Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F1 visa formulieren en fees

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Ranger91
Amerika-ontdekker

F1 visa formulieren en fees

Bericht door Ranger91 »

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik ga vanaf augustus in de VS studeren op een F1 student visa. Ik heb een afspraak voor het interview begin Augustus, maar er is me nog het een en ander onduidelijk over de formulieren en documentatie die er voor nodig zijn. Ik beschik al over een I-20 form.

Allereerst, kunnen de DS 157 en 158 formulieren gewoon worden uitgeprint en handgeschreven worden ingevuld ?
Daarnaast las ik dat DS 156 online moet worden ingevuld, maar klopt het dat ik het nog moet uitprinten voor de handtekening ?

Ook las ik dat er 2 fees zijn voor het visum namelijk de Sevis I-901 fee, en een andere visa aanvraag fee. Kan iemand me daar meer duidelijkheid over gegeven ?

Alvast heel erg bedankt ! :D
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: F1 visa formulieren en fees

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja 157, 158 uitprinten en met de hand invullen is geen probleem. Ja, 156 apart tekenen, maar je moet die wel electronisch invullen omdat het daarna een bar code oplevert die ze bij het consulaat nodig hebben. (For the record: laatste keer dat ik deze formulieren deed was maart '08, voor H1B.)

Sevis fee is alleen voor studenten en exchange visitors (J's), en betaald de kosten van speciale registratie (een aantal 9/11 kapers waren F's en J's, vandaar dat deze visa catagorien apart de klos zijn); visa fee is van toepassing op iedere visumaanvraag.

Gr., Flipje
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

De visa fee kun je met pin betalen op het consulaat. De SEVIS fee moet je van tevoren betaald hebben en daar moet je een bewijs van bij je hebben. Ik was vrijgesteld van de SEVIS fee toen ik een J visum had, dus hoe het betalen ervan in zijn werk gaat weet ik niet.
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Ik zag trouwens ook dat ik op DS 157 moet invullen welke landen ik heb ''entered'' in de laatste 10 jaar. Dit zijn er nogal wat :wink: en waarschijnlijk is er niet genoeg ruimte in de kolom. Is er nog een extra formulier om de rest op te schrijven of moet ik zelf dan nog een A-4tje ofzo toevoegen ?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Niet alleen de landen, ook het jaar waarin je daar geweest bent. In het verleden heb ik dit opgelost door "Europa" in te vullen voor alle landjes aldaar zonder verdere details, wat al aardig ruimte bespaard, en alleen meer gevoelige landen (zoals die in het Midden-Oosten) volledig en met jaartal vermeld.

Gr., Flipje
Koeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Koeni »

Ranger91, gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waar ga je precies studeren en hoe lang?

Ik heb mijn interview aanstaande woensdag.
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Ik weet niet of iemand het kan beantwoorden, maar op DS 156 is er een vraag, en die stelt op welk adres je in de US verblijft. Nu is dit in mijn geval student housing op een universiteit, maar de exacte gegevens daarvan heb ik nog niet, omdat ik nog geen housing 'assignment' heb.

Zal ik hier gewoon voorlopig ''Student Housing'' invullen ? Hoe hebben anderen dat gedaan ?

Daarnaast, ik ben van plan om een volledige studie ( 4 jaar te volgen ). Is het verstandig om dan bij de 'duration of your trip' vraag in te vullen: 4 jaar, of enkele maanden ( Ik kom met de kerstvakantie terug ) ?
SaraNY
Amerika-newbie

Bericht door SaraNY »

Ik heb mijn visum aanvraag enzo allemaal geregeld, alles is in orde en ik vertrek nu zaterdag richting New York voor 3 jaar :D
Ik heb bij mijn aanvraag de duratie van de studie opgeschreven (3 jaar), degene die op je I-20 staat, en als je je housing nog niet weet, schrijf je best, student housing, exact address unknown ofzo :D Het is allemaal minder erg dan dat het lijkt, want ik had één van de formuliertjes vergeten in te vullen, geen probleem, ze geven je daar een met aanwijzingen en komt in orde!
Veel geluk met je interview!
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

Voor verblijfplaats vul je best gewoon het adres van je school in met de vermelding dat je inderdaad in student housing zal verblijven op de campus.

Op je I-20 staat "normal duration of studies" aangegeven. Voor "duration of your trip" vul je gewoon dezelfde periode in als aangegeven voor "normal duration of studies." Op je I-20 geven ze je toch wat meer tijd dan 4 jaar, en een F-1 visum is 5 jaar geldig...
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Heel erg bedankt voor de hulp :D Ik ga in Texas studeren, vlakbij Dallas ( university of Texas at Dallas )
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Op DS 158 staat trouwens nog dat je 2 andere 'contacts who can verify information about the applicant'.Dit mag geen naaste familie zijn.

Wat hebben anderen ingevuld ? Vrienden of huisarts of tandarts ?

Mag je trouwens zelf nog een kleine handgeschreven verandering maken op formulier DS 156 nadat het al online is ingevuld en geprint ?

ik heb trouwens ook de special foto's laten nemen. 2 stuks. Ik weet dat het consulaat er 1 moet hebben, maar moet ik zelf nog een foto op de DS 156 plakken ?

Sorry voor al de vragen, maar ik ben hier heel precies mee, en wil gewoon dat alles goed gaat :wink:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Huisarts/tandarts kan, maar aangezien zij wellicht beroepsmatig niet over jou mogen praten, is dat geen aanrader. Ik zou voor vrienden kiezen; dat heb ik zelf ook gedaan en ze zijn nooit gebeld. Wie je er ook op zet, stel deze persoon ervan op de hoogte.

DS156 kun je opnieuw invullen en opnieuw uitprinten. Ik heb dat een keer gehad nadat ik erachter kwam dat ik een vraag vergeten was in te vullen. Ter plekke alleen het correcte formulier (en bijbehorende barcode) overhandigd. Was verder geen probleem.

De ene foto die ze moeten hebben gaat op het DS 156; kun je ter plekke (laten) doen als je erover twijfelt.

Gr., Flipje
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Flipje,

Bedankt voor je reactie !

Ik heb het interview morgen. Denk je dat het toch verstandig is om de DS 156 snel opnieuw online in te vullen ? Ik las namelijk iets over een tijdslimiet...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Geen idee; er is mij niets bekend van een tijdslimiet.

Gr., Flipje
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Vandaag het interview gehad, en het ging prima !

Alle documenten waren gewoon in orde, en ook de vragen vielen erg mee. :D
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Moet ik trouwens nog dat online toestemmingsformulier invullen om de VS in te reizen ? Of hoeft dat niet omdat ik een visum krijg ?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Je bedoelt ESTA? Nee, dat is voor het Visa Waiver Program (VWP), niet voor visa-houders. Zie ook het uitgebreide ESTA topic onder "Vervoer in en naar Amerika."

Gr., Flipje
Montesqieu
Amerika-newbie

Bericht door Montesqieu »

Hallo,

Ik ben ook bezig met het invullen van het DS-156 formulier, ik ga eind september naar NYC en heb echter nog geen kamer gevonden. Ik wil wel graag zo snel mogelijk mijn visum regelen. Kan ik bij het verblijfsadres dan ook gewoon het adres van een vriend (die al bijna zijn leven lang in NYC woont) invullen, ook al ga ik daar waarschijnlijk niet verblijven?
Wageningen86
Amerika-newbie

Bericht door Wageningen86 »

Hallo, ik ben ook bezig met de aanvraag van het J-1 scholar exchange visum.....en zag op het formulier DS-158 staan dat "Postal box numbers are unaccpetable" ...daar bedoelen ze toch mee dat postbusnummers niet mogen? Dus mijn postcode wel gewoon toch?
Kleine twijfel....

En hoe precies en uitgebreid moet je Work Experience - Present and Previous eigenlijk invullen?

En hoeveel postzegels moeten er op die envelop?

En...wat betreft de financiele situatie: gewoon een printje maken van je bankafschriften van de afgelopen 2 maanden?

Wie heeft er antwoorden op mijn vragen?
Wageningen86
Amerika-newbie

Bericht door Wageningen86 »

Kom je Amerika binnen met een enkele reis (als je in het bezit bent van een J-1 Visum ) ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer