Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA vraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sally95
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

ESTA vraag

Bericht door Sally95 »

Beste forumleden

Ik heb een vraag over de ESTA aanvraag. Ik ben geboren in een ander land maar heb al sinds jongs af aan een Nederlands paspoort. Nu kwam ik tijdens het invullen van mijn ESTA op deze vraag:

“Alternatief paspoort

Indien u nu of in het verleden een alternatief paspoort heeft gehad (van een andere nationaliteit dan uw huidige), vult u dan hieronder de gegevens van dit of deze paspoorten in. Let op: u hoeft dus niet uw vorige paspoorten in te vullen met dezelfde nationaliteit.”

Hierbij moet ik dan ook de gegevens van dat oude paspoort invullen. Maar die heb ik helemaal niet meer in bezit. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar vraag ik eventueel zulke gegevens op?

Ik hoor het graag indien iemand tegen soortgelijke vragen aanliep en wat de eventuele oplossingen zijn.

Alvast bedankt
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: ESTA vraag

Bericht door Nagini »

Volgens mij staat er in de instructies bij deze vraag dat als je de gegevens van het alternatieve paspoort niet meer weet, je UNKNOWN in het passport number field en 0000 bij date of expiration kunt invullen (of mogelijk allebei UNKNOWN, ik heb al een paar jaar niet meer op ESTA gereisd). Die instructies verschijnen als je met je muis op het ? vraagtekentje bij die vraag gaat staan.
Sally95
Amerika-newbie

Bericht door Sally95 »

@Nagini hartelijk dank voor je tip. Ik vind het gek dat ik dit over het hoofd heb gezien, wellicht heb ik geen juiste website gebruikt. Ik ga eens opzoeken wat de officiële website is om een ESTA aan te vragen. Groetjes
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Alleen aanvragen op http://esta.cbp.dhs.gov alle andere sites vragen er veel meer geld voor en zijn onofficieel.
Sally95
Amerika-newbie

Bericht door Sally95 »

@mtl dankjewel :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer