Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 year rule J-1 visum
2 year rule J-1 visum
Vaak wordt hier geschreven dat een J-1 visum alleen voor studenten is maar het is ook mogelijk om maximaal 18 maanden een soort trainingprogram te gaan volgen mits je een opleiding hebt dat aansluit op het soort werk wat je gaat doen.
Al eerder is mij door het bedrijf visaversa.com zo'n visum aanbevolen en toen werd er bij gezegd dat ik niet onder de 2 jaar regel zou vallen.
Maar nu kan ik via een ander bedrijf wellicht 18 maanden naar Amerika maar die sturen mij alleen informatie over wanneer ik nog een keer het J1 visum zou willen aanvragen, dan moet ik 6 maandne terug naar Nederland. Nu weet ik eigenlijk nog niks! Ik wil proberen om wanneer ik in het land ben en de training doe daar een baan te vinden en een H visum te krijgen. Maar als ik 2 jaar terug naar Nederland moet heb ik er niks aan!
Wie kan me helpen met meer info over de 2 year rule, wanneer je eronder valt en wanneer niet?
Thanx weer!
Al eerder is mij door het bedrijf visaversa.com zo'n visum aanbevolen en toen werd er bij gezegd dat ik niet onder de 2 jaar regel zou vallen.
Maar nu kan ik via een ander bedrijf wellicht 18 maanden naar Amerika maar die sturen mij alleen informatie over wanneer ik nog een keer het J1 visum zou willen aanvragen, dan moet ik 6 maandne terug naar Nederland. Nu weet ik eigenlijk nog niks! Ik wil proberen om wanneer ik in het land ben en de training doe daar een baan te vinden en een H visum te krijgen. Maar als ik 2 jaar terug naar Nederland moet heb ik er niks aan!
Wie kan me helpen met meer info over de 2 year rule, wanneer je eronder valt en wanneer niet?
Thanx weer!
Ben geen expert, maar ben zelf ook bezig informatie te verzamelen over J1 en H visum. Heb tot nu toe goede ervaringen met de adviezen van Visaversa. Verder staat er veel op de immigratiewebsites zoals
http://exchanges.state.gov/education/jexchanges/
Ik heb begrepen dat Nederlanders niet onder de 2-jaar-terug-regel vallen.
Verder dacht ik dat je in toaal max 18 maanden op een J1 mag, dus als je de eerste keer een J1 van 6 maanden aanvraagt, mag je daarna nog eens max 12 maanden op een ander J1.
Na het J1 visum kun je zonder lange terugkeer naar NL een H visum aanvragen. Je moet wel een keer de grens over met je nieuwe visum.
Succes!
http://exchanges.state.gov/education/jexchanges/
Ik heb begrepen dat Nederlanders niet onder de 2-jaar-terug-regel vallen.
Verder dacht ik dat je in toaal max 18 maanden op een J1 mag, dus als je de eerste keer een J1 van 6 maanden aanvraagt, mag je daarna nog eens max 12 maanden op een ander J1.
Na het J1 visum kun je zonder lange terugkeer naar NL een H visum aanvragen. Je moet wel een keer de grens over met je nieuwe visum.
Succes!
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
Halo,
De J-1 visum is maximaal 18 manden. De J-1 visum ("the Exchange Visitor Visa") is voor profesioneel "training" en onderwijs, en de tijd voor elke J-1 is de tijd verplicht voor de bijzonder training programa von de applicant.
Veel mensen krijgen een J-1 visa voor 6, 9, of 12 maanden. Maar, zeker, iedereen willen en 18-maand visa krijgen.
De "two year homestay rule" is niet voor alle J-1 visas. In engels: The homestay rule applies in principle to those J-1 holders who have been funded in the US either by a US government program or by their own government. The prupose of the homestay rule is to ensure that the visa holders take the knowledge and learning they had acquired in the US back to their home country and put it to use before they can again return to the US on another visa.
De regels voor de J-1 visa zijn een beetje compliciert (natuurlijk) en het is ook mogelijk dat mensen kan voor een 2 yr Homestay rule "waiver" vragen.
Wann ik ben terug in nederland nexte, mischien ik moet een bijzonder "J-1 Visa Seminar" avond hebben in Amsterdam of Den Haag.
gr. Dick
De J-1 visum is maximaal 18 manden. De J-1 visum ("the Exchange Visitor Visa") is voor profesioneel "training" en onderwijs, en de tijd voor elke J-1 is de tijd verplicht voor de bijzonder training programa von de applicant.
Veel mensen krijgen een J-1 visa voor 6, 9, of 12 maanden. Maar, zeker, iedereen willen en 18-maand visa krijgen.
De "two year homestay rule" is niet voor alle J-1 visas. In engels: The homestay rule applies in principle to those J-1 holders who have been funded in the US either by a US government program or by their own government. The prupose of the homestay rule is to ensure that the visa holders take the knowledge and learning they had acquired in the US back to their home country and put it to use before they can again return to the US on another visa.
De regels voor de J-1 visa zijn een beetje compliciert (natuurlijk) en het is ook mogelijk dat mensen kan voor een 2 yr Homestay rule "waiver" vragen.
Wann ik ben terug in nederland nexte, mischien ik moet een bijzonder "J-1 Visa Seminar" avond hebben in Amsterdam of Den Haag.
gr. Dick
Hey Dick, dat is een goed plan haha want het blijft nog wel erg onduidelijk voor me. Het is een organisatie die je voor 18 maanden bij een hotel een training kan laten lopen. Mits je een diploma hebt in het toersime. Dat heb ik maar ik neem dan niet aan dat ze mij hier in Nederland nou zoooo graag wil terug willen hebben toch??
Als ik het zo lees dan val ik er niet onder..... Maar ja straks heb ik wel zo'n two year stempel op m'n visum!

Als ik het zo lees dan val ik er niet onder..... Maar ja straks heb ik wel zo'n two year stempel op m'n visum!
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
Dutchy, omdat m'n nederlands niet so sterke is, ik kan begrijp niet so veel van je message vanddag. Dit is in nederlands taal messageboard, zo ik kan niet engels schijven hier. Als je heb een vraag over en J-1 visum voor en hotel stagier hier in de vs, je kan vestuur een email en engels an:
ams@visa-consult.us
gr. Dick
ams@visa-consult.us
gr. Dick
Helaas mag je tegenwoordig nog maar 1 keer een J1 visum aanvragen voor Amerika. Ik ben zelf in 2000 naar Boston geweest op een management trainee J1 visa. Twee jaar geleden heb ik het nog voor elkaar gekregen voor een work & travel visum en heb toen 4 maanden in New York gewerkt. In Boston heb ik 6 maanden gewerkt. Momenteel ben ik bezig om opnieuw terug te gaan naar amerika, maar afgelopen jaar zijn de regels weer strenger geworden waardoor je maar 1 keer een J1 aan kunt vragen ongeacht of je er nu 6 of 18 maanden hebt gezeten. tot een tijdje geleden was het niet al te lastig om meerdere keren zo'n soort visum aan te vragen, als je er maar voor zorgde dat je de tijd die je in amerika hebt gezeten ook weer in nederland zat voordat je weer een nieuw visum aan kunt vragen. Mocht iemand toch nog ergens mogelijkheden zien zou je het dan laten weten, want ik wil niets liever dan terug naar Amerika. Als je op zoek bent naar werk in Amerika en je zit in toerisme/hotel moet je eens kijken op http://www.hrc-international.com. Zij kunnen werk en visa en dergelijke regelen en kunnen je meer informatie geven over visa en dergelijke.
groetjes
groetjes
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 17250 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!