Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F1 veranderen naar M1

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
hro84
Amerika-newbie

Re: F1 veranderen naar M1

Bericht door hro84 »

Ik ben compleet in de zak gezet door mijn college. Toen ik me inschreef in de college zei de vrouw van de international student office dat ik vlieglessen mocht nemen naast mijn studies zolang ik alle vereisten van het F1 visum nakom (ik heb de email hier nog liggen). De vliegschool zei me hetzelfde maar via de telefoon dus heb er geen schriftelijk bewijs van.
Ik kom hier toe in de VS en plots zegt de college dat ik geen vlieglessen mag nemen naast mijn studies, ook al neem ik 12 credits. De vliegschool zegt me nu ook hetzelfde, ook al heb ik TSA approval om te mogen beginnen. Bastards!
Ik verander dus nu mijn visum van F1 naar M1 via een I-539 formulier. Zijn er hier nog mensen die ooit zo'n adjustment of non-immigrant status hebben gedaan? ik wacht al sinds begin juni op mijn aanpassing en het is nog steeds niet aangepast... mijn case is nog steeds "pending"
Zoja, hoe lang hebben jullie moeten wachten? En als ik nu in plaats van college tuition te betalen een ticket boek naar Brussel om een M1 aan te vragen in de ambassade (gaat sneller dan I539), en mijn aanvraag voor een M1 visum wordt geweigerd, kan ik dan nog steeds de VS binnenkomen op mijn huidig F1 visum zonder problemen? De I-94 kaart is ook bij de INS, zal dat problemen geven als ik het land verlaat om achter een M1 visum te gaan?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mag ik even vragen waarom je je vorige berichten gedelete hebt?

En welk visum had je in mei?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hro84
Amerika-newbie

Bericht door hro84 »

ik heb die berichten verwijderd omdat mijn vraag toen al beantwoord was (of ik het land moest verlaten om van F1 te veranderen naar M1)
Ik ben hier nu op een F1 visum (college), en wil veranderen naar een M1 visum
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Veranderen van F1 naar M1 is in mijn ogen een nogal drastische stap. Afhankelijk van waar je woont kan de processing met een transfer request & I-539 al gauw een paar maanden in beslag nemen. TSA toestemming kan je dan ook weer opwachten.

Kun je je situatie niet bespreken met een Dean / admissions direct of iemand anders die wat meer in de melk te brokkelen heeft? Als jij inderdaad je TSA toestemming hebt gekregen ( de trainings facility moet jouw aanvraag goed keuren voordat jij je $130.00 processing kosten betaald) dan snap ik eerlijk gezegd niet de reden waarom je niet mag beginnen met vlieglessen.

Succes.

Laska
Was that for us?
hro84
Amerika-newbie

Bericht door hro84 »

sorry voor de late reactie

Ik heb ondertussen mail gekregen van de INS dat ze nog enkele documenten nodig hebben. 14 dagen nadat ze die ontvangen zullen ze een beslissing maken. Al bij al duurt het dus een goeie 3 maand inderdaad.

En ja de vliegschool liet me eerst $300 application fee betalen VOOR ze me vertelden dat ik niet mocht vliegen op mijn visum. En inderdaad ze moeten die TSA application zelf ook doornemen dus ik snap het ook allemaal niet...

Maar goed, eens zien wat er in de volgende weken gebeurt :) toch bedankt
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Vervelend dat je zo in de problemen zit.

Ik weet niet hoe lang de aanvraag procedure typisch duurt. Het hangt van veel factoren af, oa waar je woont en waar de aanvraag in behandeling wordt genomen. De officiele processing timeframe voor het Texas Processing Center is "April 29, 2007", zo'n 17 maanden dus, maar dat is vaak een 'worst case' getal en als USCIS zegt dat het 2 weken duurt na je nieuwe gegevens hebt gestuurd, dan zou ik daar van uit gaan.

Houdt goed in de gaten dat als je het land verlaat, je "Change of Status" (COS) procedure automatisch geannuleerd wordt (http://www.hooyou.com/news/news052307abandonment.html). Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. Heb je er aan gedacht met een advocaat te praten? Je kunt voor $200 een 20 minuten consult krijgen -- is kort, maar dan krijg je wel ervaren mensen aan de lijn.

Kun je met een M1 visa blijven studeren? Je schrijft dat je naast je studie de vlieglessen wilt doen. Let er in ieder geval op dat tijdens de COS je blijft voldoen aan alle voorwaarden voor je F1 visa (oa blijf full-time studeren, niet zonder toestemming werken etc).
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Bericht door Flying Yankee »

Mag ik vragen hoe het allemaal verlopen is ? Ik ben van plan volgend jaar te studeren in Amerika en ik ben er achter gekomen dat het het beste is om naar college te gaan en ernaast vlieglessen te nemen (drukt namelijk heel erg in de kosten). Nu ik dit zo lees, denk ik dat het misschien een probleem zou kunnen zijn. Mag ik vragen hoe het afgelopen is met jouw situatie ?

Gr,
hro84
Amerika-newbie

Bericht door hro84 »

hey
sorry voor het late antwoord
ik ben naar een andere college geweest die een aviation programma heeft hier in Dallas, en zij laten studenten wel vliegen, maar de vliegschool kan u wel weigeren als je geen M1 hebt... dat is dus bij mij gebeurd... maar goed een andere vliegschool heeft me dan wel aanvaard op een F1 omdat ik in hun ogen niks verkeerd deed...
zowiezo, ik zou een M1 aanvragen en niet naar een college gaan... anders betaal je nog eens out-of-state tuition aan de college, en als je piloot licenties wil krijgen heb je geen college classes nodig om eerlijk te zijn
hro84
Amerika-newbie

Bericht door hro84 »

(nieuw topic gemaakt)

Dat je hier kan lezen:
viewtopic.php?f=13&t=19033
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht