Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang moet een B2-visum nog geldig zijn?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
MrVeth
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Hoe lang moet een B2-visum nog geldig zijn?

Bericht door MrVeth »

Dag allen,

Volgend jaar (2025) september/oktober ben ik van plan om weer drie weken door het zuiden van Amerika te gaan reizen.
Ik ben op dit forum al op zoek gegaan naar een antwoord op mijn vraag, maar kon zo het antwoord niet vinden.
Mocht er al een antwoord zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

De casus is als volgt: Op 12 februari 2016 heb ik mijn B-2 visum toegewezen gekregen. Dit visum zit in mijn oude paspoort. Dit visum verloopt op 9 februari 2026. Mijn huidige paspoort verloopt in 2028. Nu heb ik gelezen dat je paspoort nog wel even geldig moet zijn bij aankomst in Amerika. Daar zie ik geen probleem. Mijn vraag is dan ook: hoe lang moet je visum geldig zijn bij aankomst in Amerika? Is dit de periode dat je er daadwerkelijk wil verblijven of moet het visum nog langer geldig zijn dan dat? Over de periode dat ik wil gaan is het visum gewoon geldig.

Ik hoor graag van jullie. Alvast dank!
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2014 -- Trans-Canada trip: Van Victoria, BC naar St. John's, NL
2016 -- Chicago-Lake Michigan-Pittsburgh-DC-Philly-NY
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2018 -- Texas, Louisiana (US sports trip)
2019 -- Atlanta to NY (US sports trip part 2)
hemmie
Amerika-expert

Re: Hoe lang moet een B2-visum nog geldig zijn?

Bericht door hemmie »

Zoals ik het hier lees gaat het er alleen om dat het visum nog geldig moet zijn op het moment dat je bij je port of entry komt https://travel.state.gov/content/travel ... -date.html
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer