Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van E2 naar Green Card mogelijk?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Otties
Amerika-ontdekker

Van E2 naar Green Card mogelijk?

Bericht door Otties »

Hoi,

Wij zijn nieuw op het forum en lopen al een tijdje met wat ideeen rond om te zien of een emmigratie naar de VS tot de mogelijkheden behoort.
De meest eenvoudige manier lijkt een E2-visum te zijn en daar zien wij ook wel mogelijkheden in.
Omdat wij twee kinderen hebben (nu 8 en 11) vroeg ik me af hoe het zit met de mogelijkheden om van een E2 status over te gaan naar een Green Card.
Officieel zeg je met een E2-visum dat je juist NIET permanent in de VS wilt wonen, maar als je kinderen nu de hele middelbare school in de VS hebben gezeten en wellicht ook al een college, enz dan zijn zij zo ingeburgerd in de VS dat verplicht retour naar Nederland natuurlijk geen aantrekkelijke optie is. Een Green Card zou dan uitkomt bieden en hen de keus geven.

Vandaar mijn vraag: is het mogelijk om vanuit een E2 status toch een Green Card te verkrijgen? Meest logische lijkt dan de diversity-lottery.

Alvast bedankt,

Marco

Mocht dit al ergens staan, mijn excuses. Ik heb wel gezocht, maar niet gevonden ;-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van E2 naar Green Card mogelijk?

Bericht door kastelke »

Toevallig is daar onlangs nog iets over gezegd geweest:
viewtopic.php?f=12&t=20407&p=341485#p341485
(bericht van PBBI)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Otties
Amerika-ontdekker

Bericht door Otties »

Tja da's natuurlijk een interessant twist. E2->L1->GC
Maar dan weet ik nog niet of het toegestaan is (in de praktijk) om aan de lottery mee te doen om een GC te krijgen terwijl je een E2 visum hebt.
Blijft dat de L1 optie zeker een interessante is.

Bedankt,

Marco
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja, je mag aan de loterij meedoen op E2.

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en met een E2 moeten je kinderen het land uit als ze meerderjarig zijn als ik het goed heb
Otties
Amerika-ontdekker

Bericht door Otties »

Ja, dat de kinderen op hun 21e de VS uit moeten zou voor ons ook de voornaamste reden zijn om een GC te verkrijgen. Dan hebben ze de keus wat ze doen.

Maar goed, als je met een E2 mee mag doen aan de lottery en er is een optie om via E2->L1->GC te gaan, dan zijn er al twee normale manieren om een GC te krijgen zonder dat je iets heel raars moet uithalen. Behalve dan natuurlijk in eerste instantie dit willen :P

Marco
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Als je tegen de tijd dat de kids 21 zijn al die tijd op de een of andere manier in de VS verbleven bent, dan zullen die voor zichzelf wel iets kunnen regelen (b.v. F1 studie, daarna H1B werk, of simpelweg een Amerikaans lief gevonden).

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Met een E2 zal je belangrijkste uitdaging zijn om voldoende winstgevend te zijn om te mogen blijven. Het is en blijft een tijdelijk visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Otties
Amerika-ontdekker

Bericht door Otties »

Ja zeker Elke. Maar ik denk dat je niet moet overwegen om op een E2 naar de VS te gaan, zonder dat je een redelijke kans maakt om die winst te gaan halen. Een zaak opstarten in NL doe je toch ook met die gedachte? Tenminste om gewoon lekker te draaien (zonder bakken met geld te verwachten).
Overigens geeft een GC natuurlijk wel het lekkere gevoel dat je niet perse die business hoeft te laten draaien. Dat je ook ander werk kunt zoeken en natuurlijk ook na je pensioen ook nog mag blijven als je dat wilt. Dus die GC heeft zeker meerdere voordelen, ook voor ons.

Marco
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer