Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis naar VS incl. werken/onderdak

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Stroopwafel
Amerika-newbie

Reis naar VS incl. werken/onderdak

Bericht door Stroopwafel »

Hoi,

Laat ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Thijs ben 22 jaar, en momenteel werkzaam als toezichthouder in de bouw.
De toekomst is op dit moment erg onzeker voor mij, aangezien er geen nieuw werk binnenkomt.
Als dit het geval blijft heb ik per 1 augustus geen werk meer.

Kijkend naar de toekomst, mijn carrière, en mijn dromen wil ik misschien het volgende ondernemen aangezien ik direct na school ben begonnen met werken (toen waren de tijden nog goed, en heb ik 2 andere werkgevers moeten teleurstellen). Daardoor heb ik iets wat veel (ex)studenten doen niet kunnen doen, reizen.

Ik ben in 2006 al eens naar Amerika geweest, en dat is me uitstekend bevallen. Heb toen een tour oostkust gedaan waarbij ik ben begonnen in New York City, via Philadelphia en Baltimore naar Washington D.C. toen naar Huntsville, Atlanta, Gainesville, en Miami.

Mijn plan is dus om een jaar (anderhalf..) te gaan reizen, en dan met name Amerika (met uitstapjes naar Canada en Mexico).

Als Nederlander mag ik echter maar 90 dagen in de VS verblijven op vakantie. Een tikkeltje te kort dus. Dat wil dus zeggen dat ik een visum nodig heb. Kan iemand uitleggen hoe dit in z’n werk gaat, wat zijn de kosten, wat is er nodig, hoe lang is deze geldig?

Natuurlijk kan ik me geen jaar vakantie veroorloven. Ik zoek dus ook een baantje, dit mag vanalles zijn van bordenafwasser, ober, supermarkt, bouwmarkt. Hoe zit het daarmee als ik in het wit wil werken? En gaat zwartwerken in Amerika ook lukken? Wat zouden de sancties kunnen zijn als ik gepakt wordt?

Dan zoek ik natuurlijk nog onderdak. Ik ben van plan om door heel Amerika te trekken (het midden een beetje vermijden). Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan ik wellicht een klein busje kopen waar ik dan in “woon”?

En hoe zit het als ik mijn been breek/andere medische hulp nodig heb. Zijn daar verzekeringen voor? Dekt mijn ziektekostenverzekering in NL dat? Of mijn reisverzekering?

Ik heb al een beetje rondgezocht uiteraard, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Alvast erg bedankt voor het lezen en jullie antwoorden!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis naar VS incl. werken/onderdak

Bericht door kastelke »

Je moet een toeristenvisum aanvragen. Als jij vooraf aan kan tonen dat jij over voldoende financiele middelen beschikt, dan kan je dit voor een half jaar of een jaar krijgen. Start hier al maar eens:
http://amsterdam.usconsulate.gov/b_visas.html
En je kan ook altijd de zoekfunctie van dit forum gebuiken, en zoeken op 'toeristenvisum'.

Officieel werken: niet mogelijk in jouw geval.
Zwart werken: wij promoten hier op het forum geen illegale aktiviteiten. Daarbij komt dat, indien men je betrapt, je het land uitgesmeten wordt en voor lange tijd niet meer terug mag keren.
Dus: als je het geld nu niet hebt, dan krijg je ook het visum niet. Misschien je reisplannen wat aanpassen qua timing en/of lengte, en eventueel, als je zonder werk valt, trachten een andere baan te zoeken, en nog wat harder te sparen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Stroopwafel
Amerika-newbie

Bericht door Stroopwafel »

Bedankt voor de link, zal 'm zometeen eens doornemen.

Voldoende financiële middelen beschikbaar. Dat is het punt niet. Maar een half jaar vakantie kost een hoop geld, en ik hoopte dat een beetje te kunnen inperken door te werken aldaar.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zoals kastelke al zei dat gaat dus niet lukken. Ook zwartwerken lukt niet. Baantjes liggen op het moment ook niet voor het oprapen hier dus waarom zou men het risico lopen als men zat legalen kan inhuren?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

In aanvulling op wat hierboven al is gezegd, nog iets anders: je zult geen auto of busje of iets dergelijks kunnen kopen als je geen resident bent van de VS. Je moet deze namelijk registreren in de county waar je woont en dat kan niet als toerist. Je kunt wel een auto huren, maar dat is misschien wat prijzig voor die lange periode.
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oh ja, dat zou ik nog vergeten: onderdak. Gebruik de zoekfunctie (en google): couchsurfen / couchsurfing

En verblijven in hostels drukt de kosten ook. En ook daar is hier al heel wat over geschreven. Dus: zoeken op 'hostel'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Conchita
Amerika-newbie

Bericht door Conchita »

Nou, ze zitten je hier een beetje negatieve informatie te geven hoor! Zo'n gedoe is het ook weer niet! Wat betreft je verzekering, ga eens langs, je kunt daar zo een reisverzekering afsluiten dat een jaar geldig is. Ik betaal maar 50eu per jaar (CZ). Toevallig moest ik afgelopen weekend naar het ziekenhuis, alles ging daar heel goed, hoefde niks te betalen (zolang je je verzekeringskaart maar bij je hebt, scheelt honderden dollars!).
Een toeristen visum kun je gewoon aanvragen bij het consulaat, weet niet precies hoeveel dat kost en hoever van te voren je dat moet doen.
Wat betreft auto's of busjes huren is ook helemaal niet duur, tja, je rijd dan wel niet in een lambo, maar denk ook niet dat dat nodig is.

**Laatste paragraaf verwijderd.
@Conchita: gelieve de forumregels na te lezen. Het is verboden om illegale aktiviteiten te promoten op het forum.**
Laatst gewijzigd door kastelke op 17 apr 2009, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve de forumregels te respecteren.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Wat je bedoeld is duidelijk, en dat het illegaal is ook. De gegeven informatie mag dan negatief zijn, maar heeft het voordeel correct en legaal te zijn.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nav. de reaktie van Conchita: ik zou de voorwaarden van de reisverzekering nog eens goed lezen. Ik kan me nl. niet goed voorstellen dat je volledig gedekt bent tegen med. kosten in het buitenland voor een jaar voor maar E 50.
Is het niet een aanvulling op je 'normale' ziektekostenverzekering ? en die loopt niet onbeperkt door wanneer je in het buitenland verblijft, er is een limiet van twee of drie maanden, althans dat was zo de laatste keer dat ik ernaar informeerde voor familieleden.

Wat betreft het zwarte werken, als je gepakt wordt is de sanktie deportatie, mogelijk ook een verbod op toegang tot de US voor een aantal jaren.
De US is anders dan Ned., regels worden hier veel strenger gehandhaafd, vooral waar het de Fed. wetgeving betreft.

Wit werken kun je vergeten want je hebt geen werkvergunning - en ik denk niet dat je er snel een zult krijgen gezien je beroep.

Wat betreft verkrijgen van een toeristenvisum, de US overheid heeft een policy diegenen te weren waarvan men vermoedt dat ze illegaal zullen blijven uiteindelijk. Ik vraag me af of je zo'n visum kunt krijgen zonder een goedgevulde bankrek. plus bewijzen dat je zeker weten zult terugkeren naar Ned. vanwege bv. een baanaanbod, een eigen huis, om een studie af te ronden, enz. Maar het is te proberen.

Ik ben het eveneens niet met C. eens dat auto-huur goedkoop is. De autohuur kan voor een kleine auto meevallen, maar je moet er diverse verzekeringen bijkopen - tenzij je enorme risico's wilt lopen - en het bedrag aan verzekeringen verschuldigd, verdubbelt zo ongeveer de kosten van het huren van een auto.

Ik hoop dat andere deelnemers hier andere/betere ideeen hebben die het wel mogelijk maken voor je om je wens te verwezenlijken. Succes !
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Autohuur is wel degelijk redelijk duur. Vooral als je jonger dan 25 bent, dan komt er nog wat extra's per dag bij.

De verhuurtarieven zijn vaak ook bedriegelijk: je basishuur wordt vaak verdubbeld als je een goede verzekering neemt. Iets dat minder belangrijk is als je in de VS al een autoverzekering hebt en/of met een kredietkaart betaalt, die geven vaak die extra dekking voor een schappelijk prijsje als je hun kaart gebruikt.

Een van de weinige manieren om wel legaal tijdelijk te werken is op een landbouwarbeidersvisum. Ben de exacte naam vergeten, maar die moet te vinden zijn. Je kunt dan tussen andere buitenlanders in akkers gaan wieden of appels plukken of zoiets. Hard werk, laag loon, maar je bent dan tenminste in de VS.

In een kinderkamp werken is ook een mogelijkheid, korter, betaalt ook weinig, maar ook een manier om eventjes te blijven.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bennogr schreef:Een van de weinige manieren om wel legaal tijdelijk te werken is op een landbouwarbeidersvisum. Ben de exacte naam vergeten, maar die moet te vinden zijn.
H-2A, bedoeld voor tijdelijk seizoenswerk (en welke dus minder dan een jaar geldig zal zijn).

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik woon in een, wat heet het, AG gebid van de US. De meeste AG werkgevers gebruiken zelden H2A werkers heb ik gelezen. Reden: het proces is omslachtig en tijdrovend, tegen de tijd dat de goedkeuring er is hoeft het niet meer, dan is de oogst al bedorven. De meeste werkgevers werken nu met tussenpersonen/bedrijven waarvan ze werkers inhuren.

Was er niet een mogelijkheid in de Nationale Parken te werken ? Ik dacht dat daar een keer een draadje over geweest is hier.

Maar vraagsteller, moet het echt de US zijn ? Australie heeft mogelijkheden voor rondreizen met mogelijkheid tot legaal werken voor jonge mensen naar ik heb begrepen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een reisverzekering is geldig voor een jaar maar je mag maar 90 dagen aaneengesloten weg zijn. anders vervalt de verzekering, voor zover ik mij kan herinneren
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

oortjes schreef:Nav. de reaktie van Conchita: ik zou de voorwaarden van de reisverzekering nog eens goed lezen. Ik kan me nl. niet goed voorstellen dat je volledig gedekt bent tegen med. kosten in het buitenland voor een jaar voor maar E 50.
Is het niet een aanvulling op je 'normale' ziektekostenverzekering ? en die loopt niet onbeperkt door wanneer je in het buitenland verblijft, er is een limiet van twee of drie maanden, althans dat was zo de laatste keer dat ik ernaar informeerde voor familieleden.
Toen ik in NL woonde had ik via Unive een reisverzekering, goed voor de hele wereld, die slechts 45 euro per jaar kostte. Het is geen aanvulling op de bestaande normale ziektekostenverzekering. Ik was toen volledig gedekt voor alle kosten, hij is een heel jaar geldig maar zoals hierboven gezegd, je kan maar 90 dagen aaneengesloten in het buitenland verblijven en gedekt zijn (90 dagen is in veel normale gevallen gewoon genoeg), ga je dan theoretisch gezien een paar dagen naar Nederland en dan weer terug naar het buitenland, dan ben je gewoon gedekt..
cath
Amerika-newbie

Bericht door cath »

In aanvulling op wat hierboven al is gezegd, nog iets anders: je zult geen auto of busje of iets dergelijks kunnen kopen als je geen resident bent van de VS. Je moet deze namelijk registreren in de county waar je woont en dat kan niet als toerist. Je kunt wel een auto huren, maar dat is misschien wat prijzig voor die lange periode.
Toen ik vorig jaar in de VS zat op een J-1 visum heb ik een auto gekocht, geregistreerd etc en dat ging zonder problemen. Ik heb mijn toenmalige woonadres opgegeven en behalve mijn rijbewijs werd verder niets gevraagd.
Heb ik hierbij iets over het hoofd gezien? Want volgens mij is dit gewoon mogelijk (en legaal).
FlipjeBTiel
Amerika-expert

J-1 is geen toerist.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer