Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F-1 visum met strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
soofie
Amerika-ontdekker

Bericht door soofie »

At the port of entry, an USCIS official may deny admission (which is equivalent of canceling the visa) to the holder of a valid visa if the traveler's activities will not be compatible with the specified visa category, or the USCIS officer discovers some fraud with the traveler. Legally there are various grounds of exclusion such as certain diseases, previously being out-of-status, criminal history based on which the USCIS officer can deny the entry into US despite the fact that the person has a valid visa.
If a person contradicts a statement made at the Consulate, or if there is a discrepancy between the documents being submitted at the Port of Entry and the statements by the applicant, the immigration officer at port of entry may return that person to his/her home country.

Las ik net online... ik zou eerlijk zijn, want wat al eerder gezegt is, ze kunnen dus wel je record zien met die notitie van je verleden.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ik zou ook ja invullen en nu vast een brief met uitgebreide uitleg van de politie gaan regelen. Zoals boven reeds gezegd zullen ze op het consulaat het verschil wel zien tussen een baldadige jongeling en een potentiele terrorist. Vergeet dan overigens niet die brief ook mee het vliegtuig in te nemen zodat je die desgevraagd bij immigrations kan laten zien...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

fcolos schreef:Ik zou ook ja invullen en nu vast een brief met uitgebreide uitleg van de politie gaan regelen. Zoals boven reeds gezegd zullen ze op het consulaat het verschil wel zien tussen een baldadige jongeling en een potentiele terrorist. Vergeet dan overigens niet die brief ook mee het vliegtuig in te nemen zodat je die desgevraagd bij immigrations kan laten zien...
Helaas helaas, zo'n brief krijg je niet van de politie. De wet op de politieregisters laat dat NIET toe. Onder bepaalde voorwaarden kan jij, dus niet het consulaat, een "Verklaring van goed gedrag" aanvragen. (via de gemeente waar je staat ingeschreven)

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... iculieren/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ruud2004 schreef:
fcolos schreef:Ik zou ook ja invullen en nu vast een brief met uitgebreide uitleg van de politie gaan regelen. Zoals boven reeds gezegd zullen ze op het consulaat het verschil wel zien tussen een baldadige jongeling en een potentiele terrorist. Vergeet dan overigens niet die brief ook mee het vliegtuig in te nemen zodat je die desgevraagd bij immigrations kan laten zien...
Helaas helaas, zo'n brief krijg je niet van de politie. De wet op de politieregisters laat dat NIET toe. Onder bepaalde voorwaarden kan jij, dus niet het consulaat, een "Verklaring van goed gedrag" aanvragen. (via de gemeente waar je staat ingeschreven)

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... iculieren/
dat maakt het niet echt makkelijker zo...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Max
Amerika-newbie

Bericht door Max »

Is dat echt waar over de verklaring van goed gedrag? Een vriend van me die tegelijkertijd ook naar de VS gaat met een J1 visum begon er namelijk over dat we dat misschien nodig hadden. Wij naar de gemeente om die rommel die regelen. 2 weken later krijgen we brief van Justitie dat de VS geen verklaring van goed gedrag afgeeft voor een visum en dat dus de procedure ervan is stopgezet. Gevolg is dat ik 30 euro armer ben en ik geen verklaring van goed gedrag heb (achteraf was dit ook helemaal niet nodig trouwens, het was ook meer onder het mom van ´hoe meer we meenemen naar t consulaat, hoe beter´'.

Misschien dat het in deze situatie helemaal anders is, maar mijn ervaring is dus dat ze zo´n verklaring niet willen afgeven.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Max schreef:Is dat echt waar over de verklaring van goed gedrag? Een vriend van me die tegelijkertijd ook naar de VS gaat met een J1 visum begon er namelijk over dat we dat misschien nodig hadden. Wij naar de gemeente om die rommel die regelen. 2 weken later krijgen we brief van Justitie dat de VS geen verklaring van goed gedrag afgeeft voor een visum en dat dus de procedure ervan is stopgezet. Gevolg is dat ik 30 euro armer ben en ik geen verklaring van goed gedrag heb (achteraf was dit ook helemaal niet nodig trouwens, het was ook meer onder het mom van ´hoe meer we meenemen naar t consulaat, hoe beter´'.

Misschien dat het in deze situatie helemaal anders is, maar mijn ervaring is dus dat ze zo´n verklaring niet willen afgeven.
Ik neem aan dat je bedoeld dat de Nederlandse justitie jou geen verklaring wil afgeven tbv een Amerikaans visum ? Als dat zo is, dan zullen ze dat met van afwijzing aangeven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie