Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1-visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Eefje_SD
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

J1-visum

Bericht door Eefje_SD »

Hey allemaal!

Ik ben een Belgische student en studeer momenteel voor een semester in de Verenigde Staten met een F1-visum maar dit visum is enkel geldig voor studenten.
Ik moet volgend semester nog een stage lopen en daarna studeer ik officieel af in België. Nu heb ik hier in de Verenigde Staten een fantastische stageplaats gevonden met mensen die me maar al te graag willen ontvangen. Ze willen me misschien zelfs sponsoren voor een green card als ze tevreden over me zijn. Maar voordat dit alles gebeurt, moet ik van mijn F1-visum naar een J1-visum veranderen voor februari 2020.

Mijn opleiding is Tourisme en Recreatie Management en ik doe mijn stage ook in de toeristische sector. Ik snap niet goed hoe een J1-visum aangevraagd moet worden, want blijkbaar moet een bepaald bedrijf je sponsoren? Ik heb verschillende bedrijven gecontacteerd maar dit gaat maar niet vooruit... En aangezien ik in februari al terug wil komen, begint de tijd wel echt te dringen.

Kent er iemand een goede EN SNELLE J1 visum sponsor in de toerisme sector? Is het ook een mogelijkheid dat ik dit visum aanvraag zonder sponsor? Ik vrees er echter voor.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: J1-visum

Bericht door Nagini »

J-1 visum moet worden aangevraagd door de instantie waarbij je stage loopt, meestal een universiteit of college. Je kunt dit niet zelf vragen. Het bedrijf moet gecertificeerd zijn door de US gov'ment, zie bijvoorbeeld https://j1visa.state.gov/participants/h ... &state=any. Is de stage parttime en onderdeel van de studie, waarbij je blijft ingeschreven op de amerikaanse school? Dan zou het misschien ook op F-1 kunnen. Als het een (klein) bedrijf is waar je stage gaat lopen, en waar ze niet bekend zijn met het visumprocess, wees gewaarschuwd. Er wordt door amerikanen vaak makkelijk gedacht 'dan sponsoren we je toch wel even' maar dan blijkt dat in de praktijk tegen te vallen. Zijn ze wel bekend met het process en doen ze dit vaker, dan wordt februari krap. Anders moet je een overkoepelende organisatie vinden die als officiele sponsor wil optreden, en dan betwijfel ik of dat gaat lukken. Ik ben door twee applicaties voor J-1 gegaan (allebei bij universiteiten), en ik deed daar beide keren ongeveer 5 maanden over (van kennismaking tot inreis).
Hockey
Amerika-expert

Re: J1-visum

Bericht door Hockey »

Eefje_SD schreef:
13 dec 2019, 03:11
Nu heb ik hier in de Verenigde Staten een fantastische stageplaats gevonden met mensen die me maar al te graag willen ontvangen.
Dan dienen ze direct contact op te nemen met een immigratieadvocaat, zie hier. Zoek er een die ervaring heeft met deze materie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer