156, DS-157 en DS-158) Ik heb ook een afspraak gemaakt met het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam.
Maar ik las dus op 1 van mijn formulieren dat mijn i-20 van start gaat op January 20, 2010 (Dat is wanneer ik school zal starten) -- En het eindigt op May 20, 2011. Echter is dit niet wanneer ik zal stoppen.. Mijn opleiding is een 4 jarige opleiding. Ik wil dus twee jaar naar deze school (Community College) en daarna naar een Universiteit. Dus als ik het nu bekijk, zitten er 4 semesters in die periode.. waaronder ook de Zomer zit.. En ik zou graag de zomer vrij willen hebben. Hoe werkt dit allemaal nou? is dit mogelijk? om de zomer vrij te krijgen en dan dus mijn i-20 te verlengen?
Ik had de school ge-emailed en zei zei dit:
Okay Bob,
STOP worrying about this! You will be able to take off the summer semester or take less than 12 credit hours and be alright! You will be able to transfer to a university as long as you are in good standing with us, get good grades and pay your bill!
Now, just have good holidays, enjoy your family and get ready to come over to study hard!
Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is om dit te doen dan? Want het lijkt mij dat ik daarna terug moet naar Nederland als mijn i20/visum eindigd.. of kan de school dit voor mij regelen op het moment dat ik nog in de US ben?
Bedankt alvast!
Bob
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: F-1 Student Visa
De school heeft gelijk. De school kan je i-20 verlengen.
Een reden dat je geen visum voor de hele periode krijgt is dat ze zeker willen weten dat 'in good standing' blijft. Mocht je bijvoorbeeld van school gaan dan zullen ze het niet meer verlengen.
Een reden dat je geen visum voor de hele periode krijgt is dat ze zeker willen weten dat 'in good standing' blijft. Mocht je bijvoorbeeld van school gaan dan zullen ze het niet meer verlengen.
Oke, dus ik hoef niet nog eens terug naar Nederland? En als de school nou die I-20 wilt/gaat verlengen.. wordt dan ook mijn Visum automatisch verlengd?
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, de school kan dat verlengen zonder dat jij naar Nederland hoeft te reizen. Er wordt een handtekening & stempel gezet op je i-20 brief, en de school heeft een on-line account waar ze die verlengen aan USCIS kunnen doorgeven.
Oke, dat is een opluchting. Dank je wel! Maar hoe zit het dan met mijn uren? Er stond online dat ik minimaal 12 credit uren moet behouden? Zei zei in die e-mail dat dat niet hoeft? Of is dat alleen niet in de zomer??
-
sophie2012
- Amerika-newbie
F-1 Student Visa
Hallo allemaal!
Ik wil graag in Januari in Amerika op een universiteit beginnen. Ik ben vorig jaar al een jaar in Amerika geweest en heb daar mijn High School diploma gehaald. Ik heb ook een Amerikaanse vriend en wil dus in Amerika blijven wonen. Ik ben echter 17 jaar en kan dus nog niet trouwen dus kom (denk ik) niet in aanmerking voor het K1 visum. Wat zijn mijn opties en kan ik nog voor december een visum krijgen? Is er eventueel ook een mogelijkheid om mijn visum te krijgen als ik al in Amerika ben? Ik heb namelijk mijn ticket al geboekt en ben bang mijn visum niet meer in Nederland te kunnen halen.
Ik wil graag in Januari in Amerika op een universiteit beginnen. Ik ben vorig jaar al een jaar in Amerika geweest en heb daar mijn High School diploma gehaald. Ik heb ook een Amerikaanse vriend en wil dus in Amerika blijven wonen. Ik ben echter 17 jaar en kan dus nog niet trouwen dus kom (denk ik) niet in aanmerking voor het K1 visum. Wat zijn mijn opties en kan ik nog voor december een visum krijgen? Is er eventueel ook een mogelijkheid om mijn visum te krijgen als ik al in Amerika ben? Ik heb namelijk mijn ticket al geboekt en ben bang mijn visum niet meer in Nederland te kunnen halen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan je visumaanvraag volgens mij niet vanuit Amerika doen.
Je zegt dat je je High School diploma behaalde. Is dat zo? Want voor zover ik weet krijg je als uitwisselingsstudent niet officieel het diploma maar gewoon een soort attest. Dus dat high school diploma geeft je niet automatisch toegang tot de universiteit.
Heb je al bekeken welke studie je wilt gaan doen? Voldoe je aan de toelatingseisen? En kan je bij de aanvraag van je studentenvisum aantonen dat je dat geld allemaal al opzij hebt staan om de studie + het verblijf in de VS te bekostigen? (want anders krijg je dat visum ook niet)
Je zegt dat je je High School diploma behaalde. Is dat zo? Want voor zover ik weet krijg je als uitwisselingsstudent niet officieel het diploma maar gewoon een soort attest. Dus dat high school diploma geeft je niet automatisch toegang tot de universiteit.
Heb je al bekeken welke studie je wilt gaan doen? Voldoe je aan de toelatingseisen? En kan je bij de aanvraag van je studentenvisum aantonen dat je dat geld allemaal al opzij hebt staan om de studie + het verblijf in de VS te bekostigen? (want anders krijg je dat visum ook niet)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
DaanRademaker
- Amerika-ontdekker
Visum moet je volgens mij ook in Nederland halen op het amerikaanse consultaat in Amsterdam. Als je een echt high school diploma hebt gehaald dan heb je geluk want dit is wel een geldig diploma voor universiteiten ookal ben je buitenlands. Het moet dan wel hetzelfde high school diploma zijn die de "gewone"studenten gehaald hebben van jouw school. Je moet nu wel snel handelen en een goed budget maken. Welke universiteit wil je betreden? Hoeveel kost het, wat is de ticket, het levensonderhoud waar haal je het geld vandaan. Ik zou ook gewoon de universiteit mailen en aan de admission councellor je situatie uitleggen. Misschien kom je zelfs in aanmerking voor resident tuition omdat je een amerikaans high school diploma hebt.sophie2012 schreef:Hallo allemaal!
En 17 hoe staan je ouders hier tegenover? Ik hoor je praten over dat je het jammer vindt dat je nog niet kan trouwen, nu wil ik niet de relatie met je Amerikaanse vriend verkeerd inschatten, maar het is een hele grote stap die je moet maken waar zowel jij maar ook je familie in Nederland klaar voor moet zijn.
Ik ben zelf ook een jaar naar een Amerikaanse high school geweest en ga er volgend jaar studeren maar ik kom er nu achter dat het heel veel planning en kosten meebrengt. Bedenk dus goed wat je allemaal doet en overleg ook met je ouders.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Dit is wel al een oude posting, maar zal toch nog even duidelijkheid scheppen hierin voor anderen die dit lezen:Sentinal schreef:Oke, dat is een opluchting. Dank je wel! Maar hoe zit het dan met mijn uren? Er stond online dat ik minimaal 12 credit uren moet behouden? Zei zei in die e-mail dat dat niet hoeft? Of is dat alleen niet in de zomer??
Als F-1 student moet je in het Spring semester èn in het Fall semester minimaal 12 credits houden. De zomer en het minimester (3-4 weken in de kerstvakantie) zijn extra semesters waarin je als F-1 student wèl uren màg nemen maar niet hoeft te nemen om aan je F-1 status te voldoen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 8056 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennogr
-
- 10 Reacties