Jaar naar de VS, laptop hier of daar kopen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jaar naar de VS, laptop hier of daar kopen?

Bericht door Martin & Marianne »

Onze oudste dochter, Judith, vertrekt in september naar Riverside (bij LA) waar ze een jaar aan de UCR gaat studeren. Ik vlieg met mijn zus mee naar LA, en we gaan Judith afzetten in Riverside aan het begin van onze rondreis. Ze zal daar onder andere een laptop nodig hebben, en nu vraag ik me af of er argumenten zijn om die hier of daar aan te schaffen.
Daar kopen is natuurlijk handig ivm stekkers etc, maar ik ben een beetje bang dat we niet snel iets kunnen vinden, of niet weten wat we moeten kiezen. Als we hier een kopen hebben we wat meer tijd om iets uit te zoeken en eventueel nog dingen te installeren.
Wat is handig?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 aug 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1250
Amerika-expert

Re: Jaar naar de VS, laptop hier of daar kopen?

Bericht door 1250 »

Ik heb in hetzelfde bootje gezeten maar vanwege belasting-voordeel heb ik hem toen hier gekocht.

Een laptop daar kopen zal altijd goedkoper zijn, en je kan je uitgebreid oriënteren via het internet, en dan kijken bij welke winkels ze die verkopen.
Dan laat je hem naar de store-shippen en kan je hem daar ophalen.

Gaat ze daar trouwens op de campus wonen (met/zonder roommate) want dan heeft ze nog wel meer nodig dan alleen een laptop... :lol:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Je kan toch nu inderdaad alvast een verkennend onderzoekje kunnen doen, door op websites van Amerikaanse winkels te kijken wat er te krijgen is voor welke prijs?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

We zullen ons inderdaad alvast van te voren gaan oriënteren. Het store-shippen lijkt me wel verstandig dan weten we zeker dat we de laptop die we willen er ook is.

En ja, ze gaat op de campus wonen, met een room mate. Volgens mij heeft ze in elk geval beddengoed nodig, qua meubilair zijn de meeste basic dingen (bed, bureau en stoel) aanwezig. Ik ben wel bang dat een deel van de tijd voor onze rondreis op gaat aan inkopen doen ...

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou de laptop daar kopen. Ze blijft er een jaar, als het ding stuk gaat dan moet je hem toch ergens laten repareren.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik snap het.
Ik zal binnenkort een lijst plaatsen met wat ik zou aanraden om te kopen.

Ik zelf ga namelijk volgende week in een appartement wonen wat gemeubileerd is door Colorado State University... waarbij ik dus dezelfde dingen heb moeten kopen die je op campus zou moeten hebben.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien kan ze zelfs nog studentenkorting krijgen! Apple doet dat, maar dan moet je je studentenkaart al wel hebben. (al heb ik het hier ook al meegemaakt dat je deze niet eens moet laten zien)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

In NL is het zo dat je via http://www.surfspot.nl studentenkorting kunt krijgen op verschillende pc 's en Apple computers. Mocht je de voorkeur voor n Apple hebben dan kun je dat in Amerika ook krijgen via http://www.apple.com/education/ dan kun je je college enz. invullen. Je krijgt dan korting en nog een extra waardebon voor later. Deze actie geldt tot 12 sept. Wat ik heb ervaren hebben veel studenten een Mac ( in verhouding tot NL is het zeker veel populairder) Mac heeft dan dus wel n ander besturingssysteem maar er zijn zoveel mensen die je eventueel zouden kunnen helpen in het begin. Daarnaast kun je in NL ook wanneer je deze mee terug neemt makkelijk een koppel stukje voor de stekker kopen.

Een studentenkaart is niet nodig, je kunt inloggen met via je College of Uni...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ga eens snuffelen op de site van Bestbuy, waar wij meestal onze produkten kopen.
Pas 2 laptops(Asus # K53E-BBR3) gekocht voor (stief)dochters, waarbij een van hen terug ging naar Nederland en deze daar ook gewoon gebruikt met een verloopstekker.
Via colleges krijg je vaak "kortingen" aangeboden, maar die krijg je vaak op de advies-prijs, terwijl de prijs bij de grotere ketens vaak beduidend lager is zonder de korting.
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Als ze een jaar gaat studeren in de VS moet ze haast wel voor een Apple MacbookAir of MacbookPro gaan.

Deze Mac's zijn i.v.m. de gunstige koerst daar een stuk goedkoper en i.c.m. de studentenkorting (zoals hierboven al beschreven) helemaal een koopje.
Studentenkorting geldt trouwens niet alleen op store.apple.com maar ook via de officiële AppleStores. Gewoon even je greencard en studentenkaart meenemen.
Laatst gewijzigd door Michelle1711 op 14 aug 2011, 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Ooh trouwens: Let er wel even op dat er nog SalesTax bij komt in de VS prijzen op apple.com (en andere fabrikanten) zijn altijd zonder, in California is het 9% (zeg ik even uit het hoofd).
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vraag de universiteit wat ze studenten aanraden. Apple of PC (PCs zijn over het algemeen een flink stuk goedkoper). En neem dan contact op met de boekenwinkel op de campus. Daar hebben ze vast vaker met dat bijltje gehakt en ze weten dus alles over kortingen voor studenten (mijn zoon had indertijd een volledige versie van Microsoft Office voor $15 bijvoorbeeld!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat een handige reacties! Ik zal haar contact op laten nemen met de universiteit, dat lijkt me wel verstandig.
Aan een Mac of studentenkorting had ik helemaal niet gedacht, dus dat zijn ook goede tips!

Marianne
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Zeker in Amerika kopen!

Ze zijn een stuk goedkoper hier in Amerika en je kunt heel eenvoudig een stekker kopen om hem in Nederland te kunnen gebruiken omdat er vaak automatisch al 110 - 220 Volt op zit. Het enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat de laptop in het Engels is maar dat lijkt me geen probleem als je dochter naar Amerika gaat.

Wens haar (en jou natuurlijk ook) veel plezier!
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Ik heb zelf goede ervaring met Best Buy.

Ze hebben goede prijzen en wat ik heel prettig vind is dat ze een eigen service afdeling hebben zodat je niet voor ieder probleem direkt de laptop hoeft op te sturen. Je kunt naar de winkel gaan en daar wordt er aktie ondernomen. Ook ruilen gaat makkelijk.

Voor studenten kan het natuurlijk zijn dat zij via andere kanalen betere voordelen kunnen genieten,

Gr, Encinitas
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ziva schreef:Zeker in Amerika kopen!

Ze zijn een stuk goedkoper hier in Amerika en je kunt heel eenvoudig een stekker kopen om hem in Nederland te kunnen gebruiken omdat er vaak automatisch al 110 - 220 Volt op zit. Het enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat de laptop in het Engels is maar dat lijkt me geen probleem als je dochter naar Amerika gaat.

Wens haar (en jou natuurlijk ook) veel plezier!
Je kan de taal omzetten naar NL. Dochterlief heeft haar Amerikaanse I-phone & Dell Laptop gewoon omgezet naar Nederlands.
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

1 woord: wisselkoers! Maak er gebruik van!

Stap gewoon een BestBuy of Fry's binnen, of bekijk hun websites op het internet, en je vind wel wat je nodig hebt tegen een hele redelijke prijs.

MAC vs PC: Apple heeft geen "instapmodellen", dus die hun spullen gaan sowieso wat aan de duurdere kant liggen. De studenten kortingen van Apple trekken tegenwoording nergens op. Als ze, zoals de meeste studenten, de computer enkel nodig heeft voor email, tekstverwerking, en misschien wat Skypen, dan ben je al gesteld met een PC instapmodel. Het is hier echt wel makkelijk om iets te vinden hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer