Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
6.45 euro op envelop (voor paspoort)
-
- Amerikafan
6.45 euro op envelop (voor paspoort)
Om je visum te krijgen moet je een A5 envelop met eigen adres, en 6.45 euro postzegels erop doen.
Ik heb dat gedaan bij het postkantoor. Daar zeiden ze '6.45 euro is aangetekend', dus kreeg ik een 'aangetekend' sticker om mn envelop. Is dat goed? Of moeten het postzegels zijn...?
Ik heb dat gedaan bij het postkantoor. Daar zeiden ze '6.45 euro is aangetekend', dus kreeg ik een 'aangetekend' sticker om mn envelop. Is dat goed? Of moeten het postzegels zijn...?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Re: 6.45 euro op envelop (voor paspoort)
Kan allebei. Dat bedrag moet erop zodat het consulaat je paspoort aangetekend terug kan sturen.StageNYCfall2007 schreef:Om je visum te krijgen moet je een A5 envelop met eigen adres, en 6.45 euro postzegels erop doen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Ik heb afgelopen dinsdag mijn visumafspraak gehad op het consulaat (dit was de tweede keer alweer overigens. Een paar jaar geleden ook moeten doen).
En je moet inderdaad een aangetekend envelop meegeven. Gewoon een envelop (A5) met je naam en adresgegevens erop en een formulier kopen bij het postkantoor. Het is een groen stickervelletje en kost 6,45 euro.
Ik had mijn visum op donderdag alweer binnen.
Succes!
En je moet inderdaad een aangetekend envelop meegeven. Gewoon een envelop (A5) met je naam en adresgegevens erop en een formulier kopen bij het postkantoor. Het is een groen stickervelletje en kost 6,45 euro.
Ik had mijn visum op donderdag alweer binnen.
Succes!
-
- Amerikafan
Ja, dat stickervelletje heb ik ook gekregen. Wat is dat en wat moet ik ermee doen?
En: Na hoeveel dagen krijg je het visum toegestuurd? Ik wil hem een dag erna krijgen, want de dag erop ga ik vroeg weg met vakantie...
En: Na hoeveel dagen krijg je het visum toegestuurd? Ik wil hem een dag erna krijgen, want de dag erop ga ik vroeg weg met vakantie...
GOD BLESS AMERICA
USA Trips
USA Trips
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Helaas is het niet mogelijk om je paspoort fysiek te komen halen. Ik adviseer je om een oranje TNT envelop bij het postkantoor te kopen, ik meen dat het zo'n 18 euro kost. Je paspoort wordt dan inderdaad de volgende dag bij je bezorgd.Imke schreef:Weet niet waar je woont maar misschien zou je het de volgende dag kunnen ophalen als dat kan (kan me alleen niet echt voorstellen).
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Het groene stickervelletje moet je op de envelop plakken waar je anders de postzegels plakt. Ik stond ook erg raar te kijken toen ik dat groene dingetje in mijn handen kreeg gedrukt op het postkantoor, maar het klopt echt.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
-
- Amerikafan
@ Sue
Maar de vrouw aldaar plakte zelf al (een deel van) de sticker erop op de plek van de postzegels..
Nu heb ik ook nog in mijn bezit het andere deel van de sticker... Los. Wat doe ik daarmee?
Maar de vrouw aldaar plakte zelf al (een deel van) de sticker erop op de plek van de postzegels..
Nu heb ik ook nog in mijn bezit het andere deel van de sticker... Los. Wat doe ik daarmee?
GOD BLESS AMERICA
USA Trips
USA Trips
Bewaren tot je je paspoort weer hebt, en daarna opetenStageNYCfall2007 schreef:@ Sue

"You're drunk again."
Uhm.. of het echt kan ik je niet vertellen, maar op de website van het consulaat staat dat het via de aangetekende post (registered mail) verzonden moet worden. Ze nemen waarschijnlijk geen genoegen met gewone postzegels.
Ik zou zelf niet het risico nemen en gewoon een stickervel voor aangetekende post kopen bij het postkantoor. (dat heb ik alle twee de keren gedaan toen ik een F-1 visum kreeg)
Ik zou zelf niet het risico nemen en gewoon een stickervel voor aangetekende post kopen bij het postkantoor. (dat heb ik alle twee de keren gedaan toen ik een F-1 visum kreeg)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1919 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties