Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 maanden 'Workaway', visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
suresh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

6 maanden 'Workaway', visum

Bericht door suresh »

Goedendag,

Mijn plan is om in mei 2018 een half jaar naar de Verenigde Staten te gaan.
Ik ben een muzikant die muziek wilt gaan maken daar. Ik heb geen contacten daar of officiele evenementen waar ik aan ga deelnemen.
Ik ga daar puur heen om ontdekt te worden (makkelijker dan dit kan ik het eigenlijk niet verwoorden)

Ik wil dat half jaar gaan bekostigen doormiddel als vrijwilliger te gaan werken bij mensen thuis. Dit heet Workaway (workaway.info).
Het concept is om taken doen voor mensen thuis en er onderdak en eten voor terug krijgen.
Met genoeg spaargeld zal ik ervoor zorgen om mijzelf van verdere kosten te voorzien.

Nu is mijn vraag: Hebben er op dit forum al meer mensen ervaring met Workaway in de Verenigde Staten voor langer dan 90 dagen?

Naar mijn onderzoek heb ik het B2 visum nodig, maar ik ga ook een soort van 'werk' verrichten, dus dat botst met de vereiste voor het B2 visum.
Ook moet ik kunnen aantonen dat ik sterke banden heb met Nederland, zo dat mijn terug keer verzekerd is. Ik weet ook niet wat ze meestal doen met de mensen die voor artistieke doeleinden 'het willen gaan maken' daar.
''Wat is nou je concrete reden voor verblijf etc..?''

Ik ga dit natuurlijk allemaal heel concreet voorbereiden voor de Ambassade en niet met één of ander slap verhaal komen zoals hierboven. Dit is een forum en ik hoop dat jullie hier wat over kunnen vertellen.

Groetjes,

Suresh (23 jaar)

PS: Nieuw hier '')
mtl
Amerika-expert

Re: 6 maanden 'Workaway', visum

Bericht door mtl »

suresh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 6 maanden 'Workaway', visum

Bericht door suresh »

Dankjewel, dat gaat hem dus niet worden. ")
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer