Maar om dit allemaal te kunnen bekostigen zal ik toch moeten gaan werken, ik hoor altijd dat je als student niet mag werken of alleen binnen de school een beetje, nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat je met een f1 visum na 9 maanden wel mag werken, wel een bepaald aantal uur maar inprincipe kan je dan wel werken. heb ik dit goed begrepen of zit ik er helemaal naast
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
na 9 maanden wel werken met F1 visa?
na 9 maanden wel werken met F1 visa?
Ik zit met de gedachte om in Ameriak te gaan studeren eerst 2 jaar comminuty college en dan doorstromen voor de laatste 2 jaar (ik ga dus voor een bachelor) op een "gewone"college.
Maar om dit allemaal te kunnen bekostigen zal ik toch moeten gaan werken, ik hoor altijd dat je als student niet mag werken of alleen binnen de school een beetje, nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat je met een f1 visum na 9 maanden wel mag werken, wel een bepaald aantal uur maar inprincipe kan je dan wel werken. heb ik dit goed begrepen of zit ik er helemaal naast

Laatst gewijzigd door kastelke op 28 jun 2009, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: F! aangepast naar F1
Reden: F! aangepast naar F1
Re: na 9 maanden wel werken met F! visa?
Ik durf hier niets met zekerheid over te zeggen, er zijn mensen hier op het forum die dat beter kunnen dan mij, wat betreft dit visum. Maar ik denk persoonlijk dat die enkele uren werk alleen bij de school zelf mogen plaatsvinden. Echter, nogmaals, ik weet dit dus echt niet zeker.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik heb in Texas op een F1 visum gezeten, en ik mocht daar toen gewoon op de uni werken. Ik weet niet meer of mijn uren beperkt waren eerlijk gezegd; ik werkte 16 uur per week (incl het weekend), en daar verdiende ik toen toch een aardig zakcentje mee. Je mag, volgens mij, als F1 visum houder alleen met toestemming van de USCIS werken..in de praktijk betekent dat met toestemming van je international office, en dat betekent weer dat je alleen in bepaalde baantjes op de campus mag werken. Ik ging naar een hele grote uni, dus werk zat, maar ik zou, als ik jou was, zeker navragen bij je community college wat voor een mogelijkheden er zijn voor jou.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
UStudy
- Amerikafan
- Contacteer:
Op een F-1 visum mag je in principe maximaal 20 uur per week werken, vaak tegen minimumloon, op de campus van de school waar je studeert. Dit zijn dus bijv. baantjes in de kantine, bibliotheek e.d. Het hangt van het beleid van de school zelf af of je al vanaf het eerste semester of pas vanaf het tweede semester of tweede studiejaar mag werken. De International Office van de school waar je wilt gaan studeren, kan je hierover uitsluitsel geven. Als dit een belangrijk punt is voor je kun je natuurlijk ook eerst kijken welke community colleges internationale studenten toestaan vanaf het eerste semester te werken en je dan aanmelden.
Houd er rekening mee dat je bij de aanmelding bij het college alsook bij de visumaanvraag moet aantonen dat jij of een sponsor over voldoende financiele middelen beschikt om je studie volledig zelf te kunnen betalen (bankverklaring/afschrift) dwz dat je daarbij niet al mag uitgaan van een baantje op campus dat je dan nog moet zoeken.
Houd er rekening mee dat je bij de aanmelding bij het college alsook bij de visumaanvraag moet aantonen dat jij of een sponsor over voldoende financiele middelen beschikt om je studie volledig zelf te kunnen betalen (bankverklaring/afschrift) dwz dat je daarbij niet al mag uitgaan van een baantje op campus dat je dan nog moet zoeken.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Re: na 9 maanden wel werken met F1 visa?
Nee, je mag niet zomaar ergens gaan werken met een F1 visum. Alleen op de campus, zoals UStudy al aangeeft en voor een beperkt aantal uren. Een Nederlandse kennis van mij die ook op een F1 studeert aan een universiteit heeft sinds een tijdje een baantje op de campus en door dit baantje kan ze bepaalde regels omzeilen en komt ze in aanmerking voor "in state tuition" ipv het internationale studententarief. Dàt scheelt haar ongeveer 2/3 van de studiekosten per semester.
Blijft erbij dat je toch bij de aanvraag van je F1 al moet aan kunnen tonen dat je die studie kunt betalen van je huidige financiën. Maar je kunt vragen of ouders borg willen staan voor dat bedrag en afspreken dat je het zelf probeert te bekostigen.
Blijft erbij dat je toch bij de aanvraag van je F1 al moet aan kunnen tonen dat je die studie kunt betalen van je huidige financiën. Maar je kunt vragen of ouders borg willen staan voor dat bedrag en afspreken dat je het zelf probeert te bekostigen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 9584 Weergaves
-
Laatste bericht door PauMau
-
- 6 Reacties