Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1 visum geldigheid

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Enidan87
Amerika-newbie

J1 visum geldigheid

Bericht door Enidan87 »

Hey allemaal,

Heb vandaag mijn J1 visum ontvangen :D :D !! Dus nu verder met de rest van de voorbereidingen. En daar heb ik dus een vraagje over 8) .
In mijn visum staat als expiration date 9 mei 2008. Nu weet ik dat dit niet de datum is waarop ik het land uit moet, maar dat dit de laatste datum is waarop ik het land met dit visum in mag. Echter, hoe lang mag ik na 9 mei nog in de USA blijven? Op de site van het consulaat staat iets dergelijks als 'zolang als de douane bij the port of entry toestaat'. Maar ik wil graag na mijn studie (na 9 mei dus) nog familie gaan bezoeken. Dus hoeveel tijd heb ik nog na 9 mei??

Help??
soofie
Amerika-ontdekker

Bericht door soofie »

30 dagen ;) "grace period"

Ik wacht trouwens nog steeds op mijn visa! Ik had donderdag een afspraak, volgens track&trace krijg ik hem maandag.. wat een geluk dat jij hem wel op zaterdag gekregen hebt (ivm met aangetekende post)
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Met een J-1 visum mag je 30 dagen voor de begin datum van het visum het land in. En ook 30 dagen langer blijven, dat zijn toch mooi 2 extra maandjes ;)
Afbeelding
Enidan87
Amerika-newbie

Bericht door Enidan87 »

soofie schreef:30 dagen ;) "grace period"

Ik wacht trouwens nog steeds op mijn visa! Ik had donderdag een afspraak, volgens track&trace krijg ik hem maandag.. wat een geluk dat jij hem wel op zaterdag gekregen hebt (ivm met aangetekende post)
Ik had hem vrijdag eigenlijk al, maar was toen niet thuis. Heb hem dus op het postkantoor op moeten halen: vandaar dat ik hem op zaterdag had :)
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Imke schreef:Met een J-1 visum mag je 30 dagen voor de begin datum van het visum het land in. En ook 30 dagen langer blijven, dat zijn toch mooi 2 extra maandjes ;)
Dit is niet helemaal correct. Je mag inderdaad vanaf 30 dagen voor start van je visum, tot aan de verloopdatum met dat document het land in. Hoe lang je in de VS mag blijven wordt echter niet bepaald door je visum, maar door je DS-2019. Je mag blijven tot 30 dagen na de vervaldatum van je DS-2019 form.
Als je DS-2019 geldig is, maar je visum verlopen zit je volledig legaal in de states. Je kunt dan echter niet de VS uit en weer in (je zult dan een nieuw J-1 moeten aanvragen).
Wanneer je overigens heel lang na het ingaan van je visum pas voor het eerst naar de VS gaat, heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen bij immigrations, maar dat terzijde.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer