Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aanvang studie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Michiel195
Amerika-newbie

Aanvang studie

Bericht door Michiel195 »

Hoi

Ik ben dus aanvaard door Montana State - Bozeman en vertrek eind augustus naar daar. Daarnaast ben ik uitgenodigd om via de universiteit uit mee te doen aan een opgraving paleontologie in de zomervakantie (het heeft wel niks te maken met studies officieel) om wat ervaring op te doen.

Aangezien ik op mijn F-1 visum 30 dagen op voorhand pas daar mag zijn, vroeg ik me dus het volgende af. Kan ik meer dan 30 dagen op voorhand gaan op het Visa Waiver Program en dan daar blijven op F-1 visum? Of kan ik dit doen als ik terugkeer en dan terug naar daar ga op F-1?

Groetjes
Michiel

(Die een full scholarship heeft gekregen en wiens academic advisor Jack Horner is! :P)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Aanvang studie

Bericht door Dento »

Michiel195 schreef:(Die een full scholarship heeft gekregen en wiens academic advisor Jack Horner is! :P)
Toch niet die wat in een hoekje zijn christmas pie zat op te eten, hè? :wink: (Kon het niet laten :oops: ).
Wel leuk, overigens - hij is volgens mij niet de minste in zijn vakgebied!

Ik weet het niet zeker, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jouw constructie niet zal worden geaccepteerd, of dat je er op zijn minst vragen over zou kunnen krijgen...

Hoe veel tijd zit er tussen de opgraving en de ingangsdatum van je F-1?
Veiligst zou denk ik zijn om na de opgraving terug naar huis te gaan, en daarna op je F-1 opnieuw het land binnen te komen - maar de vraag is hoe haalbaar dat is...

Heb je je F-1 al? Misschien kun je het als je bezig bent met die procedure even navragen? Anders is het wellicht een idee om er even een belletje aan te wagen?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Michiel195 schreef: (Die een full scholarship heeft gekregen en wiens academic advisor Jack Horner is! :P)
Wow! 't Is te hopen dat je veel kans krijgt om met die man persoonlijk ook contact te hebben, of om van The Master Himself les te krijgen!!! Jij gaat de droom van heel wat jongens (o.a. mijn zoon) beleven, Michiel!

Voor de leken op het forum: hij gaf advies bij het maken van de Jurassic Parc films, en is door zijn ontdekkingen een ware bekendheid.
Hij ontdekte de Maiasaura, de moederkloek onder de dinosauriers:
Afbeelding

Michiel, informeer eens even op het consulaat waar je je visumaanvraag gedaan hebt. Er staat mij vaag iets voor dat je aan kan vragen om vroeger te mogen vertrekken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kan je geen advies geven, maar ik hoop wel dat je een weblog of verslag bij gaat houden. Montana is fantastische en ik zou het heel interessant en leuk vinden je te kunnen volgen in je studiejaar daar!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Michiel195
Amerika-newbie

Hoi

Oké, heb net navraag gedaan bij de ambassade. Ik ga dit weekend foto's maken voor mijn visum.

Ja, Dr. Horner is een enorm vriendelijke man. Ik zal hem wel beter leren kennen terwijl ik deze zomer samen met hem opgravingen ga doen!

Groetjes
Michiel
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dit draadje vond ik ook nog:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ead#unread
Misschien dat dat al een antwoord op je vraag is?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Michiel195
Amerika-newbie

Hoi

Ik ga een nieuw I-20 proberen aan te vragen bij de universiteit dat een vroegere datum vermeldt. Hopen dat dat kan.

Groetjes
Michiel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer