Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mb.t visa/G.card

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: mb.t visa/G.card

Bericht door vana »

Sorry Robin, ik gun je echt alle geluk van de wereld. Maar dit vertrouw ik voor geen meter.
Volgens mij word je gigantisch in de maling genomen.

Er zijn veel te veel vreemde dingen.
-18 jaar oud en een hartaanval
-Meteen daarna een longontsteking.
-Nu alweer aan het werk.
-18 jaar en al 2 jaar college achter de rug.
-Haar moeder heeft haar telefoon afgesloten.
-Ze heeft nog steeds geen nieuwe gekocht hoewel ze wel weer werkt.
-Op een foto in het Rock café met ouderwetse kleding aan.
-Ze mag geen webcam van haar moeder en even later vertelt ze dat ze haar webcam aan haar broer heeft uitgeleend.
-Geen stroom door de orkaan
- Ze neemt nooit haar telefoon op, heeft altijd het antwoordapparaat aan staan.
- De ambassade zegt dat er twee vrouwen van boven de 65 op dat adres wonen.

Al deze dingen kunnen op zich gebeuren. Maar als je alles bij elkaar optelt heeft ze wel erg veel pech.

Toevallig heb ik vorige week een uitzending van dr Phil gezien. Daar zat een vrouw die totaal verliefd was geworden via internet. De man heeft haar drie jaar aan het lijntje gehouden. Hij beweerde een gevechtspiloot in Irak of Afghanistan te zijn. Ze heeft drie jaar met hem gemaild, hij zou met haar trouwen. Ze waren stapelverliefd. Ze had een foto van hem, een hele mooie man.
Maar hij kon steeds niet langskomen ook niet met kerstverlof. Er kwam toevallig steeds iets tussen. Ze had zelfs $5500 naar hem gestuurd.
Op een gegeven moment kreeg ze toch twijfels en Dr Phil heeft er een privë detective op afgestuurd en het bleek een zielig mannetje die samenwoonde met een andere vrouw.
De foto bleek na enig speurwerk een foto van een acteur te zijn.

Robin kijk alsjeblieft uit wat je doet, vooral voor de webcam (omdat je zegt dat je al verder gegaan bent)
In het minst erge geval hebben twee dametjes van 65 een hele goede tijd, maar het kan zo maar dat je later foto's of filmpjes van jezelf op internet terugvindt.
Ik begrijp je moeder volkomen dat ze zich bezorgd maakt, ik heb hier ook helemaal geen goed gevoel bij.

Marjon (moeder van een zoon van 20 en een dochter van 17)
Laatst gewijzigd door vana op 30 sep 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik sta er eigenlijk een beetje van te kijken dat de ambassade die informatie prijsgeeft, ik vind dat nogal apart. Ik had dat eigenlijk niet verwacht in verband met allerlei privacywetgevingen. Hoe heeft je moeder dat voor elkaar gekregen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat de privacywetgeving betreft, daar kan ik me niet over uitspreken want ik heb er geen idee van of die in Amerika bestaat in zo'n vorm zoals wij die hier kennen.

Maar ik kan Marjon enkel maar bijtreden.

Het moet je 'vriendinnetje' echt wel duidelijk zijn dat jij enorme behoefte hebt aan bevestiging van haar bestaan, maar welke moeite heeft zij al spontaan gedaan om jou daarvan te overtuigen?
Er zijn gewoon teveel excuses en teveel dingen die er nogal raar uit zien (zie opsomming hier boven). En als ik je moeder zou zijn, dan zou ik het heel erg zielig vinden dat mijn zoon zo weinig realisme aan de dag legt, zo goedgelovig is.
Volgens mij ben je zo wanhopig aan het hopen dat jouw droom waarheid is, en wil je gewoon de realiteit niet zien, bang dat je droom dan voorbij zal zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

En kijk uit dat je niet te lang in die droomwereld blijft hangen en de echte wereld op een zijspoor zet.
Misschien loopt je hierdoor wel vlak in de buurt een heel leuk meisje mis, die wel goede bedoelingen met je heeft.

Marjon
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Niet super betrouwbaar maar wel snel: je zou ook een reversed lookup via de Whitepages kunnen doen natuurlijk, daar kun je het telefoonnummer invullen en zien welke naam en welk adres erbij hoort. Ook kun je dit met het adres doen, en kijken welke naam erbij hoort (http://www.whitepages.com/reverse-lookup.
Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt over hoe het nu allemaal werkelijk zit.
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Al deze dingen kunnen op zich gebeuren. Maar als je alles bij elkaar optelt heeft ze wel erg veel pech.
Klopt, maar sommige gebeurtenissen in die lijst zijn echt waarheid. Ze toonden me een online nieuwsbericht waar ook werkelijk in stond dat orkaan Ike voor langdurige stroomuitval gezorgd heeft in het gebied waar ze woont. En dat van die webcam, ze mag er simpelweg geen van dr moeder. In het voorlaatste gesprek zei ik: 'Schat, laat je moeder nou gewoon weten dat ook mijn moeder wilt weten waar ik aan begin. Niet alleen jouw moeder is ongerust.' Het laatste gesprek net voordat ze zomaar offline ging, zei ze nog dat haar moeder via via er een geleend had. Maar ik weet het, veel dingen zijn vaag maar zeker niet onmogelijk.
Ik begrijp je moeder volkomen dat ze zich bezorgd maakt, ik heb hier ook helemaal geen goed gevoel bij.
Dat heeft niemand, en is ook wel te begrijpen. Het enige wat ik wil is de ZEKERHEID dat dit BS is, zodat ik het los kan laten. Want begrijp het of niet, ik ga hiermee naar bed en sta hiermee op. Dat is hoe ernstig deze persoon met mijn gedachten gerotzooid heeft.
Ik sta er eigenlijk een beetje van te kijken dat de ambassade die informatie prijsgeeft, ik vind dat nogal apart. Ik had dat eigenlijk niet verwacht in verband met allerlei privacywetgevingen. Hoe heeft je moeder dat voor elkaar gekregen?
Me ma heeft gewoon de waarheid verteld en zei dat het ook eigenlijk helemaal niet de bedoeling is van de telefoniste om deze informatie prijs te geven. Ze vroeg ook nog naar de naam van de telefoniste die haar deze info gaf, maar dat mogen ze dan weer niet. Het ligt er dus maar net aan wie je aan de lijn krijgt en over hoeveel empathisch vermogen deze persoon beschikt.
Het moet je 'vriendinnetje' echt wel duidelijk zijn dat jij enorme behoefte hebt aan bevestiging van haar bestaan, maar welke moeite heeft zij al spontaan gedaan om jou daarvan te overtuigen?
Het enige wat me nu te binnen schiet is dat ze geprobeerd heeft een appartement te regelen voor ons beide. Zelfs foto's gezien en alles.Ik weet alleen niet of ik dit al verteld hebt, maar ze heeft na al die 'ziekenhuis' bezoeken/behandelingen/medicijnen, een schuld van $48.000!!!! Wat is dit voor ziekelijk bedrag....bedoel ik weet dat ze geen ziektekosten verzekering hebben maar dat is toch absurd? Weet iemand of dit een reeel bedrag is/kan zijn? Ook moet ze 9 maanden een medicijn slikken om herhaling te voorkomen.
En als ik je moeder zou zijn, dan zou ik het heel erg zielig vinden dat mijn zoon zo weinig realisme aan de dag legt, zo goedgelovig is.
Doe jij is even al mijn berichten nog eens lezen in dit topic en tel hoevaak ik genoemd hebt dat ik al vanaf dag 1 in me hoofd had dat dit alles gewoon nep kan zijn. Ik heb gewoon precies de goeie dingen naar mn hoofd geworpen gekregen, dat ik nu helemaal ingepalmd ben. Dit is vast hoe een slachtoffer van een loverboy zich moet voelen. En ja, ik geloof nu dat het hoogst waarschijnlijk allemaal onzin is, maar ik ben nu eenmaal iemand van de feiten en duidelijkheid. Het liefst wil ik gewoon van haar zelf horen dat ze inderdaad niet is wie ze is, maar wie wel. Wat waren haar plannen met mij? Waarom geeft ze zoveel informatie vrij, waaruit ik kan afleiden of ze wel echt is of niet? Niet echt een slimme move als je iemand om te tuin wilt leiden.
Misschien loopt je hierdoor wel vlak in de buurt een heel leuk meisje mis, die wel goede bedoelingen met je heeft.
Ik ben nogal kieskeurig. Dus vind niet snel iemand leuk. Vind ik is iemand leuk, zowel van buiten als van binnen, wordt ik hard genaaid.
Niet super betrouwbaar maar wel snel: je zou ook een reversed lookup via de Whitepages kunnen doen natuurlijk
Yup, ga ik nu even proberen. Dat was ook al iets van de mevrouw van de ambassade me adviseerden.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

$48K voor ziektekosten na ziekenhuisopname is een reeel bedrag.

Gr., Flipje
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Is toch te ziek voor woorden gewoon? Hoe ga je zoiets terugbetalen?

Maja in ieder geval, ik heb de white pages gebruikt en het goede nieuws is: Het telefoonnummer komt overeen met het adres en vice versa. Het vreemde is alleen dat er inderdaad 2 personen op dat adres ingeschreven staan. Waarvan een sowieso een vrouw, want die heet Mary Jane. De ander heeft de initialen 'A H'. Haar vader is maart dit jaar overleden, misschien is hij dit? Ze schijnen inderdaad wel 65+ te zijn.
Dan nog een vraagje: bij de een staat household: A en de ander household: Mary. Wat houdt dat in precies?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Heb je wel eens bedacht dat het adres en de naam die ze opgeeft gewoon de gegevens van iemand anders zijn?
Misschien woont ze wel in hetzelfde dorp en kent deze deze mensen oppervlakkig? Dan is het heel makkelijk om gewoon dat adres op te geven zodat jij denkt dat het allemaal klopt. Telefoonnummer e.d. kan ze ook gewoon zelf opzoeken net als jij en een foto van de tuin is ook snel gemaakt..

En nog iets Robin. Ga alsjeblieft geen geld opsturen naar haar. Meestal vertellen dit soort mensen eerst dat ze ziek zijn o.i.d., dan dat ze een schuld hebben en vervolgens komt meestal het verzoek om wat geld te sturen (bijvoorbeeld omdat ze een voorschot voor het appartement nodig heeft o.i.d) Trap er niet in! Dat geld zie je nooit meer terug.

Marjon
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

ItsRobin schreef:
Is toch te ziek voor woorden gewoon? Hoe ga je zoiets terugbetalen?
Het is inderdaad absurd als je erover nadenkt maar toch is het een normaal bedrag, het is niet eens duur eigenlijk.. In Nederland zou je gelijkwaardige prijzen kunnen zien bij sommige ingrepen.

Een van de grote problemen in de VS is ook dat veel mensen niet verzekerd zijn en daardoor ontiegelijk hoge ziekenhuiskosten krijgen als er eens wat gebeurd.. het geeft weer eens aan hoe belangrijk het is om verzekerd te zijn.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

vana schreef:Meestal vertellen dit soort mensen eerst dat ze ziek zijn o.i.d., dan dat ze een schuld hebben en vervolgens komt meestal het verzoek om wat geld te sturen (bijvoorbeeld omdat ze een voorschot voor het appartement nodig heeft o.i.d)
Daar zeg je zoiets.. komt ook wel weer goed uit, mits het zo is, dat ze 48.000 usd ziekenhuiskosten heeft.. wie weet wat er echt speelt :S

Ik weet het niet, ik vind het hele voorval nogal vaag :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vana schreef:En nog iets Robin. Ga alsjeblieft geen geld opsturen naar haar. (...)Trap er niet in! Dat geld zie je nooit meer terug.Marjon
Weeral exact mijn gedachten toen ik las
ItsRobin schreef: Ik weet alleen niet of ik dit al verteld hebt, maar ze heeft na al die 'ziekenhuis' bezoeken/behandelingen/medicijnen, een schuld van $48.000!!!!
Robin, boek gewoon asap een vliegtuigticket en vlieg naar haar toe. Dan zal je het voor eens en altijd wel weten. Nu zit je je hier maar op te vreten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Over dat geld:

Ik was laatst met mijn moeder mee naar een paranormale avond. Je weet wel, van die mensen die een 6de zintuig hebben en dan, in dit geval naar aanleiding van een persoonlijk voorwerp, zich uitspreken over je. Ok, dus ik leg mijn portemonnee daar neer en op het einde van de avond wordt die portemonnee opgepakt door deze paranormale vrouw en ze begint te praten en een van de meest frappante dingen die ze zei was: 'Er komt iemand in je leven die in geldnood zit en je gaat vragen om geld, maar dit moet je ten alle kosten niet doen want je gaat het niet terug krijgen!' Ook zei ze dat er verhuisdozen klaar staan, maar nog niet in beweging zijn. Best wel beangstigend niet?
Robin, boek gewoon asap een vliegtuigticket en vlieg naar haar toe. Dan zal je het voor eens en altijd wel weten. Nu zit je je hier maar op te vreten.

Hier zat ik al aan te denken, maar ik wil toch eerst de zekerheid hebben van niet alleen of zij het wel is wie ze beweert dat ze is, maar ook waarom ze steeds zomaar verdwijnt voor 1.5 week. En dan dat van die telefoon en webcam. Het punt is, mijn moeder laat me niet gaan. Niet voordat ook zij zekerheid van zaken heeft.
Heb je wel eens bedacht dat het adres en de naam die ze opgeeft gewoon de gegevens van iemand anders zijn?
Maar natuurlijk heeft die gedachte in mijn hoofd rondgespookt. Ik heb alleen net, uit wanhoop de foto's die ik van haar heb, nog eens goed bestudeert zoekende naar aanwijzingen. Tot mijn verbazing zag ik iets wat gewoon niet nep kan zijn. Op haar facebook staan dus de namen van haar scholen zoals ik al eerder heb genoemd. Nu is er foto van haar waar ze al leunend op een honkbalknuppel geposeerd staat. In honkbaluniform. En wat staat er op dat uniform? Silver Creek, dezelfde naam als op haar facebook. Het kan nog steeds iemand anders zijn, maar die gegevens zijn in ieder geval niet gelogen. Voor de zoveelste keer moet ik maar gewoon weer afwachten tot ze online komt en kijken wat voor excuus ik nou weer krijg. Dit keer EIS ik dat die verdomde cam aangaat!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik het helemaal eens met de anderen en vind ik ook dat je voorzichting moet zijn wat betreft het geld. En nu geloof ik ook echt wel in paranormale zaken maar het volgende:
ItsRobin schreef:]'Er komt iemand in je leven die in geldnood zit en je gaat vragen om geld, maar dit moet je ten alle kosten niet doen want je gaat het niet terug krijgen!'
Dat is mijn inziens natuurlijk bij iedereen bijna altijd waar.. er komt altijd wel iemand in je leven die geld wilt en dat je niet terug krijgt netzo goed als dat er verhuisdozen klaar zullen staan op een punt in je leven maar dat die nu nog niet in beweging zijn gekomen...

Begrijp me goed, het klinkt inderdaad frapant en het zou goed kunnen zijn dat ze dit wel bedoeld maar aan de andere kant is het ook wel erg algemeen :)
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Nee, ze zei er komt spoedig iemand die om geld gaat vragen. En dan nog, verklaar dat van die verhuisdozen maar eens ;). Er zat ook genoeg bij wat nergens op sloeg hoor, daar niet van.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ItsRobin schreef:En dan nog, verklaar dat van die verhuisdozen maar eens
Als ik dan een gast van jouw leeftijd voor me zie, dan is dat makkelijk te verklaren...
Elke
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik vind naast dat wat Kastelke zojuist al aanvoerde dat de verhuisdozen niet met het niet geld lenen aan haar te rijmen zijn. Als ze namelijk dat geld nodig heeft en je weigert haar enigszins te helpen als ze erom vraagt, dan verwacht ik eigenlijk niet dat je nog zult gaan verhuizen naar haar.

Daarnaast is het natuurlijk ook nog eens zo dat je momenteel niet eens de middelen zou bezitten om naar haar te kunnen gaan en bij haar te kunnen blijven, ze heeft een schuld, geen inkomen om sponsor van je te kunnen zijn en je moet elkaar minimaal 1 keer in de afgelopen twee jaar IRL gezien hebben om een visum voor dat doel te kunnen bemachtigen. Alle overige visums zijn uiteindelijk toch tijdelijke visums. Die verhuisdozen zullen ongetwijfeld kunnen kloppen maar ik betwijfel of het wat te maken heeft met dat meisje in de VS.
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Holy sh*T!!! Ik keek toevallig op mijn oude email adres die ik helemaal niet meer gebruik om te kijken naar mijn mail en wat zie ik? Een email van haar moeder! Als het toegestaan is, kopieer ik hem wel even.

Robin, I'm sure you are a perfectly nice person; but I must insist that you quit talking with Trista. Nothing good can come of this whole situation. She believes you to be in love with her and she believes herself to be in love with you. But, as you are well aware, you two have never even met. And, I'm sure, with good reason, that your mother is as concerned about this situation as I am. Trista has led a very sheltered life and therefore, I believe, quite gullible in some situation and I must believe this is one of them.

I have sent Trista to her Uncle's house for a week or so to think things over and I'm hoping she will come to her senses in that time and realize how wrong this whole situation is.

Thanking you in advance,

Debra

Tja...goed en slecht en nieuws. Haar moeder is dus net zo beschermend als dat ik dacht. DIT is dus de reden waarom ze geen webcam mag. DIT is dus de reden waarom ze al 1.5 week niet online is. Tuurlijk hoopt ze dat ze nu OPEENS realiseert dat ik slechte bedoelingen heb met haar en TOTAAL iemand anders ben in real life. Wat een lariekoek! Ik heb haar al een mail teruggestuurd en wat over mezelf verteld en haar met al mijn macht geprobeerd te overtuigen wat ik voor dr dochter voel. Nu wachten op d'r reactie. Maar ik verwacht zoiets als: 'Onzin, ik ken mijn dochter het beste van iedereen, bblablabla ik wil dat je geen contact meer met me opneemt.'
In dat geval krijg ik de liefde van m'n leven nooit meer te spreken....:(
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Wel, wel, ik heb het allemaal even doorgelezen. Toch wel een hele speciale situatie :-)
En ik zou een beetje op letten, want het lijkt er op dat die situatie een beetje uit de hand begint te lopen.
Het enige dat je nu kan doen is wachten tot dat zij je opnieuw contacteert. Maar is dat echt wel wat je wil, want die overzeese familie lijkt mij alleen maar slecht nieuws.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
ItsRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door ItsRobin »

Trista zelf is alleen maar goed nieuws. Als ze niet ongelooflijk diep in de schulden zou zitten, zou ik nu met haar in een appartement zitten. Maarja, de overbeschermende moeder moet weer haar belangrijke rol opeisen. Ach ja...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer