Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Langer dan 90 dagen verblijven
Langer dan 90 dagen verblijven
Dag allemaal,
Ik heb rondgekeken op het forum, maar vond volgens mij nog geen soortgelijke vraag (excuses als dit topic er wel al is!)
Ik ben deze zomer van plan een tijdje door de vs te reizen. Het totale plan komt boven de 90 dagen uit, en dat mag natuurlijk niet op een ESTA. Nu was het idee om dan halverwege een week naar Canada of Mexico te gaan, maar ik zie nu dat dat er niet voor zorgt dat je verblijfsduur opnieuw start ‘met tellen’ (Caribisch gebied ook niet, overigens). Helaas:)
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Wat zou een goede optie zijn om heen te gaan, of is er misschien een andere oplossing? Een visum aanvragen klinkt als onbegonnen werk voor de VS, maar misschien zie ik een hele eenvoudige optie over het hoofd?
Ik heb rondgekeken op het forum, maar vond volgens mij nog geen soortgelijke vraag (excuses als dit topic er wel al is!)
Ik ben deze zomer van plan een tijdje door de vs te reizen. Het totale plan komt boven de 90 dagen uit, en dat mag natuurlijk niet op een ESTA. Nu was het idee om dan halverwege een week naar Canada of Mexico te gaan, maar ik zie nu dat dat er niet voor zorgt dat je verblijfsduur opnieuw start ‘met tellen’ (Caribisch gebied ook niet, overigens). Helaas:)
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Wat zou een goede optie zijn om heen te gaan, of is er misschien een andere oplossing? Een visum aanvragen klinkt als onbegonnen werk voor de VS, maar misschien zie ik een hele eenvoudige optie over het hoofd?
Re: Langer dan 90 dagen verblijven
Je zou naar een land kunnen reizen die niet onder de 90 dagen valt. Echter heb je geen garantie dat je weer toegelaten wordt. De mensen van de CBP kennen de trucjes om kunstmatig de 90 dagen te verlengen.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hallo Tess_vs,
Welkom op het forum! Voor jouw plannen bestaat er gewoon een visum: het B2 visum, waarmee je langer dan 90 dagen in de VS kan verblijven voor toeristische doeleinden. Voor meer informatie over een B1/B2 visum kun je hier kijken: https://travel.state.gov/content/travel ... sitor.html.
Om een B2 visum te kunnen krijgen moet je drie dingen kunnen aantonen. Als eerste moet je bewijzen dat je je reis en verblijf kan betalen, zonder in de VS te hoeven werken (want dat mag niet op een B2 visum). Ten tweede is het belangrijk dat je banden hebt met Nederland, zoals een huis, huurcontract, relatie, familie, etc. Dit om te bewijzen dat je niet (semi-)permanent in de VS gaat wonen. Als laatste moet je een goede reden hebben waarom je een B-visum nodig hebt, en geen ESTA. In jouw geval is dat dus waarom jouw vakantieplannen meer dan 90 dagen zouden duren. Bijvoorbeeld omdat je meerdere mensen in meerdere staten bezoekt, naar specifieke festivals wilt, etc.
Dit is misschien een goed topic over iemand die in dezelfde situatie aan het wikken en wegen was: viewtopic.php?f=13&t=72941
Houd er verder rekening mee dat een visum meer tijd en geld kost dan een ESTA, en dat het door corona soms lang kan duren voordat je een afspraak voor het interview kunt krijgen.
Welkom op het forum! Voor jouw plannen bestaat er gewoon een visum: het B2 visum, waarmee je langer dan 90 dagen in de VS kan verblijven voor toeristische doeleinden. Voor meer informatie over een B1/B2 visum kun je hier kijken: https://travel.state.gov/content/travel ... sitor.html.
Om een B2 visum te kunnen krijgen moet je drie dingen kunnen aantonen. Als eerste moet je bewijzen dat je je reis en verblijf kan betalen, zonder in de VS te hoeven werken (want dat mag niet op een B2 visum). Ten tweede is het belangrijk dat je banden hebt met Nederland, zoals een huis, huurcontract, relatie, familie, etc. Dit om te bewijzen dat je niet (semi-)permanent in de VS gaat wonen. Als laatste moet je een goede reden hebben waarom je een B-visum nodig hebt, en geen ESTA. In jouw geval is dat dus waarom jouw vakantieplannen meer dan 90 dagen zouden duren. Bijvoorbeeld omdat je meerdere mensen in meerdere staten bezoekt, naar specifieke festivals wilt, etc.
Dit is misschien een goed topic over iemand die in dezelfde situatie aan het wikken en wegen was: viewtopic.php?f=13&t=72941
Houd er verder rekening mee dat een visum meer tijd en geld kost dan een ESTA, en dat het door corona soms lang kan duren voordat je een afspraak voor het interview kunt krijgen.
Hey Nagini
Dank! Dat lijkt inderdaad de beste optie, dat visum. Ik ga dat proberen
Dank! Dat lijkt inderdaad de beste optie, dat visum. Ik ga dat proberen
Nog wel een waarschuwing, B-visa worden wel eens geweigerd (zijn hier wel verhalen van te vinden op het forum, reden is soms onduidelijk), als dat gebeurt mag je nooit meer op een esta reizen en kun je dus helemaal niet meer naar de VS. Het blijft dus altijd een risico om een B-visum aan te vragen.
Terug in Texas!
Inmiddels zag ik ook dat het 180 dagen (!) duurt voor je überhaupt een afspraak krijgt, terwijl ik begin mei al vertrek… Misschien moet ik toch nog even verder broeden.
Ja, voor mei gaat dat denk ik niet meer lukken. Misschien een combi met Canada of Mexico, maar als je daar eindigt dan rechtstreeks vanuit daar, zonder tussenstop in de VS, weer naar NL vliegen?
Terug in Texas!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Misschien beginnen in Canada en dan max. 90 dagen verblijven in Amerika? Wat maakt jouw reis zo bijzonder dat je > 90 dagen in de Amerika 'moet' verblijven?
Roland
Roland
Een advies is dat zodra je 90 dagen in de VS verblijft op een esta dat je dan minstens 90 dagen uit de VS weg blijft voordat je weer op een esta binnenkomt. Dit is wel een advies en staat nergens zwart op wit. De CBP officer heeft het laatste woord.
Dank! Ik ben nogal braaf ingesteld, dus dit klinkt niet als iets dat ik zou durven gokken:) Straks heb je net een CBP die erg op de regels is of die zn dag niet heeft.
Nou, niet heel bijzonder, maar wel bijzonder fijn: omdat het eindelijk weer kan (zowel gezien covid als mijn omstandigheden) wil ik graag even die kant op en ben ik bezig met wat huizenruils. Dat doe ik eerst twee maanden. Daarna wilde ik twee weken familie/vrienden bezoeken (deels in Canada, vandaar dat ik (voordat ik erin dook) dacht dat ik ok zou zijn, omdat ik even het land uit was), en daarna met een vriendin (dat zitten we qua tijdlijn half juli, en dan pas heeft zij vakantie) drie weken reizen. Maar zoals het er nu naar uit ziet gewoon niet doable. Jammer. Ga even kijken wat er dan afvalt dus.
Dank voor de adviezen tot zo ver!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
@Tess_vs Bedankt voor de uitleg. Dat maakt je beweegredenen al duidelijker.
Een optie zou natuurlijk kunnen zijn door na 2 maanden gewoon terug te keren naar Nederland en dan half juli alsnog met je vriendin voor 3 weken naar Amerika te gaan. Daarmee voorkom je dat je die 90 dagen maximaal gebruikt en zal dat minder snel (wellicht helemaal niet) bellen doen rinkelen. Het bezoek aan de familie zou je dan wel overslaan.
Zelf ben ik ook al eens na 2 weken vakantie eind maart teruggekeerd naar Nederland en 7 weken opnieuw naar Amerika gevlogen voor een vakantie van 3 weken.
Roland
Een optie zou natuurlijk kunnen zijn door na 2 maanden gewoon terug te keren naar Nederland en dan half juli alsnog met je vriendin voor 3 weken naar Amerika te gaan. Daarmee voorkom je dat je die 90 dagen maximaal gebruikt en zal dat minder snel (wellicht helemaal niet) bellen doen rinkelen. Het bezoek aan de familie zou je dan wel overslaan.
Zelf ben ik ook al eens na 2 weken vakantie eind maart teruggekeerd naar Nederland en 7 weken opnieuw naar Amerika gevlogen voor een vakantie van 3 weken.
Roland
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
60 Dagen via de ambassade in Luxemburg om een tourist visa te kunnen bemachtigen is misschien "DE" oplossing?
https://visagrader.com/us-visa-appointm ... mbourg-lux
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht