Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Experation Date on J1-Visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
StageNYCfall2007
Amerikafan

Experation Date on J1-Visa

Bericht door StageNYCfall2007 »

Hallo allemaal, op mijn J1 visa staat een "experation date", en laat ik zeggen, dat visum verloopt ongeveer een week voor mijn terugvlucht. :roll:

Which makes me wonder; ben ik dan illegaal in de VS? Volgens mij maak ik me druk om niks - ik stress nogal snel - maar volgens mij is de experation date de laatste dag dat je 'allowed' bent om te werken in de VS. Op het DS-2019 (heb ik nu ff niet bij de hand) staat ook de exp. date, maar je mag daarna toch nog 30 dagen vrij rondreizen?

Ik kwam aan op 25 augustus, ik heb visum voor 5 maanden, dus tot 24 januari. Echter staat op mn visum: exp. date 18 Jan. En dat is, ehm, morgen.

Oftewel: moet ik vanavond nog op 't vliegtuig stappen? :?:
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
DixieChick
Amerika-expert

Re: Experation Date on J1-Visa

Bericht door DixieChick »

Op de website van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam staat het volgende:

"Can I take a holiday after I have completed my studies/exchange program?
If you have an F-1 visa you may remain in the United States for up to 60 days at the end of your studies; if you have an M-1 visa you may remain for up to 30 days, or in total one year from your date of admission, whichever is shorter. Holders of J-1 visas may remain for up to 30 days. If you wish to remain longer, you will be required to apply for an adjustment of status from F-1/M-1/J-1 to B-2 with the Department of Homeland Security having jurisdiction over your place of residence."

30 seconden zoekwerk:)

Ik denk dat je je dus niet druk hoeft te maken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer