Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1 visum zit nog in paspoort

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

J1 visum zit nog in paspoort

Bericht door Michigan »

Ik ben vorig jaar 10 maanden lang in Amerika geweest als exchange student. Dat kon met een j1 visum. Dit zit dus achterin mijn paspoort geniet. Ook zit er ergens in het midden van het paspoort een visum met foto geplakt.

Toen ik Amerika verliet moest ik mijn paspoort in een machine duwen om "uit te checken". Ik ga er dus vanuit dat de VS op de hoogte is van mijn vertrek. De machine spuwde ook nog een soort bonnetje uit, met een bijzonder uitziende barcode dat als bewijs dient.
Kan ik nu dit ds-2019 papiertje met het nietje eruit halen? Of moet dat zelfs? En dat visum zelf, kan ik dat gewoon laten zitten? Ik ben namelijk niet echt op de hoogte van wat ik daarmee moet doen.
- Mike
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik heb ook een J1 visum gehad en ben daarna op een toeristenvisum terug geweest. Ik heb dat papiertje er al niet meer inzitten sinds ik thuis was van die reis, alleen het visum zelf met die foto wel. Maar die zit er gewoon ingeplakt. Bij mij staat daar volgens mij een periode op of zo, dus kunnen ze zien dat die niet geldig meer is. En als je nu terug gaat kijken ze er in principe helemaal niet naar omdat je zelf gewoon de procedure van het toeristenvisum of wat dan ook volgt. Helemaal geen probleem dus om dat papier eruit te halen.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer