Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen na afloop van je visum
-
- Amerika-newbie
Reizen na afloop van je visum
Hallo,
Ik mag het komende semester aan UC Berkeley studeren. Hiervoor heb ik ook al een j-1 visum. Mijn visum loopt tot en met de laatste dag van mijn semester.
Na afloop zou ik graag wat door de VS reizen en een maand na afloop van mijn visum terugkeren, het is mij alleen onduidelijk of dit kan.
Ik heb begrepen dat ik nog een maand op een toeristen visum mag rondreizen, maar dit is alleen maar van horen zeggen.
Weet iemand of dit waar is of hoe het in elkaar zit? Weet iemand ook waar ik deze informatie kan vinden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Hilly
Ik mag het komende semester aan UC Berkeley studeren. Hiervoor heb ik ook al een j-1 visum. Mijn visum loopt tot en met de laatste dag van mijn semester.
Na afloop zou ik graag wat door de VS reizen en een maand na afloop van mijn visum terugkeren, het is mij alleen onduidelijk of dit kan.
Ik heb begrepen dat ik nog een maand op een toeristen visum mag rondreizen, maar dit is alleen maar van horen zeggen.
Weet iemand of dit waar is of hoe het in elkaar zit? Weet iemand ook waar ik deze informatie kan vinden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Hilly
-
- Amerika-expert
Re: Reizen na afloop van je visum
Geen toeristenvisum, maar een "grace period" van 30 dagen gedurende welke je je spullen kunt inpakken en je terugreis kunt regelen. Ja, je kunt die tijd ook gebruiken voor toeristische doeleinde: het enige waar USCIS zich druk over zal maken is als je gedurende die periode je je J-1 taken voortzet (incl. afronden van huiswerk/thesisk heb begrepen dat ik nog een maand op een toeristen visum mag rondreizen, maar dit is alleen maar van horen zeggen.

Let wel, als je je retourvliegticket al hebt, en de terugkeerdatum is op het einde van die 30 dagen, dan loop je de kans dat ze er op Schiphol naar vragen (niet de snuggersten aldaar). Aan de grens in Amerika moet je er zorg voor dragen dat je I-94 aangemerkt wordt met "D/S" (wat staat voor "Duration Stay") en niet met de einddatum van je visum.
Gr., Flipje
P.S. http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1267.html
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb ook een J1 visum en ik heb gelezen in mijn documenten dat ik aan het einde van mijn periode mijn J1 visum kan laten omzetten in een toersiten visum zonder het land te verlaten. Maar het moet wel tijdig worden aangevraagd. Dus dan zou je nog een extra 3 maanden kunnen blijven om rond te reizen. Is zeker wel mijn plan!
Weet iemand of het ook mogelijk om eerder te komen dan de beginperiode van je visum. Ik heb een aanbieder ontdekt, waarbij je redelijk betaalbaar met de boot naar Amerika kan en dat lijkt me veel bruter dan met het vliegtuig, alleen een beetje lastig planbaar. Na mijn stage wil ik ook nog minstens een maand gaan reizen, zijn voor hier mogelijkheden voor?
Groeten Erik.
Groeten Erik.
-
- Amerika-expert
De DOS link boven hierboven bevat beide antwoorden: je kunt tot 30 dagen voor de start van je programma/school/uitwisseling binnenkomen (dit geldt dus niet voor verlengingen). Na afloop heb je weer 30 dagen voordat je vertrokken moet zijn of status naar een ander non-immigrant verblijf (e.g. toerist) gewisseld hebben.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1287 Weergaves
-
Laatste bericht door Chris_0611