Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Exchange naar de Us

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gesloten
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Exchange naar de Us

Bericht door Daylinokaytje »

Welke organisatie raden jullie aan voor een tussenjaar in de us
Hockey
Amerika-expert

Re: Exchange naar de Us

Bericht door Hockey »

Met deze vraag kunnen we niets. Waar hebben we het over? Een jaar high school tijdens je middelbare schooltijd? Of een jaartje werken na de middelbare school maar voor een vervolgopleiding? Een jaar als je op het hbo zit of de universiteit zit en in de VS wil studeren? Een jaar na de vervolgopleiding rondreizen en werken voordat je in NL echt gaat werken?
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

Gewoon in het algemeen... Organisatie doen vaak meerdere programma's! En met tussenjaar lijkt het mij duidelijk dat het om een tussenjaar school gaat
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jammer dat je de vraag eigenlijk niet beantwoord. Een algemene tip is om altijd zo duidelijk mogelijk te zijn in je vraagstelling. Jouw vraag blijft onduidelijk. Je praat nu over een tussenjaar school. Is dit binnen de middelbare school een jaar high school of is dat tussen bijvoorbeeld middelbare school en vervolgopleiding (mb, hbo, wo)? Voor een jaar high school zijn er verschillende organisaties, voor een jaar tussen twee opleidingen in bestaan er voor zover ik weet geen programma's.
Voor mensen tussen de 18 en de 30 kennen Australië en Nieuw Zeeland het working holiday visum, waarmee je een jaar kan rondreizen en werken, de VS echter kent zo'n visum niet.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Hij/zij is op zoek naar een alternatieve manier om tegen geringe kosten een droom te verwezenlijken.
viewtopic.php?f=10&t=75426

Gezien leeftijd zal het een jaar highschool zijn. Of wellicht een stage na middelbare school. Beide overigens nog steeds niet goedkoop @Daylinokaytje.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Misschien kan je decaan op school je daarbij helpen.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

Hockey schreef:
12 nov 2019, 00:11
Jammer dat je de vraag eigenlijk niet beantwoord. Een algemene tip is om altijd zo duidelijk mogelijk te zijn in je vraagstelling. Jouw vraag blijft onduidelijk. Je praat nu over een tussenjaar school. Is dit binnen de middelbare school een jaar high school of is dat tussen bijvoorbeeld middelbare school en vervolgopleiding (mb, hbo, wo)? Voor een jaar high school zijn er verschillende organisaties, voor een jaar tussen twee opleidingen in bestaan er voor zover ik weet geen programma's.
Voor mensen tussen de 18 en de 30 kennen Australië en Nieuw Zeeland het working holiday visum, waarmee je een jaar kan rondreizen en werken, de VS echter kent zo'n visum niet.
Excuus... Middelbare 😉
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

Queste schreef:
12 nov 2019, 00:44
Hij/zij is op zoek naar een alternatieve manier om tegen geringe kosten een droom te verwezenlijken.
viewtopic.php?f=10&t=75426

Gezien leeftijd zal het een jaar highschool zijn. Of wellicht een stage na middelbare school. Beide overigens nog steeds niet goedkoop @Daylinokaytje.
Klopt maar wel handiger... Tevens kan dit vergoed worden
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

Old Faithful schreef:
12 nov 2019, 01:08
Misschien kan je decaan op school je daarbij helpen.

Succes.
Kheb thuisonderwijs 😉Geen decaan dus
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Van wie krijg je dan onderwijs?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ Daylinokaytje, het is niet nodig en niet toegestaan volledige voorgaande berichten te quoten. Je kan gewoon aangeven op wie je reageert. Tweede punt, je blijft heel beknopt, heel vaag reageren met eenregelige antwoorden. Op deze manier zal het heel veel tijd kosten je advies te kunnen geven.
Eigenlijk kan je het alleen duidelijk maken met iets als:
"Ik zit nu op de middelbare school en wil (bijvoorbeeld) volgend jaar een jaar high school doen voordat ik terugkeer naar NL/BE om mijn middelbare school af te maken."

Of

"Ik zit nu op de middelbare school, zal daar in juni mee klaar zijn en wil voordat ik een vervolgopleiding ga doen een jaar in de VS doorbrengen. Dit zijn mijn plannen voor dat jaar in de VS werken/rondreizen/studeren/combinatie."

Je geeft ook in een ander bericht aan dat het vergoed kan worden. Wat kan precies vergoed worden vraag ik me af en zitten daar nog voorwaarden aan? Er zijn bijvoorbeeld beurzen voor in de VS studeren, maar die zijn gebonden aan voorwaarden en vaak worden er strenge eisen gesteld.
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

@Hockey

Lang verhaal 😉 maar het kan vergoed worden en dan heb ik het niet over beurzen! En excuses dat wist ik niet rondom reageren.
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

@mtl
Thuisschooling... Dus maak alles zelf met 1x in de week toetsen... Net zoals op een normale school dus maar dan thuis
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een jaartje naar een highschool oid loopt meestal via je eigen school, die jij dus niet hebt. Lijkt me lastig om op eigen houtje te regelen eerlijk gezegd.
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

@Pete.Z ik sta ingeschreven op een middelbare school en in het systeem van het thuisonderwijs dus het is mogelijk... Enkel ben ik gewoon benieuwd wat voor organisaties jullie aanraden
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Als je ingeschreven staat, mag ik toch aannemen dat je van de decaan op die school gebruik kan maken.

En je houdt vol dat "het vegoed kan worden". Wie gaat er dan iets vergoeden en wat precies?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Goede betrouwbare organisatie is onder andere yfu.

https://www.yfu.be/
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

@Queste ik sta er in geschreven omdat dat moet voor de rest heb ik niks met die school te maken en andersom ook niet... Dus geen decaan! En het kan vergoed worden... Ik kan hier niet te veel over uit gezien dit gaat rondom mijn autisme en mijn thuisschoolings begeleiding
Daylinokaytje
Amerika-ontdekker

@babarage heb gister met meerdere organisaties contact gehad... Ze wezen me allemaal af omdat ze het waarschijnlijk te lastig vinden om ook kinderen die net iets anders zijn te begeleiden :cry: :?: kheb ondertussen een organisatie gevonden die er voor openstaat en ongelofelijk netjes is! Oftewel reacties zijn niet meer nodig
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer