Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
gurgi
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2006, 00:48
Locatie: Limburg (België)

Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Bericht door gurgi »

Hallo allemaal,
Zéér specifieke vraag hier :
Ik heb vorige week zondag (7 april) een ESTA aanvraag ingediend, en deze is nog steeds "pending". Ik denk dat ik best toch een VISA-aanvraag opstart nu het MISSCHIEN nog kan (reisdatum is 2 mei). Maar ik vraag me af of dan tegelijkertijd de ESTA-aanvraag zal worden stop gezet, zodra ik de VISA-aanvraag begin. Want ik kan pas de datums voor de Embassy in Brussel zien (ik woon in België) NADAT de VISA-aanvraag van start gaat (NIET VOORAF), dus als de eerstvolgende datum te ver af is, heeft het toch geen zin meer. Maar ik hoop dat er dan alsnog een ESTA uit de bus komt, en niet (omwille van de VISA-aanvraag) is beëindigd.
Iemand ervaring mee ?
Alvast bedankt,
Bart
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 784
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Bericht door ClaireVHaut »

via welke site heb je de ESTA aangevraagd? Normaliter is het binnen een mum van tijd gereed.

https://esta.cbp.dhs.gov/ is de enige echte site waarop je dat moet doen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7766
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Bericht door mtl »

Op de officiele site kun je ook de status van je esta inzien.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7942
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Bericht door Pete.Z »

Desnoods eerst nog een nieuwe esta aanvragen.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Bericht door JeroenB »

Je kunt een ESTA hebben terwijl je een lopende VISA aanvraag hebt, het lijkt mij niet dat een VISA aanvraag je ESTA aanvraag in de weg zit aangezien ze bij een VISA aanvraag ook een ESTA die je al hebt ongeldig verklaren.

Heb je een geweigerde VISA aanvraag dan krijg je geen ESTA meer doordat er bij de ESTA gevraagd wordt of er eerder een VISA aanvraag geweigerd is.

Aan het aanvragen van een VISA hangt wel een iets duurder prijskaartje dan aan de ESTA, daarnaast ga je dat niet geregeld krijgen voor 2 mei.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 485
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Zal ESTA aanvraag stoppen zodra VISA aanvraag wordt gestart ?

Bericht door Nagini »

Als je 2 mei reist is de kans dat je nog een visum kunt krijgen vrijwel nul. Op dit moment zijn de wachttijden meerdere maanden, en zelfs met verversen van de planner zul je geluk moeten hebben dat dat binnen anderhalve week lukt, omdat je ook een paar dagen nodig hebt om dat visum te laten printen. Als je op dat moment nog niet bent afgewezen voor een ESTA zul je bij dat interview verder direct worden afgewezen voor een visum omdat je niet ineligeable bent voor een ESTA.

Ik zou je status checken op de officiele website. Het is inmiddels meer dan 72 uur, dus er zou iets veranderd moeten zijn. Als het mogelijk is een nieuwe aanvragen. Als je via een derde site een ESTA hebt aangevraagd, nu de officiele gebruiken, en hopen dat je indentiteit niet gestolen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer