Tijdelijk wonen in Orlando voor werk.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sdr!
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2024, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tijdelijk wonen in Orlando voor werk.

Bericht door Sdr! »

Geachte,

hier weer een kans die misschien te mooi is, maar het onderzoeken waard.
ik ben momenteel een MT lid en manager in een Nederlands bedrijf ( wij leveren wereldwijd)
nu is de vraag of ik in US een afdeling/entiteit zou willen beginnen.
vanwege strategische redenen is Orlando eruit gekomen of omliggende gebieden.
ik ben getrouwd en heb 2 kleine kinderen 3/5 die ik mee moeten nemen die kant op.
de test periode die wij krijgen om te settelen en te kijken of het bedrijf levensvatbaar te maken is is 6 maanden.
zijn er tips ? zoals ik het nu lees zou het via een L2 visum kunnen ?
ik zou ook een huis willen huren aangezien kopen niet verstandig is voor 6 maanden.
mocht er iemand tips hebben of mij verder kunnen helpen ook met zoeken huis etc. als visum gelukt is hoor ik dit graag.
ook kwa leefgebied ik ben nog 0 keer in Orlando geweest.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7779
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: tijdelijk wonen in Orlando voor werk

Bericht door mtl »

Als het bedrijf zo graag wil dat jij die kant op gaat dan zou ik voor jouw vragen je wenden tot het bedrijf zelf.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: tijdelijk wonen in Orlando voor werk

Bericht door Pete.Z »

Precies dat, typisch iets wat een beetje serieus bedrijf regelt voor haar werknemers.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: tijdelijk wonen in Orlando voor werk

Bericht door hemmie »

L2 zou voor partner en kinderen zijn. L1 zou voor jou zijn, of misschien E2. Maar dat moet je uitzoeken met een immigration lawyer, die je werkgever in moet huren.
Alle andere praktische zaken zijn nu niet van belang, eerst moet er zicht zijn op een visum, en een uiteraard een correcte financiele vergoeding voor jou (hoe is je pensioenopbouw geregeld bijvoorbeeld, en je ziektekostenverzekering). Als je werkgever daar zelf geen ervaring mee heeft kunnen ze daar een adviseur voor inhuren.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: tijdelijk wonen in Orlando voor werk

Bericht door dutch_in_seattle »

Inderdaad. Als jouw bedrijf jou naar de V.S. wil sturen, dan moeten zij dat grotendeels voor je regelen, zeker qua visa en zo.
Ik vraag me af hoe serieus ze zijn, aangezien ze maar zes maanden uittrekken om vanaf nul een vestiging in de V.S. op te zetten en levensvatbaar te maken. Dat lijkt mij erg weinig tijd. Mocht het allemaal doorgaan, spreek dan van tevoren goed af wat de criteria voor succes zijn.
En laat je niet met een dooie mus blij maken, ook al is dit mogelijk een hele mooie kans voor je. Zij willen jou naar de V.S. sturen. Dan moet het voor jou ook interessant zijn, financieel en ook anderzins.

Wanneer je wat verder in het proces zit, zijn hier legio ervaringsdeskundigen in de V.S. die je nadere informatie kunnen geven en praktische vragen kunnen beantwoorden. Maar daar lijkt het me op dit moment een beetje vroeg voor.

Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Sdr!
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2024, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: tijdelijk wonen in Orlando voor werk

Bericht door Sdr! »

Misschien iets meer informatie.
We hebben al klanten in US maar die willen steeds meer lokaal kopen vandaar ook deze stap.
Het bedrijf waar ik voor werk heeft geen ervaring en heeft voor nu gevraagd aan mij om te kijken tot waar ik kom. We zijn geen corporate bedrijf maar iets kleiner. Mocht ik er niet uitkomen dan is hulp een optie , vandaar ook hier de eerste hulpvraag en als ik niet verder kom dan zullen we elders hulp inschakelen/kopen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Tijdelijk wonen in Orlando voor werk.

Bericht door Nagini »

Het krijgen van het juiste visa kan best een proces zijn, dus houd daar rekening mee.
De VS heeft een visa wat bedoelt is om een nieuwe branch op te zetten. De route is dan L1 A. Je kunt meer informatie vinden op de .gov website: https://www.uscis.gov/working-in-the-un ... or-manager . Voor de volledige text kun je ook https://www.ecfr.gov/current/title-8/ch ... tion-214.2 sectie L raadplegen.

Relevante informatie uit de algemene link:
For foreign employers seeking to send an employee to the United States as an executive or manager to establish a new office, the employer must also show that:
  • The employer has secured sufficient physical premises to house the new office;
  • The employee has been employed as an executive or manager for one continuous year in the three years preceding the filing of the petition; and
  • The intended U.S. office will support an executive or managerial position within one year of the approval of the petition.
See 8 CFR 214.2(l)(3)(v) for details.
Als jij in aanmerking komt voor een L1 kunnen een getrouwde partner en kinderen mee op L2 visas.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: tijdelijk wonen in Orlando voor werk

Bericht door Hockey »

Sdr! schreef:
01 mei 2024, 23:26
Het bedrijf waar ik voor werk heeft geen ervaring en heeft voor nu gevraagd aan mij om te kijken tot waar ik kom. We zijn geen corporate bedrijf maar iets kleiner. Mocht ik er niet uitkomen dan is hulp een optie , .....
Mijn advies: direct stoppen met zelf 'klooien'. Zoek direct een immigratieadvocaat in de buurt van Orlando en laat die al jullie vragen beantwoorden.
Als je gaat proberen dit zelf te regelen en je gaat nat kan jij niet meer op het Visa Waiver Program naar de VS.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tijdelijk wonen in Orlando voor werk.

Bericht door hemmie »

De visumaanvraag moet hoe dan ook via een immigration lawyer geregeld worden, dus die kan dan ook nu adviseren welk visum.

Mijn man werkt voor een klein bedrijf, wij hebben in India, de VS en Brazilie gewoond. In India en Brazilie konden we het visum zelf wel regelen, maar voor de VS (2x naar de VS verhuisd) altijd met immigration lawyer. Als je zelf zo'n visum probeert aan te vragen is het gedoemd te mislukken, volgens mij nemen ze je niet eens serieus, want iedereen gebruikt voor een werkvisum een immigration lawyer. Het bedrijf heeft ook altijd een adviseur gebruikt om te bepalen wat het salaris in het betreffende land zou moeten zijn, en wat er verder vergoed zou moeten worden. Zeker als je dit voor het eerst doet heb je geen idee van wat voor kosten er bij komen kijken, of gemiste inkomsten (bijvoorbeeld, compensatie voor gemiste kinderbijslag), en of het een goed idee is vrijwillig de AOW bij te verzekeren, en wie dat betaalt. Als je dit zelf gaat proberen te regelen ga je je jezelf echt in de vingers snijden.

Wij hebben heel veel wél zelf geregeld, maar dat kan gewoon echt niet met alles. En het gaat gewoon mis als je te veel zelf wil doen. Zo hadden wij in India geen expatbegeleiding na aankomst. Dat was een grote fout, er ging dat eerste jaar daar zoveel mis, het was daardoor nog veel zwaarder dan het had moeten zijn. Dus toen we naar Brazilie verhuisden was dat een absolute eis van onze kant, en dat maakt alles zo veel makkelijker. Zo iemand heb je in de VS overigens weer niet nodig, daar kun je als je er eenmaal bent alles zelf wel regelen normaal gesproken.
Terug in Texas!
Sdr!
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2024, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tijdelijk wonen in Orlando voor werk.

Bericht door Sdr! »

Bedankt allemaal voor de reacties,
het is mij duidelijk geworden door het zoeken en door jullie reacties dat het zelf regelen eigenlijk geen optie is.
heb dit het bedrijf laten weten en volgende week hebben we de eerste teamsmeeting met een immigration lawyer .
en er is een adviseur ingeschakeld die mij gaat ondersteunen.


groet
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tijdelijk wonen in Orlando voor werk.

Bericht door Pete.Z »

Keurig, hopelijk lukt het allemaal, veel succes! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer