Ik ben me al enige tijd druk bezig aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn om te kunnen studeren in Amerika. Ik stuitte dus ook op deze site (complimenten voor de beheerders ). Wat ik me alleen afvraag is hoe international students de kosten voor een 4-jarige studie bekostigen. Ik heb dat niet op mijn spaarrekening gezet. Ik weet dat veel Nederlanders via een Fullbrightbeurs naar de states gaan, maar dat is voor één jaar. Dus als er hier mensen rondsurfen die in de states studeren, zou ik graag willen weten hoe je de kosten financiert.
Overigens kwam ik deze site tegen voor financial aid http://www.globalslc.com/ . Het unieke van deze site is dat ze adverteren dat je geen US co-signer nodig hebt of US resident / citizen hoeft te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dergelijke vage beloften van gouden bergen kunnen lenen zeer voorzichtig benaderen. Je zou de eerste niet zijn die inschrijvingsgeld betaalt voor een lening en dan nooit meer iets terug ziet. Of die een lening krijgt met een rente van 25% of meer.
Ik ken die internationale leningenaanbieder niet. Alles zou dus prima en geweldig kunnen zijn, maar ik ben zo langzamerhand een oude, cynische journalist. Ik geloof nog steeds in het goede van de mensheid, maar ik volg een van de weinige goede uitspraken die Ronald Reagan ooit gedaan heeft: vertrouw, maar verifieer.
En verkijk je niet op de Amerikaanse universiteiten. Je wandelt niet zomaar binnen, zoals in Nederland, een paar honderd aanmeldingen en slechts een paar dozijn plaatsen is niet ongewoon.
UC Berkley is heel gewild, om daar te komen moet je echt wel het een en ander aan hersens en cijfers meebrengen.
Plus de kosten, het kost wel wat meer dan de 2000 euro waarover mijn zus klaagt dat ze 'zoveel' voor haar dochter moet betalen. Mijn zoon heeft aan Carnegie Mellon University gestudeerd (Pittsburgh). Dat kostte ons "maar" $15.000 - $16.000 per jaar alleen aan collegegeld, omdat hij de andere helft van de universiteit als beurs kreeg. Kost en inwoning komen daar dan nog bij.
Maar laat je niet uit het veld slaan, probeer alles en behoudt het goede, zoals mijn moeder en vader altijd zeiden/zeggen.
Aangezien je als internationaal student alleen "on campus" mag werken voor max. 20 uur per week, zul je je financiën ergens anders vandaan moeten halen. Je moet ook bij je visum aanvraag aantonen dat je genoeg geld hebt. Meestal staan ouders of een sponsor garant voor de kosten.
Wat Benno al zegt, je moet wel van goede huize komen om op de beste universiteiten terecht te komen. Beurzen voor internationale studenten zijn schaars en ook mèt beurs is het nog een behoorlijke tuition per jaar.
Niks is onmogelijk, maar als je echt aan een goede universiteit wilt studeren dan kun je misschien beter kijken naar stage- of uitwisselingsmogelijkheden. Kijk eens op de websites van die universiteiten. Meestal staan daar ook aanbiedingen voor beurzen.
Als je een goede student bent en je niet bij een topuniversiteit aanmeldt, zijn er zeker mogelijkheden om een merit scholarship te krijgen. Dit zal afhankelijk zijn van vooral je middelbare schoolcijfers en scores op de SAT of ACT testen. En dus het niveau/type universiteit of college.
Daarnaast kun je bij een beperkt aantal colleges en universiteiten in aanmerking komen voor financial aid, zelfs als buitenlandse student. Dit hangt af van de inkomens- en vermogenssituatie van jezelf en je ouders. Houd er rekening mee dat je hiervoor veel papierwerk moet verzetten maar kan je zeker interessante bedragen opleveren. Dus hoe armer je achtergrond hoe gunstiger, zeg maar...
De websites van scholen vertellen je of je als buitenlandse student in aanmerking kunt komen voor merit of financial aid geld. Tenslotte: als je goed in een sport bent, geeft dat ook mogelijkheden om via een (gedeeltelijke) sportbeurs te kunnen studeren.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.