Traineeship in USA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Madeleine88
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2023, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Traineeship in USA

Bericht door Madeleine88 »

Hoi allemaal!

Ik ben inmiddels een aantal keren in Amerika geweest, vorig jaar nog voor een paar maanden en ben er eigenlijk achter gekomen dat ik me daar wel erg thuis voel en ik een carrière daar wel zie zitten.

Ik ben een paar jaar geleden afgestudeerd in Communicatiewetenschap aan de UvA, dus ik ben op zoek naar een traineeship in marketing. Ik heb nu ongeveer 4 jaar werkervaring. Voor een internship ben ik te lang geleden afgestudeerd.

Hebben jullie tips waar ik kan zoeken voor traineeships bij bedrijven die ook J1 visa sponsoren? Heeft iemand hier ook ervaring met stage USA?

Nu zou ik wel graag in New Jersey area zijn aangezien ik daar wat vrienden van me wonen, maar weet niet of je in je job hunt kieskeurig kunt zijn.

En na een traineeship zou het natuurlijk top zijn als je dan een baan aangeboden krijgt! Ik heb nu al een paar keer gehoord dat dat is gebeurd bij stagiairs. Een van de twee had zelfs een green card gekregen. Ik geloof dat ze digital marketing deed. Is dit een van jullie ook overkomen?

Hoor graag jullie tips!! Dankjewel vast :)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Traineeship in USA

Bericht door Corv »

@Madeleine88

Ik ben niet zo thuis in het werk visum gebeuren. Maar vraag me af, als je bent afgestudeerd UVA en 4 jaar werkervaring hebt. Waarom op zoek naar een traineeship en niet op zoek naar een permanente baan? Zowiezo moet je dacht ik voor een J1 minimaal 5 jaar werkervaring hebben. Maar er zijn vast forum leden die hier ervaring mee hebben. Succes!
Madeleine88
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2023, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Traineeship in USA

Bericht door Madeleine88 »

Corv schreef:
08 feb 2023, 01:38
@Madeleine88

Waarom op zoek naar een traineeship en niet op zoek naar een permanente baan? Zowiezo moet je dacht ik voor een J1 minimaal 5 jaar werkervaring hebben
Nee het is dacht ik minimaal 1 jaar én relevante opleiding, of 5 jaar en geen opleiding.

Maar ik dacht dat het misschien makkelijker was om ergens binnen komen via een internship of traineeship. Volgens mijn immigration lawyer kun je dan ook aantonen dat een Amerikaan het niet kan doen als ze de eis stellen dat een kandidaat het bedrijf al goed kent. Als hij een eventuele aanvraag wil doen dan prima ;)

Anyway.. ben benieuwd wat ervaringen van anderen zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer