Ik volg dit topic al een tijdje met grote verbazing. Het probleem waar jij nu tegenaan loopt hebben we ook in Nederland. Ook hier stranden reizigers om de meest diverse redenen. Ook hier hoef/kan je niet bij de overheid (politie/IND/Marechaussee) aankloppen voor een ticket of "uitzetting". Ook de hier gevestigde ambassades zijn zeer terughoudend met het verstrekken van geld/ticket. Ik/men is van mening dat hier wel degelijk een verantwoordelijkheid is weggelegd voor jouw familie en vrienden die jou een ticket kunnen voorschieten. Ik denk dat je daar eens wat meer moet "pushen".Satorisama schreef:Het spijt me zeer mensen, maar mijn familie en vrienden hebben echt het geld niet.
Mijn vraag is wat ik moet doen en / of waar ik heen moet gaan...
Ik ben echt ten einde raad. Ja, ik ben werkloos nu en een lening kom ik niet voor in aanmerking.
Ik wil gewoon naar huis en niemand kan mij vertellen wat ik moet doen.
Alstublieft als iemand advies heeft, laat het me weten. Ik ben nu zeker 3 weken aan het bellen en rennen hiervoor...
Een andere optie is om te gaan werken voor je ticket. Zo illegaal als wat, dat weet ik, maar half Mexico werkt illegaal in Amerika dus waarom zou jij ook niet wat kunnen vinden. Voordeel is, dat als je gepakt wordt, je eerder op een vliegtuig zit dan je denkt.
Ook het benaderen van een "kerkgenoorschap" kan je wellicht helpen (later terugbetalen natuurlijk) aan een ticket. Leg jouw situatie daar voor en je weet het maar nooit.