Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boefje op reis
Boefje op reis
Hallo, ik heb een vraag over een toeristen visum. Normaal hoef je dat schijnbaar niet aan te vragen en gaat dat via het visum waiver programma. Maar hoe zit dat als je ooit (9 jaar geleden) veroordeelt bent en dus een strafblad hebt? Moet je dan een toeristenvisum aanvragen of is het beter gewoon geen slapende honden wakker te maken?
Laatst gewijzigd door MacVie op 05 dec 2005, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De meningen zijn hierover verdeelt maar wat ik begrepen heb is het zo dat customs in de VS geen gegevens heeft over Nederlandse (ex)delinquenten. Je zou dus zonder problemen op het visa waiver programma naar binnen kunnen. Nu is het alleen zo dat je dan in moet vullen dat je geen strafbare feiten hebt gepleegd en dan lieg je dus. En dit zou je later op kunnen breken als je bijv. een visum aan zou moeten vragen i.v.m. werk of emigratie.Hallo, ik heb een vraag over een toeristen visum. Normaal hoef je dat schijnbaar niet aan te vragen en gaat dat via het visum waiver programma. Maar hoe zit dat als je ooit (9 jaar geleden) veroordeelt bent voor drugshandel ? Moet je dan een toeristenvisum aanvragen of is het beter gewoon geen slapende honden wakker te maken?
-
doreennicole
- Amerika-expert
Mensen die om andere redenen dan zakelijk of toeristisch reizen hebben dus wèl een visum nodig. Dat geldt ook voor Nederlanders die een strafblad hebben of diegenen die tijdens een vorig bezoek langer dan 90 dagen in de V.S. gebleven zijn zonder dat ze daar toestemming voor hadden.
Deze info heb ik van http://www.visumdienst.nl, een site die ik voor mijn werk gebruik bij het boeken van reizen. Helaas kan je het visumformulier niet downloaden dus kan je niet zien wat de vragen zijn, maar ik zou je willen aanraden ze eerlijk te beantwoorden. ALs je met de waarheid speelt en ze komen erachter heb je grote kans dat je voor 5 of 10 jaar het land niet meer in mag.
Het een en ander hangt ook van de zwaarte van je strafblad af, denk ik en hoelang geleden het is. Als je bijv 10 keer in 2 jaar bent opgepakt met drugs of opgepakt bent bij het importeren van drugs naar NL (ik noem maar wat bijv als bolletjesslikker) zou ik niet zo 1-2-3 die kant uitgaan. Of als het met XTC te maken heeft.
Voor alle zekerheid zou ik dus visum aanvragen en eerlijk beantwoorden.
Succes!!!
Deze info heb ik van http://www.visumdienst.nl, een site die ik voor mijn werk gebruik bij het boeken van reizen. Helaas kan je het visumformulier niet downloaden dus kan je niet zien wat de vragen zijn, maar ik zou je willen aanraden ze eerlijk te beantwoorden. ALs je met de waarheid speelt en ze komen erachter heb je grote kans dat je voor 5 of 10 jaar het land niet meer in mag.
Het een en ander hangt ook van de zwaarte van je strafblad af, denk ik en hoelang geleden het is. Als je bijv 10 keer in 2 jaar bent opgepakt met drugs of opgepakt bent bij het importeren van drugs naar NL (ik noem maar wat bijv als bolletjesslikker) zou ik niet zo 1-2-3 die kant uitgaan. Of als het met XTC te maken heeft.
Voor alle zekerheid zou ik dus visum aanvragen en eerlijk beantwoorden.
Succes!!!
SEEING IS BELIEVING
-
newengland
- Amerikafan
-
newengland
- Amerikafan
-
markey
Re: Boefje op reis
Hmm, wat is iedereen negatief! Mensen veranderen ook als ze dat willen!MacVie schreef:Hallo, ik heb een vraag over een toeristen visum. Normaal hoef je dat schijnbaar niet aan te vragen en gaat dat via het visum waiver programma. Maar hoe zit dat als je ooit (9 jaar geleden) veroordeelt bent voor drugshandel? Moet je dan een toeristenvisum aanvragen of is het beter gewoon geen slapende honden wakker te maken?
Ik zou zeggen, bel eens de amerikaans ambassade op, deze kunnen je hier wel antwoord op geven maar ik heb eens gehoord dat je 10 jaar NIET in een rechtzaal (als veroordeelde) of in de cel gezeten mag hebben voor een groot misdrijf (voor te snel rijden ofzo weet ik niets)
Verder weet ik ook inet precies hoe dit zit maar mijn neef werkt bij de mareschausee dus hij zei dat die regels er zo ongeveer uit "zagen"
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Voor een voorbeeld van de I-94 kun je op onze website een pdf downloaden;doreennicole schreef: Helaas kan je het visumformulier niet downloaden dus kan je niet zien wat de vragen zijn
http://usadutch.com/forms/i-94.pdf
Zoals je ziet staan er geen voorwaarden op.
zie ook onze lexicon;
http://usadutch.com/forum/lexicon.php?l ... %20Program
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4472 Weergaves
-