Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar goed....

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar goed....

Bericht door CCBloom »

Ik ga in september drie weken naar Amerika met vakantie. Ik verblijf in Atlanta bij een vriendin en ga op zeker na drie weken weer naar huis, heb geen intentie om daar te blijven.

Heb ik hiervoor een visum nodig van de een of andere soort? Of kan ik zo met mijn ticket en paspoort naar Schiphol en that's that?
Afbeelding
henkbiesheuvel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door henkbiesheuvel »

niks nodig, je krijgt een 'visa waiver' aan boord van het vliegtuig, die vul je in en that's it. 90 dagen mag je geloof ik sowieso zonder visum verblijven
"misplaced New Yawkers"
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

wat moet ik op die visa waiver invullen? O.A. et eerste adres van verblijf toch? (Anna zit nu in een verhuizing, dus ik moet haar atlanta-adres nog krijgen...)
Bedankt voor je snelle antwoord!
Afbeelding
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

je vult daar in je verblijfplaats (de 1e nacht meestal)
vult en vragenlijst in of je weleens bent opgepakt, op een boerderij bent geweest, etc.
Als je iets met ja invult, dan kunnen ze je wat extra vragen stellen.
Ik kan naar eer en geweten altijd nee invullen 8)
op het customs formulier vragen ze of je cadeau's etc meeneemt en hoeveel de waarde is.
Het stelt allemaal niet zo veel voor. Gewoon goed lezen en goed nakijken of je alles hebt ingevuld
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Waarschijnlijk een stomme vraag, maar goed....

Bericht door JohnNJ »

CCBloom schreef:Heb ik hiervoor een visum nodig van de een of andere soort?
Meestal niet, maar er zijn een aantal uitsluitingsgronden, zoals een veroordeling voor een "crime involving moral turpitude" of het lijden aan een ziekte die de volksgezondheid in de U.S. zou kunen bedreigen.

--john
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

JohnNJ schreef: Meestal niet, maar er zijn een aantal uitsluitingsgronden, zoals een veroordeling voor een "crime involving moral turpitude" of het lijden aan een ziekte die de volksgezondheid in de U.S. zou kunen bedreigen.

--john
Sorry dat ik even inbreek, maar slaat dat ook op mij? Ik sta geregistreerd bij justitie omdat ik schuldig ben aan een misdrijf. Toen ik de officier van justitie vroeg of ik hiermee problemen kan krijgen bij de Amerikaanse douane, zei hij dat ik me geen zorgen hoefde te maken, omdat er gradaties zijn en ik in die zin niet een strafblad heb. Maar het staat wel geregistreerd. Ik heb het zo gelaten, maar laatst wees iemand me er weer op.

Voor de overige lezers, ik ben geen crimineel .. ;)
Elders op het forum staat het hele verhaal, wat betreft een domme inschatting van mijn kant.
Laatst gewijzigd door Sandy op 02 mei 2007, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Zolang je geen strafblad hebt voor een zwaar geweldsdelict of moord ofzo hoef je je geen zorgen te maken Sandy en kun je dus gewoon nee invullen
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bbuurt schreef:Zolang je geen strafblad hebt voor een zwaar geweldsdelict of moord ofzo hoef je je geen zorgen te maken Sandy en kun je dus gewoon nee invullen
Oh ja dat was de vraag van de persoon met wie ik laatst sprak hierover en me aan het twijfelen bracht. Moet ik ja of nee invullen. Dus ik kan gewoon nee invullen?
Sandy
henkbiesheuvel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door henkbiesheuvel »

gewoon overal NEE invullen, tenzij je in wereldoorlog II met de nazi's hebt samengewerkt of betrokken was bij spionage....

http://www.immihelp.com/visas/images/i94w.jpg
"misplaced New Yawkers"
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

CCBloom schreef:wat moet ik op die visa waiver invullen? O.A. et eerste adres van verblijf toch? (Anna zit nu in een verhuizing, dus ik moet haar atlanta-adres nog krijgen...)
Bedankt voor je snelle antwoord!
Kijk hier voor de informatie over het Visa Waiver Programma (I-94-formulier). Aan de rechter zijde van de pagina zie je info over het I-94 formulier en kan je voor- en achterzijde aanklikken, bekijken en ook vergroten.
Let er op, dat je t.z.t. bij het invullen, beide kanten invult.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Sandy schreef:
Bbuurt schreef:Zolang je geen strafblad hebt voor een zwaar geweldsdelict of moord ofzo hoef je je geen zorgen te maken Sandy en kun je dus gewoon nee invullen
Oh ja dat was de vraag van de persoon met wie ik laatst sprak hierover en me aan het twijfelen bracht. Moet ik ja of nee invullen. Dus ik kan gewoon nee invullen?
zoals Henkbiesheuvel onder jou het zo mooi formuleerde :)
gewoon nee invullen :)
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Sandy schreef:Sorry dat ik even inbreek, maar slaat dat ook op mij?
Het zou kunnen, maar ik denk het niet. Er bestaat echter geen officiele lijst van dergelijke delicten (het verschilt in de U.S. ook per staat) en men laat het aan de consulaire ambtenaren over. Die hebben een aantal richtlijnen:

9 FAM 40.21 - http://foia.state.gov/masterdocs/09fam/0940021aN.pdf

Zoals je daar kunt lezen is men vooral gespitst op alles wat met geweld, diefstal, drugs en fraude heeft te maken. Doorrijden na een een ongeval is in sommige staten een "crime of moral turpitude" indien je je uit de voeten maakte omdat er doden en gewonden waren, maar bij jou was er duidelijk iets anders aan de hand. Dat was beslist geen kwestie van moral turpitude. De term moral turpitude wordt bij visums gebruikt om mensen die als gevolg van een bepaalde gewetenloosheid of een karakterdefect een hoog risico lopen misdrijven te plegen. Dat is bij jou niet het geval, zo neem ik aan :) Gewoon niets zeggen, en geen slapende honden wakker maken.

--john
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bedankt voor de reacties, ik voel me nu wel opgelucht nu ik weet dat ik gewoon Nee kan invullen :D

Sorry CCBloom voor het inbreken in jouw draadje. Markro heeft een duidelijke site gegeven,
waarop je beide versies (groen en wit) van het I-94 formulier kunt bekijken.

Zie hier voorkant en achterkant van het I-94 formulier ....
Sandy
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

Geen probleem hoor, Sandy!
Dat formulier is wel te doen, zie ik in de gauwigheid...alleen niets gezien over een boerderij... Daar ook maar NEE invullen?? Gelukkig zijn alle antwoorden voor mij een NEE... (of vergeet ik nou die ene spionage actie voor de Russen tijdens de koude oorlog?;-))
bedankt voor de linkjes!!!
Afbeelding
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

:offtopic: Hey CCBloom, volgens mij moet jij je ticker even aanpassen in je profiel. Ik neem aan dat de bedoeling is dat je de ticker zelf ziet en niet de code? Dit kun je aanpassen door de code even tussen de tags te zetten :)

zie code hieronder

Code: Selecteer alles

[img]http://tickers.tickerfactory.com/ezt/d/4;10727;126/st/20070901/e/CC+in+the+US+of+A/dt/6/k/5e72/event.png[/img]
En dan krijg je dit te zien in je signature ...

Afbeelding
Sandy
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

yay! hij doet het! Thanx! ik dacht, als ik dit ook nog ga vragen, dan stel ik teveel domme vragen in een te korte tijd ;-)
Afbeelding
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

CCBloom schreef:yay! hij doet het! Thanx! ik dacht, als ik dit ook nog ga vragen, dan stel ik teveel domme vragen in een te korte tijd ;-)
Graag gedaan .. de enige domme vraag is de niet gestelde vraag ;)
Sandy
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

Sandy schreef:Bedankt voor de reacties, ik voel me nu wel opgelucht nu ik weet dat ik gewoon Nee kan invullen :D

Sorry CCBloom voor het inbreken in jouw draadje. Markro heeft een duidelijke site gegeven,
waarop je beide versies (groen en wit) van het I-94 formulier kunt bekijken.

Zie hier voorkant en achterkant van het I-94 formulier ....
Mijn vriend heeft wel een visum aan moeten vragen,dat was maar voor een vechtpartij in een kroeg 10 jaar terug,dus ik zou er zeker wel een aanvragen :?
Hij heeft daar een werkstraf voor gehad en die ook netjes gedaan.
Zou wat zijn als je meteen terug gestuurd wordt....
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Het probleem is dat niemand het echt zeker weet. Het lijkt iedereen sterk dat bijvoorbeeld in mijn situatie, ik teruggestuurd wordt of problemen ermee krijg. Ik heb het reisbureau nog even gebeld en het lijkt hun ook sterk, toch kunnen ze het ook niet met zekerheid zeggen. Om het zeker te weten zou ik denk ik de Amerikaanse ambassade moeten bellen. Maar om nu slapende honden wakker te maken ....

Ik ben vooralsnog gewoon van plan om 'nee' in te vullen, maar ben er nog niet helemaal gerust op ..
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Ik ben vooralsnog gewoon van plan om 'nee' in te vullen, maar ben er nog niet helemaal gerust op ..
Sandy,

In jouw geval gewoon NEE invullen. Het (in mijn ogen vrij onschuldige) akkefietje heeft je immers geen strafblad opgeleverd, toch?

Net wat je zelf ook al zegt, geen slapende honden wakker maken. Het kan een hoop moeilijkheden opleveren als je toch de vraag met JA beantwoordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer