Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag beperkte capaciteit ambassade Amsterdam
Vraag beperkte capaciteit ambassade Amsterdam
Beste leden,
Om medische redenen wil ik graag deelnemen aan een medische studie in de VS. Op dit moment wordt mijn dossier beoordeeld door het relevante ziekenhuis. Ik heb nog geen zekerheid of het doorgaat, maar ik ga alvast op onderzoek uit naar de mogelijke vervolgstappen om tijd te kopen (de ziekte wacht niet).
Ik denk dat ik een B2-visum nodig zal hebben aangezien het ook deelname aan een medische trial gaat. Ik weet nog niet wat de beoogde duur van studiedeelname is, anders is een ESTA mogelijk ook relevant.
Hoe dan ook, ik maak me zorgen dat ik veel tijd ga verliezen door de lange visumprocedure, nu ik gehoord heb dat de ambassade in Amsterdam "verminderde capaciteit heeft voor visumaanvragen". Als Nederlands staatsburger vraag ik mij dus af of ik niet beter mijn aanvraag bij de ambassade in Brussel of Frankfurt kan doen. Maar ik heb ook gelezen dat de procedure voor niet-Belgen 170 dagen betreft. Dat is te lang. Dat overleef ik niet.
Heeft iemand enige kennis van de situatie in Amsterdam en/of alternatieven? Ik zou uw hulp hartelijk waarderen.
Om medische redenen wil ik graag deelnemen aan een medische studie in de VS. Op dit moment wordt mijn dossier beoordeeld door het relevante ziekenhuis. Ik heb nog geen zekerheid of het doorgaat, maar ik ga alvast op onderzoek uit naar de mogelijke vervolgstappen om tijd te kopen (de ziekte wacht niet).
Ik denk dat ik een B2-visum nodig zal hebben aangezien het ook deelname aan een medische trial gaat. Ik weet nog niet wat de beoogde duur van studiedeelname is, anders is een ESTA mogelijk ook relevant.
Hoe dan ook, ik maak me zorgen dat ik veel tijd ga verliezen door de lange visumprocedure, nu ik gehoord heb dat de ambassade in Amsterdam "verminderde capaciteit heeft voor visumaanvragen". Als Nederlands staatsburger vraag ik mij dus af of ik niet beter mijn aanvraag bij de ambassade in Brussel of Frankfurt kan doen. Maar ik heb ook gelezen dat de procedure voor niet-Belgen 170 dagen betreft. Dat is te lang. Dat overleef ik niet.
Heeft iemand enige kennis van de situatie in Amsterdam en/of alternatieven? Ik zou uw hulp hartelijk waarderen.
-
Gerlinde
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Vraag beperkte capaciteit ambassade Amsterdam
Een mogelijke maar wel duurdere oplossing is de ambassade in Curacao. Als Nederlander mag je daar gebruik van maken. Ten minste als de regels niet veranderd zijn. De ambassade op Curacao heeft heel korte wachttijden.
Word je betaald voor die medische studie? Indien ja, valt het dan niet onder de categorie werk?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom niet op een esta?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als het om een levensbedreigende medische noodzakelijke reden gaat kun je een spoed procedure aanvragen bij het consulaat. Anders zou ik Frankfurt proberen want ook Brussel heeft niet heel veel afspraak mogelijkheden. Mijn zoon heeft ook een aantal maanden moeten wachten op een afspraak in Brussel.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
https://enchantedvacationvillas.com
- bedeve
- Amerika-expert
Zeg jij wel wat je bedoelt , en bedoel jij wel wat je zegt @Johan43 ??Johan43 schreef: ↑26 feb 2026, 16:34Beste leden,
Want uit jouw verhaal kun je meer dingen lezen.
Wil je mee doen aan een studie traject ??
Dan is er een heel ander visatraject nodig dan een keuze tussen Esta en B2
Of is er sprake van een ( universitair ) medisch project waar jouw medische casus mogelijk een onderdeel van wordt.
Dan zou er wel sprake kunnen zijn van een keuze tussen Esta en B2.
Maar voor dat soort zaken zorgt communicatie met het Consulaat er voor dat er een maatwerk oplossing komt die los staat van de gangbare / toeristische visatrajecten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
viewtopic.php?f=17&t=82352&p=1356485#p1356485
In de introductie van nieuwe leden heeft @johan43 eigenlijk al aangegeven waar het om gaat zie ik nu .
Hij wil als patient in een nieuw behandelproject komen.
Indien nodig is voor dat soort situaties bij het Consulaat heel veel ondersteuning mogelijk.
In de introductie van nieuwe leden heeft @johan43 eigenlijk al aangegeven waar het om gaat zie ik nu .
Hij wil als patient in een nieuw behandelproject komen.
Indien nodig is voor dat soort situaties bij het Consulaat heel veel ondersteuning mogelijk.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5182 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-