Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B2 aanvragen tijdens COVID19 crisis
B2 aanvragen tijdens COVID19 crisis
Hallo,
Ik ben reeds 7 jaar getrouwd met een Amerikaanse. Wij wonen al die tijd in België en hebben sinds 7 maanden een dochtertje.
Mijn echtgenote en mijn dochter hebben een US passport (dochter heeft dubbele nationaliteit), ikzelf ben Belg.
De voorbije jaren zijn wij zeer regelmatig naar de US geweest voor vakantie en om vrienden en familie te bezoeken. Gemiddeld zo'n 3 a 4 x per jaar. Hierbij heb ik steeds op een ESTA gereisd.
Omwille van de corona crisis zijn alle esta's (tijdelijk?) ingetrokken, maar wij willen zo snel mogelijk wel weer die kant uit, vooral zodat ons dochterje haar overgrootmoeder nog zou kunnen ontmoeten.
Op de US embassy in Brussel hebben ze mij bevestigd dat ik in aanmerking kom voor een uitzondering, en als 'spouse' van een US Citizen, en een B2 visum kan aanvragen. In principe worden er momenteel geen andere visumaanvragen verwerkt.
Ik vroeg me gewoon af of er hier nog mensen zijn die met iets gelijkaardigs bezig zijn? Reizen op een ESTA vond ik eerlijk gezegd super gemakkelijk, en gans het visa proces schrikt me toch wat af.
Enige inzichten?
Ik ben reeds 7 jaar getrouwd met een Amerikaanse. Wij wonen al die tijd in België en hebben sinds 7 maanden een dochtertje.
Mijn echtgenote en mijn dochter hebben een US passport (dochter heeft dubbele nationaliteit), ikzelf ben Belg.
De voorbije jaren zijn wij zeer regelmatig naar de US geweest voor vakantie en om vrienden en familie te bezoeken. Gemiddeld zo'n 3 a 4 x per jaar. Hierbij heb ik steeds op een ESTA gereisd.
Omwille van de corona crisis zijn alle esta's (tijdelijk?) ingetrokken, maar wij willen zo snel mogelijk wel weer die kant uit, vooral zodat ons dochterje haar overgrootmoeder nog zou kunnen ontmoeten.
Op de US embassy in Brussel hebben ze mij bevestigd dat ik in aanmerking kom voor een uitzondering, en als 'spouse' van een US Citizen, en een B2 visum kan aanvragen. In principe worden er momenteel geen andere visumaanvragen verwerkt.
Ik vroeg me gewoon af of er hier nog mensen zijn die met iets gelijkaardigs bezig zijn? Reizen op een ESTA vond ik eerlijk gezegd super gemakkelijk, en gans het visa proces schrikt me toch wat af.
Enige inzichten?
- bedeve
- Amerika-expert
Re: B2 aanvragen tijdens COVID19 crisis
Enige inzichten om jouw koud water vrees te bevestigen, te pamperen of te ontkennen ?
Gebruik de zoekfunktie eens op ambassade brussel.
dan kom je genoeg ervaringen als leesvoer tegen
Esta 0f Visum ?
Jij vind Esta makkelijk .
Visum geeft meer rechtszekerheid .
Visum geeft je meer tijd.
Gebruik de zoekfunktie eens op ambassade brussel.
dan kom je genoeg ervaringen als leesvoer tegen
Esta 0f Visum ?
Jij vind Esta makkelijk .
Visum geeft meer rechtszekerheid .
Visum geeft je meer tijd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik ken alleen de situatie van mensen die een werkvisum (of dependent daarvan) hadden en (terug) naar de VS vlogen. Zij hadden een kind met amerikaanse nationaliteit en mochten op basis daarvan gewoon de VS in, als familid van amerikaan. Ze hoefden daar niets speciaals voor te doen vokgens mij. Nu snap ik dat een esta geen visum is en dus anders kan zijn, maar jr zou eigenlijk verwachten dat jij samen met je amerikaanse vrouw en kind gewoon alsnog op je esta mag reizen. Het verbaast mij dus dat je daar een b-visum voor moet aanvragen.
Terug in Texas!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij mag je gewoon op esta reizen, als spouse zijnde. Waar vind jij dat dat niet zou mogen?
Ik ben inderdaad van plan om begin juli op Esta naar de US te gaan, afhankelijk van hoe de situatie er dan uit ziet. Volgens de onderstaande richtlijnen mogen "(ii) any alien who is the spouse of a U.S. citizen or lawful permanent resident;". Er staat verder niets over ESTA genoemd.
https://www.whitehouse.gov/presidential ... ronavirus/
https://www.whitehouse.gov/presidential ... ronavirus/
De ambassade in Brussel zegt het volgende:
Your spouse qualifies as the spouse of an U.S. Citizen for an exception to Presidential Proclamation 9993 https://www.whitehouse.gov/presidential ... ronavirus/ . He will need to apply for a B1/B2 visa and follow the procedure on the following link https://ais.usvisa-info.com/. He will need to schedule into the earliest appointment date available and request an expedited appointment. We will then reschedule it to an earlier date. He cannot travel with ESTA while the Proclamation I still in effect. Please review the following link https://www.cdc.gov/ for information on quarantine.
@Martijn88 B2 visum nodig dus.
Heel verwarrend, via https://nl.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... questions/
For spouses & prospective adoptees:
The restrictions do not apply to U.S. citizens, lawful permanent residents, and some family members of U.S. citizens or LPRs. This includes the citizen or lawful permanent resident’s spouse, children (unmarried and under the age of 21), and any prospective adoptee who is seeking to enter the United States pursuant to the IR-4 or IH-4 visa classifications. Please email AmsterdamCOVID19@state.gov if you require a visa for urgent travel to the U.S. and believe you meet the criteria for an exception from the March 11 and March 14 Presidential Proclamations outlined above. An eligible family member of a U.S. citizen or LPR with a valid ESTA does not require a visa. For further information about the exceptions and the most current information regarding COVID-19, the Presidential Proclamations, and its impact on travel to the United States, please visit www.coronavirus.gov, www.dhs.gov/coronavirus and www.whitehouse.gov/.
Ik ben er dus tot nu toe vanuit gegaan dat ik op Esta zou kunnen reizen.
For spouses & prospective adoptees:
The restrictions do not apply to U.S. citizens, lawful permanent residents, and some family members of U.S. citizens or LPRs. This includes the citizen or lawful permanent resident’s spouse, children (unmarried and under the age of 21), and any prospective adoptee who is seeking to enter the United States pursuant to the IR-4 or IH-4 visa classifications. Please email AmsterdamCOVID19@state.gov if you require a visa for urgent travel to the U.S. and believe you meet the criteria for an exception from the March 11 and March 14 Presidential Proclamations outlined above. An eligible family member of a U.S. citizen or LPR with a valid ESTA does not require a visa. For further information about the exceptions and the most current information regarding COVID-19, the Presidential Proclamations, and its impact on travel to the United States, please visit www.coronavirus.gov, www.dhs.gov/coronavirus and www.whitehouse.gov/.
Ik ben er dus tot nu toe vanuit gegaan dat ik op Esta zou kunnen reizen.
Ik denk dat wij als spouse niet onder de travel ban vallen, dus in die zin zijn we een exception.
Deze link is ook nog interessant: https://be.usembassy.gov/information-ab ... to-the-us/
Deze link is ook nog interessant: https://be.usembassy.gov/information-ab ... to-the-us/
There are several other exceptions to Presidential Proclamation 9993. If you are not a U.S. citizen or LPR, you have an urgent need to travel to the United States, and you believe you qualify for an exception to the proclamation, you will fall into one of two categories:
I DO NOT currently have a valid visa: please follow the instructions to apply for an expedited visa appointment.
I DO currently have a valid visa: If you clearly meet an exception to PP 9993, such as your spouse is a U.S. citizen/LPR or you have a U.S. citizen/LPR child under 21, you will need to bring that proof with you to the airport when you travel. (i.e. Marriage certificate or birth certificate and proof of U.S. citizenship or LPR status of the person you are claiming an exception from). C1/D crew, A, G, and NATO categories with valid visas are also excepted from the proclamation. Embassy Brussels will no longer provide travel letters in these situations – the airlines are familiar with the requirements. If you believe you qualify for an exception as a professional athlete, medical professional, or other less common situations, we strongly recommend that you email us before you attempt to board a flight, as the requirements are very specific: BrusselsVisa@state.gov
Please be aware that ESTA approvals will be canceled if you attempt to board a flight departing from the Schengen Area, UK, or Ireland to the United States while the Proclamation is in effect without prior coordination with the airline. To avoid the risk of being denied boarding, we strongly recommend you already have or apply for a visa if you believe you qualify for an exception. U.S. Customs and Border Protection has an FAQ page about ESTA travel that addresses proclamation questions and questions about extending your stay in the United States due to the current situation.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vermoeiend en verwarrend, die Amerikanen...... 
Ik hoop dan maar dat we in september weer gewoon op esta kunnen, en anders maar een visum aanvragen.
Ergens heb ik nog een oud paspoort met een “levenslang geldig” visum, misschien kunnen ze dat re-activeren.

Ik hoop dan maar dat we in september weer gewoon op esta kunnen, en anders maar een visum aanvragen.
Ergens heb ik nog een oud paspoort met een “levenslang geldig” visum, misschien kunnen ze dat re-activeren.

Besloten om er voor te gaan.
Gisteren DS-160 ingevuld. Online afspraak gemaakt (vroegst beschikbare datum was 7 juli), een vervolgens een 'expedited appointment' aangevraagd.
Ik mag nu woensdag 10/06 al langsgaan voor het interview.
Gisteren DS-160 ingevuld. Online afspraak gemaakt (vroegst beschikbare datum was 7 juli), een vervolgens een 'expedited appointment' aangevraagd.
Ik mag nu woensdag 10/06 al langsgaan voor het interview.
Had afspraak om 9h. Stond om 9h07 terug buiten.
B2 visa approved
B2 visa approved
- bedeve
- Amerika-expert
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2047 Weergaves