Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Concord

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
houbi
Amerikafan

Concord

Bericht door houbi »

Vanwege het werk van mijn man gaan we binnenkort tijdelijk wonen in Concord dichtbij San Francisco.

Heeft iemand ervaring met Concord en/of de omgeving en kan me wat tips geven, bijvoorbeeld waar het best een huis huren?

Kan men daar bv. op straat fietsen?

Wij hebben een baby van bijna 7 maanden, hoe zit het in de VS met crèches en ook met de vaccinatie's van baby's?
Is het mogelijk om autostoeltje te huren?
etc. etc.

een handige website?

Alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast.

Houbi
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Houbi,

Voor info over vaccinaties kijk op deze pagina van het National Immunization Program. Ook deze pagina op BabyCenter geeft wat nuttige info over eisen die crèches (daycare centers) kunnen stellen aan de vaccinaties van je kind, maar ik zou zeker ook een aantal crèches in Concord benaderen en vragen naar hun voorwaarden op dit vlak. Overigens is op BabyCenter veel "baby info" binnen een Amerikaanse context te vinden.

Babyspullen (o.a. carseats) in de regio SF zijn te huur bij Little Luggage. Overigens zijn carseats in de US beduidend goedkoper (een goede heb je al v.a. ca. $100) dan in Nederland, dus afhankelijk van de duur van je verblijf, kan kopen (en verkopen bij vertrek) al gauw interessanter zijn dan huren.

Via Google had ik in enkele seconden het volgende lijstje met daycares in en rond Concord.

Groet en succes,
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik haat Concord! (sorry moest er ff uit)
Ik was daar afgelopen week naar een concert en na 7 liedjes viel de stroom uit en die werd niet meer gemaakt. Geen geld terug, nix. En ik was er nog wel 8 uur voor heen gereden en kon ook weer 8 uur terug!

Maar goed, het stadje zelf zag er wel schattig uit als je van rust houdt want er was helemaal niks te beleven en flink in the middle of nowhere!

Je zit wel dicht bij SF en dat is wel weer een voordeel!
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Re: Concord

Bericht door Dutch-Kitty »

houbi schreef:Vanwege het werk van mijn man gaan we binnenkort tijdelijk wonen in Concord dichtbij San Francisco.

Heeft iemand ervaring met Concord en/of de omgeving en kan me wat tips geven, bijvoorbeeld waar het best een huis huren?

Kan men daar bv. op straat fietsen?

Wij hebben een baby van bijna 7 maanden, hoe zit het in de VS met crèches en ook met de vaccinatie's van baby's?
Is het mogelijk om autostoeltje te huren?
etc. etc.

een handige website?

Alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast.

Houbi
Hi,

Ik ben zeer goed bekend met Concord, ik zou er zelf eerlijk gezegd niet willen wonen. Het is naar mijn mening zeer crimineel en glijdt de laatste tijd alleen maar verder achteruit. Fietsen zou ik persoonlijk ook wel uit mijn hoofd laten daar.

Anitoch is zeer dichtbij Concord wat een beter leefbaar klimaat heeft dan Concord en als je echt luxe wilt moet je naar Walnut Creek gaan. Je kunt huizen zoeken op http://www.craigslist.org en klik dan op de bayarea omgeving.

Babyzitjes voor in de auto zijn hier echt niet zo duur, je kunt er al eentje kopen bij Kmart voor pak hem beet $60.00 en als je mijn kant opkomt heb ik er hier nog wel eentje voor je staan van onze eigen kinderen. Ik woon een 2 uur rijden van Concord vandaan.

Mijn man zijn zus woont in Concord en ik vindt het maar een nare plaats, veel junks en ander gespuis op alle hoeken van de straten. Er is onlangs echter recht tegenover het politiebureau in Concord een zeer mooi apartementencomplex gebouwd, dicht bij het centrum ook, maar dan nog...Ik zou zelf kiezen voor Antioch of Walnut Creek.

Voor kinderopvang zou je child Service Network kunnen bellen, zij kunnen adressen geven van opvang en daycare van mensen die gecertificeerd zijn. Je kunt ook bij het CSN daycare references opvragen van eventuele daycare die je op het oog hebt, zeker doen!!! Ik heb zelf een half jaar moeten zoeken naar een redelijke daycare dus vroeg beginnen!!

Mocht je hulp nodig hebben, geef me een PM!

Succes
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Bedankt allemaal voor handige tips en opmerkingen.

groetjes Houbi
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer