Studeren Amerika financiën

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Flying Yankee
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:39

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Flying Yankee »

Hoi Marjon,

Ja bedankt. Heb het eigenlijk heel beknopt gehouden wat betreft die problemen met die "gasten". Zat er eerst nog te denken om ze met naam en toenaam kenbaar te maken, zodat ze ook nog "Google-baar" waren, maar nee, zo laag zal ik me zelf niet laten zinken. Het feit dat ik dit voor elkaar heb gekregen, is voor mij zelf al een overwinning op zich ;)

Als alles meezit, beginnen classes 17 augustus, maar die week daarvoor is er Orientation, dus ik denk dat ik 6 of 7 augustus zal vertrekken. In ieder geval leuk dat je m'n blog gaat volgen :mrgreen:
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Staceybeesie »

Knap dat je de GED gedaan en gehaald hebt!
Heel veel succes gewenst!!
Gebruikersavatar
Corry
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:28
Locatie: Amsterdam

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Corry »

Super hoor Stefan. Follow your dreams and make them reality. Heeeeeeeel goed van je.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flying Yankee
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:39

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Flying Yankee »

Dank voor de reacties!

Slaat eigenlijk ook nergens op waarom dit allemaal zo is gegaan. Het is begonnen toen ik via school 500 euro had gewonnen met een debatwedstrijd. Was verbaal altijd al wel fel geweest, maar op een gegeven moment raak je daar ook al je energie in kwijt. Gelukkig dat ik deze kans heb gekregen, wat denk ik heel weinig mensen kunnen zeggen van mijn leeftijd!
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Bandido »

Leuk hoor, Stefan! En als je nog eens wat vragen hebt die specifiek gaan over piloot worden, laat dat dan vooral even weten. Mijn vriend is nu zo'n 9 jaar piloot. Nu op een Boeing 737 bij Delta (vanaf april op een 767) en daarvoor bij Delta Connection (ASA). Het is een mooie, maar aparte wereld met veel eigen regels en een hele eigen cultuur.
"Keep Georgia On Your Mind"
Flying Yankee
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:39

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Flying Yankee »

Ik ben een lange tijd weg geweest, maar vandaag dinsdag 26 mei was het dan zover mijn F1 visa interview om 11.15 uur. Had in een ander topic wat geschreven over een "strafblad" maar na enig onderzoek bleek dat een HALT straf te zijn. Een immigratieadvocaat in Amerika had mij en mijn ouders verteld dat ik gerust nee kon invullen, maar wel gewoon bewijs meenemen waaruit blijkt dat het een HALT straf was. Was geen probleem en mijn visum is gewoon goedgekeurd! Hij moest wel een beetje lachen over de HALT straf. Zal mijn visum in ieder geval binnen drie werkdagen ontvangen, vertelde hij me.

Ik heb mijn weblog veranderd en die kun je hier vinden: http://drsteefiej.blogspot.com/

12 augustus is dan de grote dag. Ik zal vliegen van Amsterdam naar Dublin (Ierland) en van Dublin naar Chicago en van Chicago naar Albuquerque waar ik een nacht in het hotel verblijf om de dag erop de trein te nemen naar Las Vegas, New Mexico en daar zal ik opgehaald worden. Heb er ontzettend veel zin in! 8)

EDIT: Ik zal over een tijdje ook een berichtje op mijn blog plaatsen over hoe het het verstandigst is om al het geregel aan te pakken als je in de VS wilt studeren; misschien handig voor studenten / scholieren die zo'n wens koesteren.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door vana »

Hè Stefan, mooi weblog. Ik zie dat je in de Velserbroek woont hier vlakbij. Mijn moeder en broer hebben daar ook gewoond.
Ben jij van de "bloemenfamilie" uit Santpoort?

Marjon
Flying Yankee
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:39

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Flying Yankee »

Vana,

Wat een toeval! Ik woon al 13 jaar in de Velserbroek en heb het beetje zien opgroeien. We kwamen er en toen was het een grote bouwput en nu is het een ware stad, of eigenlijk een groot dorp. Ik krijg heel vaak de vraag of ik familie ben van de bloemist op de Hagelingerweg, maar nee; mijn ouders kennen de eigenaar wel en naar ik gehoord hebt, stopt ie ermee (weet alleen niet of iemand van zijn familie het overneemt ofzo).

Woon jij dan in Santpoort, Ijmuiden, of Driehuis ? :P
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door vana »

Flying Yankee schreef:Vana,

Wat een toeval! Ik woon al 13 jaar in de Velserbroek en heb het beetje zien opgroeien. We kwamen er en toen was het een grote bouwput en nu is het een ware stad, of eigenlijk een groot dorp. Ik krijg heel vaak de vraag of ik familie ben van de bloemist op de Hagelingerweg, maar nee; mijn ouders kennen de eigenaar wel en naar ik gehoord hebt, stopt ie ermee (weet alleen niet of iemand van zijn familie het overneemt ofzo).

Woon jij dan in Santpoort, Ijmuiden, of Driehuis ? :P
Ik woon in IJmuiden, maar ben opgegroeid in Sanpoort Noord. De bloemist is inmiddels al dicht.

Marjon
Flying Yankee
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:39

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Flying Yankee »

Vanochtend mijn paspoort terug in ontvangst genomen met mijn visum erin en de I-20 en bewijs van betaling van de SEVIS fee. Nu heb ik een hele simpele vraag, maar de I-20 en bewijs van betaling van de SEVIS fee zijn vastgeniet aan mijn paspoort. Deze mag je eruit halen, right? (just to be sure ;))
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1525
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Flying Yankee schreef:Vanochtend mijn paspoort terug in ontvangst genomen met mijn visum erin en de I-20 en bewijs van betaling van de SEVIS fee. Nu heb ik een hele simpele vraag, maar de I-20 en bewijs van betaling van de SEVIS fee zijn vastgeniet aan mijn paspoort. Deze mag je eruit halen, right? (just to be sure ;))
Ja dat bewijs van betaling heb je niet meer nodig. Die I-20 moet je altijd bij je hebben in je paspoort. Bij mij zat hij niet vastgeniet trouwens, maar wel in vieren gevouwen in mijn paspoort. Je moet eraan denken dat je je I-20 elk jaar door de school laat tekenen als bewijs dat je nog studeert. Zeker als je gaat reizen. Bij immigrations zullen ze dat ook altijd controleren.

Nog een tip; neem als je reist ook altijd een transcript van school mee. Bij mij is er nog nooit om gevraagd, maar ook dat is een bewijs dat je inderdaad je lessen volgt en je status geldig is.

Verder: Succes met je plannen!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door vana »

Hé Stefan, je weblog doet het niet meer. Waar zijn al je berichten gebleven?

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer