Resterend bedrag na J1 visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Fritsjanzen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2019, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Resterend bedrag na J1 visa

Bericht door Fritsjanzen »

Hallo,

Op dit moment ben ik in de USA op een j1 visum. Ik vroeg me af hoe ik het resterende bedrag wat ik op mijn rekening hier heb staan (geopend om salaris te ontvangen) na mijn stage het gemakkelijkste en goedkoopste op mijn nederlandse rekening krijg.
Bij de bank gaven ze me de optie om alles er af te halen. De rekening te sluiten en op het vliegveld het bedrag omwisselen.

Mvg.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Resterend bedrag na J1 visa

Bericht door roelb »

Mijn advies zou zijn: houd die rekening aan. Kan in de toekomst altijd van pas komen. Moet je alleen even een postadres bij vrienden of bekenden regelen. Voor overboeken zijn hier al vaker vergelijkingen voorbij gekomen. Transferwise wordt vaak genoemd als goedkoopste optie. Als je het geld niet direct nodig hebt kun je het ook laten staan natuurlijk voor uitgaven tijdens toekomstige trips - je zal er vast nog wel vaker komen, scheelt je toch elke keer weer koersopslagen. Maar goed, dan speculeer je ook wel een beetje op de USD/EUR koers.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Resterend bedrag na J1 visa

Bericht door Nagini »

Van belang voor het beantwoorden van de vraag is hier denk ik ook de hoogte van het bedrag. Houd er rekening mee dat je alles boven een bepaald bedrag in cash soms moet aangeven als je internationaal reist. Als het om een bedrag van een paar honderd dollar gaat, is alles opnemen en meenemen misschien handiger dan een transfer regelen. Je kunt even kijken waar je de beste wisselkoers krijgt, dit is niet altijd het geval op schiphol. Bij hogere bedragen wordt transferwise/overschrijven snel de betere optie, en wordt de eur/dollar koers ook veel belangrijker.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Resterend bedrag na J1 visa

Bericht door Pete.Z »

Pay-pal.
Open een account, stort je geld daar op, en stort het terug op je Nederlandse rekening.
Geen idee hoe het belasting technisch zit, maar op die manier kan je wel je geld overhevelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer