Eén van de dingen die ik mee moet nemen is een aan mezelf geadresseerde, aangetekende, met 5.75 euro gefrankeerde envelop.
Nu vraag ik me af... waar en hoe kan ik een envelop laten frankeren? En dat 'aangetekende', hoe moet ik dat zien?
Hoi Steven,Steven schreef:I.v.m. de aanvraag van een J-1 visum moet ik een aantal zaken gaan regelen die ik mee moet nemen naar het Consulaat.
Eén van de dingen die ik mee moet nemen is een aan mezelf geadresseerde, aangetekende, met 5.75 euro gefrankeerde envelop.
Nu vraag ik me af... waar en hoe kan ik een envelop laten frankeren? En dat 'aangetekende', hoe moet ik dat zien?
Tracking and Tracing heet dat. Zendingen kun je volgen via http://www.tpgpost.nl. Je kunt dan precies zien waar het bewuste stuk zich bevindt (op welk bestelkantoor of sorteercentrum bijv.) en ook wanneer het uitgereikt is.Guus Bosman schreef:De speciale zegel is handiger, omdat je er ook tracking mee kunt doen, maar ja: je kunt ook 5,75 in "gewone" postzegels meenemen naar de ambassade; dat werkt ook.
Hee, een collega...hekkie schreef:Steven schreef:I.v.m. de aanvraag van een J-1 visum moet ik een aantal zaken gaan regelen die ik mee moet nemen naar het Consulaat.
Ik werk zelf op een postkantoor en heb dus ook dagelijks te maken met mensen die een visum aanvragen bij de div. consulaten. Zij moeten dus inderdaad een retourenveloppe, aan zichzelf geadresseerd, insluiten en voor het "aangetekend terugzenden" een zgn servicezegel voor aantekenen bijsluiten.
Dat was ook het enige wat ik me kon bedenken. Maar ik denk alleen dat het "officieel" niet mag. Of wel?Guus Bosman schreef:Ha Arjen,
Dat was ook mij ook het geval -- geen ander identiteitsbewijs dan mijn paspoort, en het paspoort zat in de enveloppe.
De oplossing was heel simpel eigenlijk; de beambte op het postkantoor maakte de enveloppe open, controleerde het paspoort, en gaf het aan me.
Klopt, mag eigenlijk niet idd., maar ja wat als je een vriendelijke klant hebt aan de balie, die zoiets meemaakt?? Ik laat gewoon alvast tekenen, envelop openmaken en paspoort tonen..klaar..iedereen happy....Arjen schreef:Dat was ook het enige wat ik me kon bedenken. Maar ik denk alleen dat het "officieel" niet mag. Of wel?Guus Bosman schreef:Ha Arjen,
Dat was ook mij ook het geval -- geen ander identiteitsbewijs dan mijn paspoort, en het paspoort zat in de enveloppe.
De oplossing was heel simpel eigenlijk; de beambte op het postkantoor maakte de enveloppe open, controleerde het paspoort, en gaf het aan me.