Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jaartje rondfietsen in the States; wat voor visum?
Jaartje rondfietsen in the States; wat voor visum?
Hallo mensen,
Voor t eerst op het forum. K heb een vraagje, ben me net aan het orienteren in visum-land. Voor een jaartje rondfietsen in the States heb ik een visum nodig. Weet iemand welke? En wie heeft hier al ervaring mee? Kost het veel tijd om het te regelen?
Alvast bedankt!
Marjo
Voor t eerst op het forum. K heb een vraagje, ben me net aan het orienteren in visum-land. Voor een jaartje rondfietsen in the States heb ik een visum nodig. Weet iemand welke? En wie heeft hier al ervaring mee? Kost het veel tijd om het te regelen?
Alvast bedankt!
Marjo
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Jaartje rondfietsen in the States; wat voor visum?
Fietsen voor je werk (Sporter) of gewoon een jaar vakantie??Marjo schreef:Voor t eerst op het forum. K heb een vraagje, ben me net aan het orienteren in visum-land. Voor een jaartje rondfietsen in the States heb ik een visum nodig. Weet iemand welke? En wie heeft hier al ervaring mee? Kost het veel tijd om het te regelen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zie deze pagina: http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vr ... m_aan.htmlMarjo schreef:Het is een jaartje fietsen voor mezelf. Dus niet werk gerelateerd.
Alle niet-emigratie visum aanvragers tussen 14 en 79 jaar dienen persoonlijk het visum aan te vragen bij het Consulaat Generaal in Amsterdam. Een gesprek en een vinger scan vormen een onderdeel van de aanvraagprocedure.
Deze pagina dus goed doorlezen en daarna contact opnemen met de ambassade.Welke documenten heeft u nodig?
Iedere visa aanvrager dient de volgende zaken mee te nemen voor het afgesproken interview. Het is aan de aanvrager om de ambtenaar van het Consulaat van documenten te voorzien zodat hij kan inschatten of u voor een visum in aanmerking komt.
* Een Niet Immigratie Aanvraagformulier DS-156, Volledig ingevuld, en ondertekend door elke aanvrager. Voorrang wordt verleend aan aanvragers met een scanbaar (Electronisch) DS-156 formulier.
* Een bijgevoegd Niet-Immigratie Aanvraagformulier (DS-157) vereist voor alle mannelijke aanvragers in de leeftijd tussen 16 en 45 jaar.
* Een paspoort met een geldigheid van ten minste zes maanden na het geplande verblijf in de V.S.* Dit is niet van toepassing voor houders van Nederlandse paspoorten. Indien meer dan een persoon is bijgevoegd in het paspoort, dient elke persoon die een visum wenst een aanvraag in te dienen.
* Een recente pasfoto. Standaard Nederlandse pasfoto's zijn niet toegestaan. Meer...
* Een betalingsbewijs van de ¤ 85,- aanvraagleges.
* Een aan zich zelf geadresseerde, aangetekende, met ¤ 5,75 gefrankeerde enveloppe.
* Toegevoegde documenten die bewijzen waar het doel van uw reis uit blijkt en uw voornemen de Verenigde Staten na uw bezoek weer te verlaten.
Plus:
Vakantie: Bewijs van permanente banden met een verblijf buiten de V.S. zoals verblijfsvergunning, arbeidscontract, brief van uw werkgever, bewijs van schooldeelname, bankafschriften en bewijzen bezit van onroerend goed. Andere informatie kunnen een reisschema/plannen zijn voor uw reis naar de V.S. en bewijzen hoe u uw geplande verblijf wil bekostigen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Marjo,
een antwoord op jouw vraag over het verkrijgen van een visum, kan ik je helaas niet geven.
Omdat in het bericht hiervoor gesproken wordt over het boek, dat Josie Dew geschreven heeft, die door de VS heeft gefietst, bedacht ik, dat ik eens eerder op dit forum een link heb gegeven naar de website van Eric van der Horst, die ook een boek heeft geschreven over zijn fietstocht door de VS. Zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=975
Zowel het boek van Josie Dew, als van Eric van der Horst zijn leuk om te lezen en geven een goede impressie over hoe het fietsen daar zal zijn. Tenminste, dat denk ik. Bij hetgeen ik las, herkende ik toch wel veel, ook al ken ik het rijden in de VS alleen van met een auto.
Eventueel kan je Eric via zijn website benaderen en hem nog specifieke vragen stellen.
Bovendien kom je in het vorige forumstukje een link tegen naar de website van Wim Allegaert, die van noord naar zuid door geheel Amerika heeft gefietst.
Groet, Marco.
een antwoord op jouw vraag over het verkrijgen van een visum, kan ik je helaas niet geven.
Omdat in het bericht hiervoor gesproken wordt over het boek, dat Josie Dew geschreven heeft, die door de VS heeft gefietst, bedacht ik, dat ik eens eerder op dit forum een link heb gegeven naar de website van Eric van der Horst, die ook een boek heeft geschreven over zijn fietstocht door de VS. Zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=975
Zowel het boek van Josie Dew, als van Eric van der Horst zijn leuk om te lezen en geven een goede impressie over hoe het fietsen daar zal zijn. Tenminste, dat denk ik. Bij hetgeen ik las, herkende ik toch wel veel, ook al ken ik het rijden in de VS alleen van met een auto.
Eventueel kan je Eric via zijn website benaderen en hem nog specifieke vragen stellen.
Bovendien kom je in het vorige forumstukje een link tegen naar de website van Wim Allegaert, die van noord naar zuid door geheel Amerika heeft gefietst.
Groet, Marco.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 19559 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-