H1b visa voor stewardess

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Kyra*
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2021, 11:04

H1b visa voor stewardess

Bericht door Kyra* »

H,
ik zou graag als Nederlandstalige stewardess willen werken in VS maar een van de job vereisten is een paspoort met juiste visa. In dit geval een H1B visa of een PRC- permanent resident Card.
Ik heb geen van beide. Maar hoe kan ik een H1B visa aanvragen voor een sollicitatie? Ik ben DUs nog niet aangenomen voor de baan? Ik heb geen brief dat ik kan aantonen dat ik voor het bedrijf werk maar dat is echt wat ik wil.

Kan iemand mij hierbij helpen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door mtl »

Is het niet zo dat de werkgever in Amerika de juiste visa moet regelen als je daar als buitenlander gaat werken? Ben je al aangenomen?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door Hockey »

Een H1b visum kan je niet zelf aanvragen, dat moet de werkgever doen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door USInsider »

De benaming is nu Flight Attendant.
F/A is een job niet "H-1B-waardig" dwz. er wordt geen (tijdelijke) werkvergunning voor afgegeven.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door Nagini »

Vaak plaatsen werkgevers "must be eligeable to work in the United States" of iets dergelijks omdat ze geen buitenlandse sollicitaties willen op een functie. Het is voor een bedrijf duur/moeilijk om een visum te regelen, en voor functies waar lokaal genoeg animo voor is is dat dus meestal geen optie. Een H1B visum kan verder alleen door werkgevers worden aangevraagd, dus het is wel typisch als ze daar specifiek naar vragen, zie ook de andere antwoorden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door Almere vak V »

Kyra* schreef:
21 sep 2021, 11:11
ik zou graag als Nederlandstalige stewardess willen werken in VS
Hartstikke mooi dat je dat wilt. Maar...

Sinds wanneer hebben ze in Amerika een ernstig tekort aan stewardessen?? Zolang dat niet het geval is, is er geen vliegmaatschappij in Amerika die het in zn hoofd haalt om de hele poppenkast voor een H1b in werking te zetten waarvan ze vantevoren al weten dat deze toch niet afgegeven gaat worden.

Sorry, mooier kan ik het niet maken...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door Almere vak V »

@Kyra*

Kwam deze nog voor je tegen:
Op een carrièrebeurs in Denver vorige maand ontving United 700 sollicitaties voor ongeveer 400 vacatures. Evenzo zijn er meer dan 20.000 sollicitaties voor ongeveer 2000 vacatures voor stewardessen ontvangen, aldus de woordvoerder.
Misschien zegt dat wel genoeg?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door hemmie »

Toch zie ik hier binnen de groepen voor nederlands in de VS regelmatig vacatures langskomen voor nederlands sprekende flight attendents (nou ja, pre-covid), bij verschillende maatschappijen en mensen werden ook aangenomen. De vraag was er voorheen dus wel, en komt wellicht ook wel weer terug binnenkort, maar daarvoor heb je wel al een werkvergunning voor de VS nodig. Ze gaan geen visum voor je regelen.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door mtl »

Maar een werkvergunning kun je niet zelf regelen. Dus hoe kom je er aan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door hemmie »

Niet dus inderdaad. Ik wilde alleen aangeven dat de banen er op zich wel zijn/waren, maar dat je daar dus niets mee kunt verder als je geen werkvergunning hebt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door Almere vak V »

Dat is wat ik bedoelde. Voor elke functie hebben ze 10 gegadigden. Dus waarom zouden ze een proces aangaan voor iemand uit het buitenland waarvan ze vantevoren al weten dat de kans op succes 0,0001% is?

Het is mooi dat mensen dromen hebben. Kan ik alleen maar van harte ondersteunen. Maar als ze simpelweg niet uitvoerbaar zijn. Of op zn minst niet via de gebruikelijk route, dan kan je dat maar beter zo snel mogelijk weten. Dan kunnen ze in ieder geval een ander plan gaan bedenken.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: H1b visa voor stewardess

Bericht door kastelke »

Plan B: hoe vind ik een partner in de US die met mij wil trouwen?
(en niet om dan naat Nederland of Belgie te verhuizen :lol: )

Plan C: Flight Attendant worden in Be/Nl, en proberen op vluchten naar de US te gaan werken. Misschien ontmoet je dan iemand die in plan B past.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer