Traineeship in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Traineeship in Amerika

Bericht door Kim1009 »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over een traineeship in Amerika. Of eventueel ervaringen van mensen die een traineeship hebben gedaan. Vorig jaar ben ik drie weken op vakantie geweest in Amerika (voornamelijk westen en Idaho) en ik ben helemaal verliefd geworden. Tijdens mijn studie, maatschappelijk werk en dienstverlening, wilde ik altijd al in Amerika stage lopen of studeren, maar wegens bepaalde redenen ging dit niet. Nu ben ik 1,5 jaar afgestudeerd als maatschappelijk werker (ik ben trouwens 25 jaar). Ik heb nog een tijdje aan een universiteit gestudeerd, maar wegens een hoge wiskunde eis was dit niet haalbaar en nu heb ik een gat op mijn cv. Het is moeilijk om werk te vinden, maar dit is misschien een mooie kans om een traineeship te doen in Amerika. Ik zou dit voor een à twee maanden willen doen en het maakt mij eigenlijk niet uit waar in Amerika. Het liefst zou ik in de medische setting aan de slag willen gaan. Op internet ben ik de website http://www.stage-usa.nl tegengekomen. Het is een organisatie die traineeships, stages en volgens mij ook afstudeerprojecten regelt voor mensen in Amerika. Heeft iemand hier al eens over gehoord of ervaringen mee?

Naast een traineeship zou een soort summer school ook een optie zijn, maar dit zou dan wil in de richting social work of maatschappelijk werk moeten. Op het forum zag ik iemand een link plaatsen (http://www.lucprograms.com) voor een summerschool, maar ik vind de website er een beetje karig en onbetrouwbaar uitzien.

Heeft iemand enige suggesties/tips/aanbevelingen of wat dan ook? Je zou me er echt enorm mee helpen!

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes, Kim
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door vana »

Via Travelactive kun je werken op Summercamps; https://www.travelactive.nl/work-travel ... ercamp-usa
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door Bennogr »

Zomerkamp is zeker aan te raden. Heb dit zelf gedaan (heel lang geleden, 1971!) maar denk er nog steeds wel eens aan terug.

Onder meer: in het Engels leren schreeuwen. Als je ziet dat een kind iets gevaarlijks gaat doen, is je accent plotseling niet meer zo belangrijk. Heb er zelf een reis van een maand met de bus aan vastgeknoopt. Trailways had toen een goedkope maandkaart voor buitenlanders (moest je je pas voor laten zien). Weet niet of dat nog bestaat, maar zeker de moeite van het navragen waard.

Veel plezier. En goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door hlwoudsma »

Ik heb Stage-USA gebruikt om mijn stageplek te vinden en heb er uiteindelijk van maart 2017 t/m januari 2018 in New York gezeten. Zeker dus betrouwbaar. Enige nadeel vond ik dat het allemaal nogal prijzig is, maar ze doen wat ze zeggen.
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door MDeckers »

Hallo!

Grote kans dat ik degene was die de website naar lucprograms hier heeft geplaatst, ik ben er zelf mee naar Berkeley geweest in 2015.
Ze zijn gewoon een facilitator, zowat alle documenten die je invult gaan rechtstreeks naar UC Berkeley, maar ze staan garant voor een aantal dingen (zoals onze Engelse kennis, garantie op plaats in de dorms, ...)

Laat je niet misleiden door de website, het was echt allemaal super goed geregeld!
Er is ook een facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/ucalumnibenelux

Laat gerust weten indien je hierover nog vragen zou hebben!
Jill1998
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2018, 12:55

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door Jill1998 »

Hey, ik was zelf ook aan het zoeken naar zomerprogramma's in Amerika en toen kwam ik jouw berichtje tegen. Een vriend vertelde mij laatst hierover. Die heeft zelf een gap year gedaan bij dit bedrijf. Zij hadden echt alles geregeld, zei ie. http://www.ustudy.eu/eng/studeer-in-noo ... r/?lang=nl
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door Kim1009 »

Sorry voor mijn late reactie! Maar bedankt voor jullie tips! Door omstandigheden was ik even gestopt met zoeken naar een traineeship, maar het begint nu toch wel weer te kriebelen.

Ik heb zelf meer research gedaan, maar kwam bijvoorbeeld tegen dat Stage-USA min of meer niet weg betrouwbaar is. Daarnaast heb ik nog andere bedrijven gevonden die als “stage”bemiddelingsbureau dienen, maar weer super duur zijn. Ik weet ondertussen dat ik een J1 visum nodig zal hebben en een sponsorship, en die zijn gelukkig makkelijk te vinden. Alleen nu nog de trainee/internship zelf nog.

Ik heb contacten in Amerika en die gaan het een en ander rond vragen aan bekende en familie. Ook ben ik na gegaan hoe andere dit hebben geregeld, maar jammer genoeg krijg ik niet van iedereen reacties omdat ik ze waarschijnlijk niet ken.

Ook is het zo dat het “social work systeem” net iets anders werkt dan in Nederland waardoor het zoeken naar een traineeship/internship ook erg lastig wordt. Zijn er nog mensen die (andere) tips hebben voor mij of eventuele connecties waarmee ik in contact kan komen?

Alvast super bedankt! :)
Cassandra
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2018, 13:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door Cassandra »

Hoi!

Ik zag deze post een tijd terug, maar kon toen niet op het forum. Ik doe dan weliswaar geen Social Work, maar ik wil ook een traineeship gaan doen in Amerika. Ik heb zelf ook een topic aangemaakt. Wellicht dat we elkaar kunnen helpen / informeren. Ik ben benieuwd hoe ver jij nu in je zoektocht bent.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door Hockey »

De topicstarter is voor het laatst op 15 oktober op het forum geweest, dus de kans is klein dat ze hier nog actief meeleest. Beter stuur je haar een berichtje, daar krijgt ze een email van.
Cassandra
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2018, 13:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Traineeship in Amerika

Bericht door Cassandra »

Dankje! :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer