Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver verlopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Satorisama
Amerika-ontdekker

Visa Waiver verlopen

Bericht door Satorisama »

Hallo iedereen,

- Ik ben naar Amerika gekomen voor vakantie
- Ik heb een leuke meid ontmoet dus besloot om langer te blijven
- Het is fout gegaan en nu heb ik ook geen geld meer om een ticket terug te kopen
- Heb de ambassade gebeld en zij vertelde me dat ik maar familie / vrienden moest bellen voor financiele hulp
- Vrienden / Familie kunnen ook niet helpen
- Mijn Visa Waiver is inmiddels verlopen (per 8 Feb 2008).
- Heb met Immigratiediensten / INS / CBP / Homeland Security / CIS / State Department gebeld.
- Iedereen vertelt me dat ik een ander nummer moet bellen, die verwijzen mij door of (niet te geloven) het nummer bestaat niet meer!!

Ik weet niet meer wat ik moet doen of waar ik heen moet gaan. Ik zit op het punt dat het me niet meer uitmaakt of ze mij arresteren of niet, maar zelfs dat kan / wil men niet doen. Ik wordt voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd en ik ben uitgeput.

HELP!!!!!!!!!
Bushmaster
Amerika-expert

Re: VISA WAIVER VERLOPEN

Bericht door Bushmaster »

Vrienden / Familie kunnen ook niet helpen
Ze kunnen toch wel die paar honderd euro ophoesten voor je ticket mag ik hopen?
zo niet wat beweegt je dan om terug naar nederland te keren?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Had je geen retourticket geboekt?

Ben je werkloos? Anders zou je een lening kunnen afsluiten.

Als je een ticket boekt, kijk van voor een retourticket. Dat is meestal goedkoper dan een enkeltje.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kan aan mij liggen maar ik vind het een raar verhaal. Wat verwacht je nu van dit Forum? Dat we met de pet rond gaan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Bushmaster schreef: zo niet wat beweegt je dan om terug naar nederland te keren?
Nou ja, hij is op dit moment zonder visum in de VS, en daarmee breekt hij nogal wat wetten, dus naar huis willen lijkt me een goed plan.
Maar zijn een tal van opties; zet het ticket op je credit card. Vraag een familie lid met credit card om het te betalen, met de belofte het terug te betalen. Als er geen anderer oplossing is, kan de ambassade wel een ticket voor je boeken, maar dat is dan een -lening- en die moet je in Nederland gewoon weer terug betalen. Omdat je nu al een overstay hebt, zul je in het vervolg wel meer moeite hebben de VS in te komen (en dus een visum nodig hebben, ook als toerist).
Ik vind het een beetje raar dat niemand je kan/wil helpen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Satorisama
Amerika-ontdekker

Het spijt me zeer mensen, maar mijn familie en vrienden hebben echt het geld niet.

Mijn vraag is wat ik moet doen en / of waar ik heen moet gaan...

Ik ben echt ten einde raad. Ja, ik ben werkloos nu en een lening kom ik niet voor in aanmerking.
Ik wil gewoon naar huis en niemand kan mij vertellen wat ik moet doen.

Alstublieft als iemand advies heeft, laat het me weten. Ik ben nu zeker 3 weken aan het bellen en rennen hiervoor...
Satorisama
Amerika-ontdekker

Ik heb ook de ambassade gebeld maar die verzekerde mij dat zij me geen ticket kunnen voorschieten
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Satorisama schreef:Het spijt me zeer mensen, maar mijn familie en vrienden hebben echt het geld niet.

Mijn vraag is wat ik moet doen en / of waar ik heen moet gaan...

Ik ben echt ten einde raad. Ja, ik ben werkloos nu en een lening kom ik niet voor in aanmerking.
Ik wil gewoon naar huis en niemand kan mij vertellen wat ik moet doen.

Alstublieft als iemand advies heeft, laat het me weten. Ik ben nu zeker 3 weken aan het bellen en rennen hiervoor...
Toch naar je familie en/of vrienden,
moet toch mogelijk zijn die 400-500 euro bij elkaar te krijgen.

Maar nog even paar vragen die me zo te binnen schieten:

- had/heb je retourticket toen je naar de US ging?
- van welke finaciele middelen leef je nu?
- waar ben je/verblijf je op dit moment?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je er echt niet uit komt dan zou ik gewoon bij de ambassade langs gaan. Vertel ze dat je er helemaal doorheen zit en dat je geen andere keuze ziet dan je tot hun te wenden.
Je bent Nederlands Staatsburger dus je hebt gewoon recht op hulp. Ze kunnen je dan niet afwimpelen als je op de stoep staat.

Zie hier voor adressen: http://www.netherlands-embassy.org/location.asp
Satorisama
Amerika-ontdekker

Ja ik had een retour ticket, maar had besloten om langer te verblijven. Ik had op dat moment voldoende financiele middelen en het leek allemaal goed te gaan met de relatie, maar helaas is dat in het verleden en nu heb ik niets meer. Ik verblijf op het moment nog steeds bij die meid in Indianapolis maar dat zal niet lang meer duren...

En nee, ik vraag iet om met de pet rond te gaan. Dat zou simpelweg belachelijk zijn...

Ik zal waarschijnlijk inderdaad naar de Ambassade in Chicago moeten gaan om daar hulp te vragen.

Hartelijk bedankt voor de hulp.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ik heb dit verhaal bijna identiek al eens eerder gelezen, of ik moet een tijd terug een flash into the future hebben gehad. Als dit zou zijn dan is het jammer dat ik toen niets heb geschreven, had ik kunnen waarschuwen dat het verkeerd zou gaan.
Je bent Nederlands Staatsburger dus je hebt gewoon recht op hulp.
Op de consulaten geven ze geen financële vergoedingen meer voor dit soort stommiteiten. Waarom zouden ze, iemand laat zijn ticket verlopen omdat hij zonodig met iemand moet rollebollen en dan komen huilen omdat ze niet meer wilt en zijn geld afhandig heeft gemaakt.
Nu ik dit schrijf schiet het me te binnen, een paar maanden terug, vriendin neemt ex vriend weer in huis schrijver zwerft op straat etc. etc. :banghead:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Veel succes. En laat even weten hoe het afgelopen is.
Hier nog een stukje over hoe je eventueel geld zou kunnen laten overmaken (als je toch iemand kunt vinden die je wil helpen): http://www.cgchicago.org/article.asp?ar ... 00000127EN
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

PBBI schreef:Ik heb dit verhaal bijna identiek al eens eerder gelezen, of ik moet een tijd terug een flash into the future hebben gehad. Als dit zou zijn dan is het jammer dat ik toen niets heb geschreven, had ik kunnen waarschuwen dat het verkeerd zou gaan.
Nu ik dit schrijf schiet het me te binnen, een paar maanden terug, vriendin neemt ex vriend weer in huis schrijver zwerft op straat etc. etc. :banghead:
Ik had ook een Deja Vu.. Kon alleen het desbetreffende bericht niet terug vinden...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Ik had ook een Deja Vu.. Kon alleen het desbetreffende bericht niet terug vinden...
Het zal een magere troost zijn voor de topicstarter om te weten dat hij de zoveelste op een jaar tijd is die in soortgelijke situatie hier aan komt kloppen...
Spijtig genoeg kunnen wij hier ook niks aan veranderen, berouw komt na de zonde en verstand met de jaren.
Het enige wat wij kunnen adviseren is om naar de ambassade of het consulaat te gaan (en misschien eerst even te telefoneren met hen, vooraleer je geld stopt in een ticket om daar te geraken). Vraag hen of je misschien een overval moet plegen opdat je in de gevangenis komt en misschien op die manier terug in Nederland geraakt.
Hopelijk heb je een wijze les geleerd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

PBBI schreef:Ik heb dit verhaal bijna identiek al eens eerder gelezen, of ik moet een tijd terug een flash into the future hebben gehad.
Ja ik ook. Diegene zat toen in de bibliotheek en zwierf verder rond, maar had geen tijd om terug te komen om de antwoorden te lezen. Of iets dergelijks. Ik vind dit soort verhalen altijd zo wazig en om eerlijk te zijn geloof ik ze voor geen meter.

Wat een nonsens. Als dit echt waar is verkoop je toch gewoon die computer van je 'vriendin' waar je nu op zit te typen en koopt een ticket. :bs:
Satorisama
Amerika-ontdekker

Nou zeg,

Als diefstal jouw manier is om je eigen problemen op te lossen, dan heb je zelf ook een serieus probleem, gast.

Geloof het of niet; Het is wat het is. Ik maak geen excuses voor de ongelooflijke stomme fout die ik gemaakt heb, doch dat is geen rede om
op deze manier te reageren. Ik probeer slechts advies te zoeken, en dit soort reacties zit niemand op te wachten alos men in de problemen zit.

Voor alle anderen; Nogmaals hartelijk bedankt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als jij nog een retourticket hebt zou je de luchtvaartmaatschappij kunnen bellen en vragen hoeveel het kost om het om te zetten naar een datum binnenkort. Meestal is dat minder duur, dan een heel nieuw ticket. En anders, tja, dan zit je voor de rest van je leven in Indianapolis. Sorry, hoor, maar ik kan me dus echt niet voorstellen, dat er geen mens, die jou kent, in Nederland is, die je een credit card nummer kan geven en je de kosten kan voorschieten. Ze moeten je dan niet graag terugzien :roll: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Petra/VS schreef:Sorry, hoor, maar ik kan me dus echt niet voorstellen, dat er geen mens, die jou kent, in Nederland is, die je een credit card nummer kan geven en je de kosten kan voorschieten. Ze moeten je dan niet graag terugzien :roll: .
Dat had ik dus ook. Ik kan me niet voorstellen dat familie geen paar honderd euro voor kan schieten. Bedoel: het is familie! Hoe leven zij dan hier in Nederland? Dan verkopen zij maar die mooie computer of iets dergelijks. Familie lijkt me toch belangrijker!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Satorisama
Amerika-ontdekker

Dat vind ik dus ook. Ik ben uiteraard inmiddels nog steeds aan het bellen. Hopelijk is er toch iemand die mij kan steunen. Tot die tijd zal ik toch zelf moeten kijken wat de alternatieven zijn. Kennelijk is familie toch niet het belangrijkste. Verder zijn de meeste vrienden van mij studenten en we weten allemaal dat zij financieel niet bepaald ruim zitten. Iemand met een creditcard ken ik helaas niet.

Ik heb in ieder geval weer een hoop info waar ik iets mee kan eventueel dankzij jullie.
paulmadejong
Amerika-ontdekker

Bericht door paulmadejong »

Satorisama schreef:Dat vind ik dus ook. Ik ben uiteraard inmiddels nog steeds aan het bellen. Hopelijk is er toch iemand die mij kan steunen. Tot die tijd zal ik toch zelf moeten kijken wat de alternatieven zijn. Kennelijk is familie toch niet het belangrijkste. Verder zijn de meeste vrienden van mij studenten en we weten allemaal dat zij financieel niet bepaald ruim zitten. Iemand met een creditcard ken ik helaas niet.

Ik heb in ieder geval weer een hoop info waar ik iets mee kan eventueel dankzij jullie.
Indien je zelf student bent; log in op ib-groep.nl en neem tijdelijk een volledige lening. Ik weet niet of je dan deze maand de volledige lening al krijgt maar in ieder geval kun je aan geld komen.
Laatst gewijzigd door paulmadejong op 11 feb 2008, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer