Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'M' op visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Knibble
Amerika-ontdekker

'M' op visum

Bericht door Knibble »

Hi allemaal,
Ik ben benieuwd hoe ik een 'M' op mijn visum krijg zodat ik op en neer kan reizen tijdens mijn verblijf in CA. Kan iemand mij adviseren? Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Knibble, misschien even vermelden welk soort van visum je hebt? Mogelijk speelt dat een rol?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Knibble
Amerika-ontdekker

'M' op visum

Bericht door Knibble »

Sorry, tuurlijk :oops: .. dat is een J1 visum
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Hmm, volgens mij is dat standaard bij J1. Ik heb iig nergens om gevraagd en heb een keurige M!
Libertad o la Muerte!
Knibble
Amerika-ontdekker

Bericht door Knibble »

dan wacht ik het maar gewoon even af, thanks!
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Knibble schreef:dan wacht ik het maar gewoon even af, thanks!
ja is gewoon standaard op J-1 (ik kreeg beide keren ook een M, en heb nog nooit een Nederlander zonder M gezien :) ). voor de zekerheid kun je tijdens je interview even vragen (nadat je hoort dat het visum is goedgekeurd ;)), of multiple entries zijn toegestaan.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Knibble
Amerika-ontdekker

Bericht door Knibble »

Lijkt me een goed plan :wink: Kan helemaal zenuwachtig worden voor de afspraak. 29 augustus moet ik ervoor. Ik geloof dat ze een middag hebben georganiseerd met heel erg veel J1 visa applicants. Ik mag geen tas mee, moet alles voor de 24e opsturen... ben benieuwd!
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Maak je niet te druk vantevoren, uiteindelijk valt het namelijk (net als eigenlijk alles in het leven) heel erg mee. Zorg gewoon dat je je formulieren hebt ingevuld en ondertekend, kunt laten zien dat ze weten van je komst, je geld hebt en dat je terug gaat keren. Envelop en pasfoto's, klaar ben je.
Eenmaal op het consulaat wijst alles zich vanzelf.
Succes!
Libertad o la Muerte!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Lola schreef:Maak je niet te druk vantevoren, uiteindelijk valt het namelijk (net als eigenlijk alles in het leven) heel erg mee.
off topic, maar ik kon het niet laten te reageren. ik vond dit zo'n interessante opmerking. duidelijk gesproken vanuit een positie van privilege, waarschijnlijk white middle class european. en ook nog gezond, want ik denk dat er mensen zijn in Peru die het niet met je eens zullen zijn, evenals een stel kinderen in Afrika die voor hun broertjes en zusjes zorgen omdat hun ouders aan AIDS zijn gestorven, of al die illegale immigranten die in sweatshops of in de sexindustrie werken, en de slachtoffers van beide kanten van de oorlog in Irak.

Niet alles in het leven valt mee, lijkt me. Maar de afspraak bij het consulaat is een eitje, zeker vergeleken bij het begraven van je derde en laatste kind.
SEEING IS BELIEVING
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Well excuse me! Wat een overtrokken reactie zeg, zo kun je elke opmerking wel compleet buiten de context plaatsen en vervolgens afvlammen.
Natuurlijk valt het niet mee om de dingen te moeten ondergaan die jij nu noemt. Maar je dacht toch ook niet dat ik die voor ogen had?
Ik doelde op het algemene principe dat mensen zich vaak druk maken over op handen staande gebeurtenissen (dus niet dingen die je overkomen!), en achteraf concluderen dat het allemaal erg meeviel. Heb ik het zo voldoende opgehelderd voor je?
En nog iets: assumpties aangaande mijn persoonlijke omstandigheden stel ik niet op prijs, en getuigen van een ondoordachte discussiestijl.
Libertad o la Muerte!
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

doreennicole schreef:
Lola schreef:Maak je niet te druk vantevoren, uiteindelijk valt het namelijk (net als eigenlijk alles in het leven) heel erg mee.
off topic, maar ik kon het niet laten te reageren. ik vond dit zo'n interessante opmerking. duidelijk gesproken vanuit een positie van privilege, waarschijnlijk white middle class european. en ook nog gezond, want ik denk dat er mensen zijn in Peru die het niet met je eens zullen zijn, evenals een stel kinderen in Afrika die voor hun broertjes en zusjes zorgen omdat hun ouders aan AIDS zijn gestorven, of al die illegale immigranten die in sweatshops of in de sexindustrie werken, en de slachtoffers van beide kanten van de oorlog in Irak.

Niet alles in het leven valt mee, lijkt me. Maar de afspraak bij het consulaat is een eitje, zeker vergeleken bij het begraven van je derde en laatste kind.
Wow, ik begrijp absoluut niet waar deze degenererende opmerkingen vandaan komen en als zodanig wat zij doen op dit forum. Het feit dat andere forum members wellicht er een andere menig op na houden geeft jouw niet het recht deze personen de grond in te stampen met een relaas dat kant nog wal raakt. Het feit dat Lola iemand gerust wenst te stellen heeft absoluut niets te maken het feit dat er misstanden zijn in de wereld. Ik denkt dat iedereen die de krant leest of naar het nieuws kijkt dat wel weet. Ik denk echter dat dit niet het juiste forum is om je persoonlijke frustraties te uiten en daar andere forum leden in te betrekken. Zoals we hier in Amerika zeggen: "That wasn't called for"....

Ik hoop daarom dat in het vervolg de moderator degelijke reacties direkt verwijderd.

MvG

BostonBoy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Edit: mijn reactie weer verwijderd. Was door Lola en Bostonboy al duidelijk genoeg en anders dwalen we veel te ver off topic.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer