Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Verdachte misdrijf, toegang USA.
Verdachte misdrijf, toegang USA.
Hallo,
Mijn partner en ik hebben op 2 juni een reis naar Amerika gepland staan. Nu wordt mijn partner sinds 23 mei verdacht van een misdrijf. Hij is niet gearresteerd maar hij is wel op 24 mei verhoord door de FIOD. Na het verhoor mocht hij weer gaan, op dit moment is hij dus enkel een verdachte. Wij zijn 2 maanden geleden nog in Amerika geweest zonder problemen (onderzoek blijkt langer te lopen) maar nu ben ik toch bang dat hij Amerika niet meer in komt ondanks dat hij onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Wij hebben nog geldige ESTA's, daar wordt specifiek gevraagd of je ooit gearresteerd of veroordeeld bent, wat beide niet zo is. Ik ben van plan om de ambassade en het OM te contacteren maar ik vroeg mij af of iemand hier weet of ze bij de douane in Amerika kunnen zien dat hij een verdachte is van een lopend strafrechtelijk onderzoek?
Mijn partner en ik hebben op 2 juni een reis naar Amerika gepland staan. Nu wordt mijn partner sinds 23 mei verdacht van een misdrijf. Hij is niet gearresteerd maar hij is wel op 24 mei verhoord door de FIOD. Na het verhoor mocht hij weer gaan, op dit moment is hij dus enkel een verdachte. Wij zijn 2 maanden geleden nog in Amerika geweest zonder problemen (onderzoek blijkt langer te lopen) maar nu ben ik toch bang dat hij Amerika niet meer in komt ondanks dat hij onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Wij hebben nog geldige ESTA's, daar wordt specifiek gevraagd of je ooit gearresteerd of veroordeeld bent, wat beide niet zo is. Ik ben van plan om de ambassade en het OM te contacteren maar ik vroeg mij af of iemand hier weet of ze bij de douane in Amerika kunnen zien dat hij een verdachte is van een lopend strafrechtelijk onderzoek?
Re: verdachte misdrijf, toegang USA
iets met iptv? 

De douane is alleen geïnteresseerd in wat er in je koffers zit. Maar eerst moet je langs de immigratie, ik betwijfel of zij daar inzicht in hebben. Maar mag je überhaupt het land wel uit als verdachte?
Sorry, ik bedoel inderdaad de immigratie. Ja mijn partner heeft na het verhoor gevraagd aan de FIOD of hij mag reizen en dit kan gewoon.
Dan is er weinig aan de hand lijkt me.
Het is van belang wat zaken te scheiden. De FIOD bepaalt enkel of hij mag reizen vanuit Nederlands perspectief, ze hebben nul komma niets te zeggen aangaande VS binnenkomen. Dat beslist de VS zelf.
Ik vermoed dat het voor hem geen probleem is en hij gewoon de VS binnen mag.
NIET DOEN. Geen slapende honden wakker maken. De ambassade zal sowieso geen sluitend antwoord geven. Zij geven hooguit hele algemene antwoorden.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Verdachte misdrijf, toegang USA.
Ik ben normaal van eerlijk duurt het langst maar dit is toch wel erg jezelf in de voet willen schieten. De vraag over je strafblad tijdens de ESTA aanvraag gaat over of je ooit gearresteerd bent of veroordeeld voor bepaalde misdrijven. Dat is hier niet aan de orde, want je partner is noch gearresteerd, noch veroordeelt voor iets. Hij zou dus zelfs zonder problemen een nieuwe ESTA kunnen aanvragen. Getuige zijn in een criminele zaak maakt je niet ineligeable.
Jullie weten natuurlijk best of je partner iets wel of niet gedaan heeft, maar voor de rest van de wereld is hij gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En gezien de lokale politie niet eens moeite doet om hem binnen de landsgrenzen te houden, lijkt het me dat er of weinig concreet bewijs tegen je partner is of de kwestie niet als erg belangrijk gezien wordt.
Jullie weten natuurlijk best of je partner iets wel of niet gedaan heeft, maar voor de rest van de wereld is hij gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En gezien de lokale politie niet eens moeite doet om hem binnen de landsgrenzen te houden, lijkt het me dat er of weinig concreet bewijs tegen je partner is of de kwestie niet als erg belangrijk gezien wordt.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Raar dat je dit zo schrijft… Is hij schuldig maar nog niet veroordeeld? Of hopen jullie dat hij niet veroordeeld gaat worden maar toch schuldig is?melanievg schreef: ↑25 mei 2023, 19:23maar nu ben ik toch bang dat hij Amerika niet meer in komt ondanks dat hij onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is.
Anyways, het zal van de CBP officer afhangen of je het land in mag of niet… Succes alvast!

- goldenhills
- Amerika-expert
Je geeft zelf het antwoord al. Arresteren is arresteren, arresteren is niet staande-houden, verdachte zijn of verhoord worden. En er is blijkbaar geen reisverbod opgelegd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niks aan de hand, en natuurlijk absoluut niet de ambassade informeren, dat is vragen om moeilijkheden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 3006 Weergaves
-
Laatste bericht door Rjkd
-
- 72 Reacties