Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foutieve data in visum; consulaat geeft niet thuis

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
ska4
Amerika-newbie

Foutieve data in visum; consulaat geeft niet thuis

Bericht door ska4 »

Wij hebben een visum (Ds-160) aangevraagd voor onze pleegzoon ivm een gezinsvakantie naar de USA (aankomende zomervakantie). De visumaanvraag is betaald en is na het interview op het consulaat (waarin we ook hebben gesproken over de zomervakantie) goedgekeurd, waarna we het paspoort thuis ontvingen. En nu komen we erachter dat het consulaat de verkeerde data in het visum heeft vermeld.
In onze aanvraag stond heel duidelijk dat het visum wordt aangevraagd voor de periode 1 juli - 1 september. Dit hebben we ook na het ontdekken van de foute data, teruggemeld aan het consulaat (we hebben zelfs onze aanvraag meegestuurd, met daarin de verwijzing naar de pagina met de data). We hebben hen gevraagd om het visum te corrigeren met daarin de juiste data, zij hebben immers een fout gemaakt. Maar we krijgen geen antwoord meer op onze mails.
Iemand ook al eens zoiets vreemds meegemaakt? Iemand tips?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Foutieve data in visum; consulaat geeft niet thuis

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Is dit niet een verschil tussen de Europese datum notatie (dd/mm/jj) en de US (MM/DD/YY) ??
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ligt eraan hoe je het opschrijft. Ik werk in een omgeving waar de datum altijd duidelijk moet zijn. Dus 10-FEB-2017 ipv 10-2-2017.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Kan zijn, maar ik weet niet hoe het op de visumaanvraag staat.
In de US is het toch veelal alleen maar cijfers in documenten.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Wat zijn de verkeerde data, zoals ze op het visum staan?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

knaapje schreef:Is dit niet een verschil tussen de Europese datum notatie (dd/mm/jj) en de US (MM/DD/YY) ??
Inderdaad. Ik heb even op mijn oude visum gekeken, en daar staat het ook op de Amerikaanse manier (MM/DD/YY).
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Het consulaat staat op de emigratiebeurs, je zou kunnen kijken of je daar naar toe gaat en dan alles meenemen en voorleggen.
ska4
Amerika-newbie

Bericht door ska4 »

De data in het visum zijn heel duidelijk: 30dec2016 tot 27march2017, terwijl wij echt voor de zomerperiode hebben aangevraagd.
Idee van de emigratiebeurs is een goed idee - zou fijn zijn om eindelijk eens iemand echt te spreken te krijgen (ipv callcentres of anonieme mails met non-informatie).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Om wat voor visum gaat het eigenlijk? Ik dacht dat een B1 visum meestal voor 10 jaar is.
Terug in Texas!
ska4
Amerika-newbie

Bericht door ska4 »

Het gaat om een ds-160 visum, ik meen dat deze 90 dagen geldig is.
We gaan komende week nogmaals proberen om te bellen met het consulaat.
Mogelijk is het daar de afgelopen weken ook erg druk geweest met vragen agv het inreisverbod wat eind januari is afgegeven.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik begrijp het niet. ds-160 Is toch helemaal geen visum, laat staan voor vakantie? Voor zover ik weet is het enkel één van de formulieren die ingevuld en ingediend dienen te worden bij een visumproces voor een verloofdenvisum.

Het B-visum is bedoeld voor vakantie en enkel nodig indien de persoon in kwestie niet onder ESTA kan reizen of er een verblijf langer dan 90 dagen gepland is.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

DS-160 is inderdaad een aanvraagformulier, niet een visum. @RiverCola, het DS-160 formulier is niet alleen voor verloofdenvisum, maar voor alle nonimmigrant visa.
Visa applicants must submit a completed DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application for all nonimmigrant visa categories, including applicants applying for K visas.
@ska4 - wat voor visumcode staat er op dat visum?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dus DS-160 vul je ook in bij de aanvraag van een B-visum? Maar dan snap ik het nog niet, B-visa worden voor zover ik weet altijd voor langere periodes verstrekt, voor 10 jaar (of misschien tegenwoordig ook 5 jaar). Wat dus inhoudt dat je gedurende die 10 jaar met dat visum op vakantie mag in de VS. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een B-visum kreeg met een geldigheid van 3 maanden.

De details in dit verhaal kloppen volgens mij niet. Ska40: Misschien is het handig eens goed na te gaan welk visum je nu eigenlijk hebt aangevraagd, wat er is toegekend (heb je daar bevestiging van gekregen?) en wat er nu eigenlijk in het paspoort van je pleegzoon zit.

Als ik op google images zoek op 'b-visa in passport' krijg je heel veel afbeeldingen te zien van stempels/visa in paspoorten. Er staat dan steeds duidelijk bij: Visa: R , Type: B1/B2 Issue Date: 02-02-2013 Expiration Date: 02-02-2023 (voorbeeld)
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

We gaan komende week nogmaals proberen om te bellen met het consulaat.
ik heb ze vandaag gezegd dat je langs kwam.
Proberen te bellen? https://ais.usvisa-info.com/en-nl/niv/i ... contact_us
Je kunt ze niet meer bellen, je kunt alleen nog contact opnemen per e-mail. Je mag overigens wel sinds 1 januari je telefoon mee naar binnen nemen. Alleen een telefoon, geen Ipad, geen notebook etc., alleen je telefoon.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ PBBI ; voor jouw klanten en prospects in Belgie .
Je vragen voor visa afhandeling ,de DV etc stel je de ambassade in Brussel via email BrusselsVisa@state.gov
De vraag zelf stel je in het Engels.
Binnen 2 dagen word je teruggebeld door een vriendelijke meertalige vlaamse mevrouw.
Het grote verschil tussen het consulaat in Amsterdam en de Ambassade in Brussel is het meedenken.
Conceptueel , meerekenen met de uiterste data na het winnen van de DV, adviseren.
Het eigene aan de USA Ambassadeur die woont op de grens van Tervuren/Vossem is het vriendelijk voorlaten van opa ś met kinderwagens bij het uitkomen van het park
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ska4
Amerika-newbie

Bericht door ska4 »

Hallo, heb net in zijn paspoort zijn visum gecheckt, en het gaat inderdaad om een B1/B2-type visum. De aanvraag is inderdaad gedaan mbv het ds-160-formulier. Omdat hij met zijn (vreemdelingen)paspoort geen Esta-toestemming zou krijgen, moest er voor hem een toeristenvisum B2 worden aangevraagd.
Het blijft toch vreemd dat we in de aanvraag spraken over de vakantieperiode 1 juli tot 1 september, en dat er in zijn visum als issue-date 30dec2016 staat en als expiration-date 27march2017? Te meer daar ik nu op internet lees dat je met een B1/B2 visum meestal voor 180 dagen in het land kunt verblijven (wij verblijven max 24 dagen) en dat het geldig is voor 10 jaar...
Of zie ik nu nog iets belangrijks over het hoofd?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik denk dat alleen het consulaat hier verder iets zinnigs over kan zeggen. Ik vermoed dat ze een fout hebben gemaakt. Als ze niet op email reageren, zal je een afspraak moeten maken (als je ze niet al op de emigratiebeurs benaderd hebt vandaag).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ ska4 , heb je een Linkedin account ?
Dan kun je iemand die bij het US Consulaat werkt persoonlijk vragen je te adviseren.
Ben je niet afhankelijk van een algemeen emailadres
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ska4
Amerika-newbie

Bericht door ska4 »

Dank vast voor jullie meedenken. Zodra we wat meer weten, post ik nog een berichtje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer