Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mb.t visa/G.card

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
jiejie
Amerika-expert

Re: mb.t visa/G.card

Bericht door jiejie »

Sorry om dit te moeten horen Robin. Ik had het ergens enigszinds verwacht maar hoopte toch dat het allemaal wel waar was geweest.
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Is er helemaal niks meer van opleiding waar je momenteel aan kan beginnen? Iets wat je misschien al wat kan voorbereiden op wat je volgend jaar gaat doen?
Ten eerste weet ik na 3 jaar afgestudeerd te zijn aan de HAVO nog steeds niet wat ik wil. Totaal geen interesse in een specifiek beroep. Ik heb in die 3 jaar een HBO opleiding gevold maar dat bleek toch niet mijn ding te zijn. Voor de rest alleen maar gewerkt. Ook nog aangemeld voor een opleiding forensisch onderzoek, wat ik eigenlijk nu nog steeds wel wil, maar dat ging per loting en ik was uitgeloot. In principe beginnen alle opleidingen in september. Tenzij ik een Beroeps begeleidende opleiding ga volgen, want die beginnen zo'n beetje Januari/februari mits er genoeg aanmeldingen zijn. Dat zijn dus opleidingen waar je gelijk in de praktijk aan de slag gaat en geld verdiend.
Je denkt daar een pareltje gevonden te hebben en dat geef je niet graag zomaar uit handen. Maar tenslotte ben je wel verder op zoek gegaan!
Pareltje? Zeg maar gerust dikke kist met goud. Ik had beter moeten weten, want je stuit niet zomaar op geluk. Natuurlijk ben ik verder op zoek gegaan. Ik moest en zou gewoon weten wat hier aan de hand was. Met zoveel info dat je van een persoon hebt moet je er, vooral anno 2008, achter kunnen komen of iemand de waarheid praat of niet. Dat en ik vind dingen uitzoeken gewoon leuk om te doen.
Sorry om dit te moeten horen Robin. Ik had het ergens enigszinds verwacht maar hoopte toch dat het allemaal wel waar was geweest.
Ik ook hoor maar aan de ene kant geloof ik dat dingen voor een reden gebeuren. En je leert jezelf van een kant kennen waarvan je niet bewust was dat je die had. Ik had nooit gedacht dat ik zo blind en naïef had kunnen zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ItsRobin schreef:Ik had nooit gedacht dat ik zo blind en naïef had kunnen zijn.
Men zegt niet voor niets "liefde is blind". Dat is leergeld wat je als jongeling moet betalen, maar volgende keer sta je waarschijnlijk veel sterker in je schoenen!

En laat je niet ontmoedigen dat geluk niet zomaar in je schoot geworden wordt, want dat weet je immers nooit. Vanuit de verhalen die hier in het verleden ooit op het forum geschreven zijn (o.a. in het topic over hoe je in Amerika terecht gekomen bent) heb ik gemerkt dat er heel wat mensen zijn die hun partner zijn tegengekomen op het moment dat ze dat het minst verwacht hadden, of op de meest 'vreemde' manieren!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Totaal geen interesse in een specifiek beroep.
Heb ik ook nooit gehad (en heb ik nog steeds niet), maar het beste is dan nog altijd om je HBO-opleiding af te maken en dan zo maar wat hier en daar aan te knutselen totdat je goed terecht komt.

Gr., Flipje
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Heb ik ook nooit gehad (en heb ik nog steeds niet), maar het beste is dan nog altijd om je HBO-opleiding af te maken en dan zo maar wat hier en daar aan te knutselen totdat je goed terecht komt.
Ik ben al met die opleiding gestopt. Zonder motivatie houdt het op.
Men zegt niet voor niets "liefde is blind". Dat is leergeld wat je als jongeling moet betalen, maar volgende keer sta je waarschijnlijk veel sterker in je schoenen!

Laten we t hopen, want dit dus nooit meer.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hoi Robin. Wat ontzettend naar dat iemand je zo bedrogen heeft. Ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat. Een ding wat je wel moet onthouden is dat geluk toch echt zomaar wel in je schoot geworpen kan worden. Zoals Kastelke al zei; het topic hoe mensen in Amerika terecht zijn gekomen.. daar kom je toch soms echt hele bijzondere verhalen tegen.
Wat betreft je studie; misschien kun je je ding wel vinden in een wetenschappelijk studie. Dan is goed onderzoekend vermogen ook erg belangrijk natuurlijk! (Je zou na een propedeuse jaar naar de meeste universitaire studies door kunnen stromen).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Sterkte. Maar je hebt nog tijd genoeg om bij te komen en de echte ware tegen te komen. Ik stapte 27 jaar geleden in een taxi in Washington, DC. Op de volgende hoek stapte een dame in die ook naar het vliegveld en naar New York moest. We zijn nu al meer dan 26 jaar getrouwd. Maar ik was toen ook al 34 en had een paar dingen meegemaakt.

En wat die studie betreft: is er niet iets algemeners? ZOals 'liberal arts' in de VS: beetje literatuur, beetje van dit, beetje van dat. Je hebt dan nog niet een echt vak, maar je bent in ieder geval weer een stukje wijzer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Een ding wat je wel moet onthouden is dat geluk toch echt zomaar wel in je schoot geworpen kan worden. Zoals Kastelke al zei; het topic hoe mensen in Amerika terecht zijn gekomen.. daar kom je toch soms echt hele bijzondere verhalen tegen.
Ik weet heus wel dat liefde je zomaar kan overkomen maar ik wacht alleen al zo lang hierop. Als iemand zich dan aanbied stort je je er gelijk op. Zo wordt je wel blind voor alles. Er is nu een meisje dat hier in Haarlem woont en ze vind me wel leuk, misschien moet ik daar maar voor gaan. Ik zal eens een kijkje nemen in dat topic :)
En wat die studie betreft: is er niet iets algemeners? ZOals 'liberal arts' in de VS: beetje literatuur, beetje van dit, beetje van dat. Je hebt dan nog niet een echt vak, maar je bent in ieder geval weer een stukje wijzer.
Arts zeg je? Ik ben dus totaal niet creatief. Ik ben iemand van duidelijke richtlijnen. Ook denk ik niet dat er dit soort opleidingen in Nederland zijn. er zijn wel al een aantal opleidingen waarbij onderzoek een belangrijke rol speelt en die mijn interesse hebben. Een keuze maken blijft wel moeilijk.
Ik stapte 27 jaar geleden in een taxi in Washington, DC. Op de volgende hoek stapte een dame in die ook naar het vliegveld en naar New York moest. We zijn nu al meer dan 26 jaar getrouwd. Maar ik was toen ook al 34 en had een paar dingen meegemaakt.
Dat is wel erg willekeurig ja. Wel mooi om zo iemand tegen te komen als je het mij vraagt :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ItsRobin schreef:Ik weet heus wel dat liefde je zomaar kan overkomen maar ik wacht alleen al zo lang hierop.
Robin, ik lach me een deuk... Je bent nog maar een prille 20-er! :lol: No need to rush!
ItsRobin schreef: Als iemand zich dan aanbied stort je je er gelijk op. Zo wordt je wel blind voor alles. Er is nu een meisje dat hier in Haarlem woont en ze vind me wel leuk, misschien moet ik daar maar voor gaan. Ik zal eens een kijkje nemen in dat topic :)
Stort je er ook niet te hard op, want misschien kom je dan wel als wanhopige loser over en schrik je het meisje af.
Misschien moet je eerst eens de tijd nemen om je eigen leven op de rails te krijgen en serieus aan je toekomst te gaan werken. Ik denk dat dat veel belangrijker is momenteel. Tienertjes stellen er zich waarschijnlijk geen vragen bij, maar als je met leeftijdsgenoten gaat daten dan ga je er mogelijk toch wel tegenkomen die zich, naast de liefde, afvragen welke toekomst ze met je uit kunnen gaan bouwen. Je kan dan maar beter een studie afgemaakt hebben of duidelijk weten wat je wilt gaan doen, of een job hebben waar je je goed bij voelt ipv wat rond te liggen zwalpen. Dat zijn misschien dingen waar jij momenteel niet aan denkt, maar je kan tenslotte niet leven van de liefde en de hemelse dauw.
Dus: first things first!

(Help! Ik klink als een moeder! :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tuurlijk klink je als een moeder Elke, je bént een moeder! 't Is wat met die jongeren en de liefde ... ik voer zulke gesprekken bijna dagelijks thuis :wink:
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

ItsRobin schreef:Ik weet heus wel dat liefde je zomaar kan overkomen maar ik wacht alleen al zo lang hierop.
Ik ben ook nog maar 25, en heb ook nog geen vriendin. Ik maak mezelf geen zorgen hoor :wink:
Ook al gebeurt er helemaal niks. Dat is het einde van de wereld toch niet :)
Trouwens, hopeloos overkomen is ook een serieuze afknapper. Daar ga je echt geen harten mee winnnen, tenzij zij net zo hopeloos is. Gewoon jezelf zijn is nog altijd het beste.

Alleszins, veel succes ermee ;-)
Laatst gewijzigd door Baia op 14 okt 2008, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat hij het topic bedoeld waarin de Nederamerikanen vertellen hoe ze hun Amerikaanse liefde hebben ontmoet :wink:
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Haha, ok, dan heb ik niks gezegd :lol:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves