Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw B1/B2, 'specific travel plans'

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
EricH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Nieuw B1/B2, 'specific travel plans'

Bericht door EricH »

Beste mensen,
Mijn B1/B2 visa is bijna verlopen en ik ben begonnen met het invullen van een DS160 visa application voor een nieuw visum.
Nu loop ik tegen de volgende vraag tegen waardoor ik niet verder kan: “Have you made specific travel plans?”
Ik kan kiezen tussen ‘ja’ of ‘nee’ als antwoorden. Op dit moment heb ik nog geen concrete reisplannen, dus kies ik voor 'nee' als antwoord. Vervolgens wordt er gevraagd naar: ‘Intended Date of Arrival’, ‘Intended Length of Stay in U.S.’ en ‘Person/Entity Paying for Your Trip’.
Maar, die vragen zijn toch niet relevant als ik geen directe reisplannen heb? Ik vraag een visum aan om, mochten we besluiten om naar de US te vliegen, we (theoretisch) ook de volgende dag zouden kunnen vliegen. Niet dat ik meestal zo kort vooraf het besluit neem daarvoor en de tickets boek, maar het geeft me wel een stukje rust als ik weet dat dat het visum al geregeld is en ik daar geen energie in hoef te steken mochten we besluiten naar de US te vliegen.
Of is het voor deze vraag gebruikelijk dat je maar een datum invult waarop je mogelijkerwijze naar de US zou kunnen vliegen.
Heeft iemand een advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
Groet, Eric.
ADE01
Amerikakenner

Re: Nieuw B1/B2, 'specific travel plans'

Bericht door ADE01 »

Als je geen reisplannen hebt, heb je ook geen visum nodig. Dat is hoe de VS daar naar kijkt samen met vrijwel alle andere landen in de wereld. De oplossing is een reis plannen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Of pas aanvragen als je echt van plan er naar toe te gaan.
EricH
Amerika-ontdekker

Bericht door EricH »

Ik meende hier wel eens gelezen te hebben dat het best wel een paar maanden kan duren eer dat de procedure afgerond is. Meestal plannen we een reis meerdere maanden vooraf, maar het is ook voorgekomen dat we binnen enkele weken wilden reizen. En dan zou het visum wel eens te laat toegewezen kunnen worden om mee te kunnen gaan.
Gr., Eric
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Misschien een ticket/hotel/auto boeken die na het verkrijgen van het visum te annuleren zijn?
27 States so far...
EricH
Amerika-ontdekker

Bericht door EricH »

Tja, mijn gedachte nu is om te plannen om met Thanksgiving een dag of 5 á 7 daar te zijn, bij familie, dat doen we vaker, maar niet ieder jaar.
Voor dit jaar liggen de plannen nog niet vast, misschien moeten we dit jaar ook maar gaan en "van de nood een deugd maken".
Maar ik blijf het vreemd vinden.
Gr., Eric
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Echt raar is het niet, een visum vraag je normaal gesproken aan als je naar een land toe wilt, en niet om het maar te hebben.
Ik snap je denkwijze hoor, maar misschien idd een mooi excuus om even een weekje die kant op te gaan. :thumbup:
Mappie0504
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mappie0504 »

Ja ik zit eigenlijk wel met hetzelfde. In augustus visum aangevraagd, omdat ik me toen al had voorgenomen om in mei 2026 een weekje te gaan. Maar omdat ik nog niet de exacte data en verblijfadres wist (nu inmiddels wel) kon ik dat toen ook nog niet invullen. Over 2 weken heb ik mijn interview, hopelijk is dat geen euvel waarover ze vallen (zie mijn "eigen" topic)...

Maar oke, ik neem aan dat we niet de enigen zijn die zo'n formulier hebben ingevuld op het moment dat we onze reisplannen nog niet exact weten..??
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Er is geen controle op of je die plannen wel of niet uitvoert, en op de .gov website wordt vaak juist aangegeven dat je niets moet boeken voordat je een visum hebt, omdat het nooit zeker is dat je een visum krijgt. Dus verreweg de meeste aanvragen zijn voor reizen die nog niet vast staan. Maar als je helemaal geen plannen voor een reis hebt, heb je ook geen visum nodig. Kans is dan dat je wordt afgewezen met de vraag om weer terug te komen als je het visum wel nodig hebt.

De oplossing: bedenk een reis. Ik noem maar wat, met kerst 2026 naar NYC. Misschien heb je familie in Oklahoma die je mogelijk best van de zomer 'ns twee weken zou willen zien. De data? tentative, want je was aangeraden om nog niet te boeken voordat het visum in handen is, en je doet het ver van te voren ivm wachttijden. Zorg ook dat je iets kiest wat je kunt betalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer